Gå til innhold

Gå fra mannen og faren til barna på grunn av at de er seksuelt inkompatible?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette.

Trolling lang vei🧌👹

Anonymkode: 7cd35...709

Trenger det ikke være. Har ei venninne som var i en sånn situasjon. Hun kvittet seg med idioten

Anonymkode: c5c46...9b7

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ikke det er trolling. Men det kan godt være det handler om ts og hennes egen mann, og ikke en "venninne". 

Uansett: Denne fyren er ikke noe å samle på.

Anonymkode: d897a...a9c

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Om venninnen din ønsker å holde familien samlet må hun snakke med mannen sin og si: "Jeg kommer ikke til å gå med på analsex uansett hvor mye du maser. Og nå ønsker jeg at du slutter å mase om dette hvis ikke vurderer jeg faktisk å gå." 

Det er han som da isåfall splitter familien IKKE henne.

Dette. Det er han som skal forlate familien, og det er han som skal måtte si at han gjorde det fordi han ikke fikk analsex. Han vil på den måten framstå som årets tulling.

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det er seksuell vold. Han prøver å gjøre noe hun ikke vil og har sagt nei til.

Du og andre må holde tungen litt mer rett i munnen når vi snakker om voldtekt. Det er viktig at ikke alt mellom himmel og jord blir sett på som det samme. For da mister begrepet sin betydning. Jeg er mann, og har sikkert opplevd tre hundre ganger at jeg våkner av at dama som jeg er i forhold med, tar på penis eller er i full gang med sex. Jeg har aldri gitt de samtykke, men opplever det heller ikke som voldtekt. Og det skal ikke likestilles med de som virkelig opplever grusomme overgrep. Vi må starte med å se ting i sammenheng, og ikke bare kaste ut voldtektsanklager i vilden sky.

Anonymkode: ebf11...70a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Dette. Det er han som skal forlate familien, og det er han som skal måtte si at han gjorde det fordi han ikke fikk analsex. Han vil på den måten framstå som årets tulling.

Du og andre må holde tungen litt mer rett i munnen når vi snakker om voldtekt. Det er viktig at ikke alt mellom himmel og jord blir sett på som det samme. For da mister begrepet sin betydning. Jeg er mann, og har sikkert opplevd tre hundre ganger at jeg våkner av at dama som jeg er i forhold med, tar på penis eller er i full gang med sex. Jeg har aldri gitt de samtykke, men opplever det heller ikke som voldtekt. Og det skal ikke likestilles med de som virkelig opplever grusomme overgrep. Vi må starte med å se ting i sammenheng, og ikke bare kaste ut voldtektsanklager i vilden sky.

Det er SELVSAGT voldtekt å putte tissen sin i rumpa til noen uten deres samtykke. At du finner på en annen definisjon får du ta på egen kappe.

Anonymkode: 441e0...58a

• Liker 9
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Ro deg helt ned med det voldtektsmaset ditt...

Anonymkode: f3a8b...ce6

For du synes det er helt greit å penetrere folk utenn samtyke?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dette kan ikke sammenlignes. Det beskrives i innlegget at kvinnen har SAGT KLART FRA at hun IKKE ønsker analsex. Mannen prøver fremdeles å penetrere henne analt. Penetrering uten samtykke er voldtekt. 

Det du beskriver i ditt eget forhold går jeg ut ifra er fordi du aldri har sagt til kvinnen at du ikke ønsker denne typen sex. Hvis du sier til henne at du IKKE samtykker til sex når du sover - og hun gjør det alikevel, da er dette voldtekt. 

I forhold går man ut ifra at seksuell kontakt er godkjent - det er ikke sånn at man trenger å høre "Jeg samtykker til sex" hver gang man skal ha samleie. Men - når det uttrykkes at samtykke IKKE er tilstede, da er dette faktisk juridisk gjeldende. Foreksempel kan man si til sin partner "Jeg vil ikke ha sex når jeg har drukket", er syk, sover, vi er på overnattingsbesøk ect. Man har like stor rett til å sette grenser for seksuell kontakt i et forhold som utenfor. 

Anonymkode: 6f683...6b0

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Å forsøke seg på sex uten samtykke er et voldtektsforsøk. Når dama sier nei, og du prøver likevel.

Anonymkode: 5a50e...da0

Hyl og skrik.

Anonymkode: 403f1...8c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det du beskriver i ditt eget forhold går jeg ut ifra er fordi du aldri har sagt til kvinnen at du ikke ønsker denne typen sex. Hvis du sier til henne at du IKKE samtykker til sex når du sover - og hun gjør det alikevel, da er dette voldtekt. 

Eh nei, samtykke innebærer ikke at jeg aktivt må gå ut og spesifisere ting. Det er personen som gjør en handling som eventuelt må be om et samtykke. 

Look, du og andre velger å være sort-hvit, derfor er jeg også utsatt for voldtekt flere hundre ganger etter deres definisjon. 

Jeg hater alt som har med overgrep og voldtekt å gjøre. Jeg sier bare at man må se ting i sammenheng. Sex kan være dårlig, det kan være en av partene som gjør noe den andre ikke liker, men det er lov å tolke det i en sammenheng, ikke bare se sort-hvit på det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Eh nei, samtykke innebærer ikke at jeg aktivt må gå ut og spesifisere ting. Det er personen som gjør en handling som eventuelt må be om et samtykke. 

Look, du og andre velger å være sort-hvit, derfor er jeg også utsatt for voldtekt flere hundre ganger etter deres definisjon. 

Jeg hater alt som har med overgrep og voldtekt å gjøre. Jeg sier bare at man må se ting i sammenheng. Sex kan være dårlig, det kan være en av partene som gjør noe den andre ikke liker, men det er lov å tolke det i en sammenheng, ikke bare se sort-hvit på det. 

Hvordan kan du da mene at det å forsøke å penetrere en dame på en måte som hun har sagt klart NEI til sikkert 10 ganger, ikke er forsøk på overgrep? Hva er det da? 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Det er tydelig blitt sagt ett nei, og han forsøker allikevel. Gjett hva.......

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Pingvinen skrev (15 timer siden):

Det er iallefall seksuell vold og på ingen måte akseptabelt. 

Å «bomme» på hullet med vilje og mot partnerens tydelige ønske er et overgrep og vi kan godt kalle det forsøk på voldtekt.

Å mase, trygle og true med å gå/gå til noen andre er dårlig stil med ikke overgrep.

Om han hadde puttet en finger i rompa hennes under samleie i ærlig tro om at hun kom til å like det (og hun ikke likte det) så vet jeg ikke helt hva det ville være. Dårlig seksuell intelligens?

Jeg tror at det må finnes en gråsone av handlinger som er «dust» men ikke overgrep.

Anonymkode: b3913...a6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.2.2025 den 18.17):

Jeg hadde tilsvarende kjæreste, og vårt forhold tok sin død ved at han toppet hele analmaset med å faktisk gjennomføre en brutal anal voldtekt. I etterkant tenker jeg at jeg ikke burde vært så naiv, og at når en mann gjentagende viser at han ikke respekterer de grenser man så tydelig satte, verbalt mange ganger og også i tydelig kroppsspråk og reaksjoner, så har mannen allerede vist at han ikke tar hensyn eller har nødvendig respekt for deg og din kropp, og det er et faresignal jeg burde skjønt og som burde fått meg til å avslutte relasjonen FØR det endte opp med voldtekt. At han ikke ga seg viste tydelig at han vektla egne lyster over mine grenser for min kropp, og jeg burde da ha LØPT, godt innen det endte opp med fullbyrdet brutal og smertefull voldtekt, som ble et enormt traume for meg. Både rent kroppslig og også det at jeg ble sviktet og mishandlet slik av en person jeg faktisk elsket, og som påsto at han elsket meg. 

Han hadde over lang tid og til stor frustrasjon for meg presset meg angående analsex før det endte med voldtekt, og oppførte seg nøyaktig som ts beskriver. UANSETT hvordan jeg tok dette opp (verbalt både under sex og  seriøst og alvorlig utenom sex, til at jeg ble så rasende når han igjen begynte å plukke/presse pikken "tilfeldig " mot analen at jeg dyttet ham bort og avsluttet sex med en rasende tirade om at han IGJEN brøt det han hadde lovet å slutte med) så bare fortsatte han, til dette altså endte med fullbyrdet anal voldtekt. 

Da det skjedde hadde han drukket litt, og hans sperrer- som helt tydelig var for lave også når han var edru (slik jeg skjønner i etterkant)- forsvant vel da enda noe mer, og uten respekt for mine grenser som edru, og kun millimeter fra overgrep også som edru, så var ikke veien særlig lang til å fullbyrde et overgrep. Han la seg oppå meg, og holdt meg nede med kroppen, og jeg med mine 60 kg og under hans vel 100 kg klarte ikke å komme meg løs når han ikke tok hensyn til verken ord eller at jeg virkelig prøvde å komme meg bort. Da jeg innså at han ikke ville gi seg gikk jeg også fullstendig i sjokk og frys av skrekk og smerten det å bli penetrert på denne brutale måten i analen medførte. Jeg har født tre barn og kan med hånden på hjertet si at det er det verste jeg noen gang har opplevd angående smerte, og så sjokket og fortvilelsen i tillegg. 

Jeg var også i så stort sjokk etterpå at jeg hadde problemer med å innse hva som hadde skjedd. Jeg visste det, og kunne ikke tro på det likevel. Jeg lette desperat etter måter å forklare og unnskylde det hele på, for vi elsket jo hverandre, så...! 

Det tok meg tre uker, der jeg på en måte ikke klarte å være tilstede i meg selv, og fungerte som en zombie på autopilot, før jeg liksom våknet av sjokket og klarte å innse hva som hadde blitt gjort mot meg, av mannen som hevdet at han elsket meg, og jeg klarte å skjønne at konsekvensene selvfølgelig var at jeg måtte bort fra denne mannen. At dette var utilgivelig, langt utover hva man kan vurdere å fikse opp i. 

Som nevnt, i etterkant innser jeg at det at han ikke respekterte mine grenser angående dette i utgangspunktet lyste faresignaler lange veier, og at mine følelser for ham og tro på at vi kunne bli enige om problemene med at han ikke sluttet med å presse meg var fryktelig naivt. At man BØR gå straks en mann så tydelig viser at han ikke har tilstrekkelig respekt og omtanke for deg til å respektere seksuelle grenser. Nei ikke gå, LØPE! Han har jo da allerede vist at han ikke bryr seg om dine grenser, og da er veien KORT til overgrep og voldtekt. Det er menn som ikke respekterer seksuelle grenser som voldtar. Å være naiv i forhold til at mannen ikke respekterer grenser er derfor farlig naivt. 

Min eks og mannen til ts sin venninne viser allerede voldtektstendenser når de ikke respekterer slike grenser, og presser ufint angående sex de VET at ikke er ønsket, men totalt uønsket. Da bryr de seg kun om sin lyst, og ikke om hva kvinnen ønsker og nyter. Da har de allerede avslørt seg og sin mentalitet. Man bør da løpe. Fort! 

Det som for min del var et veldig traume kalte min eks "en liten feilvurdering", og mente at jeg dumpet ham hardt og brutalt uten grunn. Nesten 5 år sammen, og han hevdet at jeg var kvinnen i hans liv, som han elsket svært høyt. Kunne vi ikke bare legge den "dumme episoden" bak oss?

Nei! Det gjør fremdeles forferdelig vondt å tenke på dette, og alt fint som må ha vært mellom oss de nesten fem årene husker jeg ikke når jeg tenker på ham. Kun det der, og så stivner jeg til i hele kroppen av kvalme, redsel og vonde følelser. Traumet sitter for alltid i meg. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 1
  • Hjerte 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (2 timer siden):

Jeg hadde tilsvarende kjæreste, og vårt forhold tok sin død ved at han toppet hele analmaset med å faktisk gjennomføre en brutal anal voldtekt. I etterkant tenker jeg at jeg ikke burde vært så naiv, og at når en mann gjentagende viser at han ikke respekterer de grenser man så tydelig satte, verbalt mange ganger og også i tydelig kroppsspråk og reaksjoner, så har mannen allerede vist at han ikke tar hensyn eller har nødvendig respekt for deg og din kropp, og det er et faresignal jeg burde skjønt og som burde fått meg til å avslutte relasjonen FØR det endte opp med voldtekt. At han ikke ga seg viste tydelig at han vektla egne lyster over mine grenser for min kropp, og jeg burde da ha LØPT, godt innen det endte opp med fullbyrdet brutal og smertefull voldtekt, som ble et enormt traume for meg. Både rent kroppslig og også det at jeg ble sviktet og mishandlet slik av en person jeg faktisk elsket, og som påsto at han elsket meg. 

Han hadde over lang tid og til stor frustrasjon for meg presset meg angående analsex før det endte med voldtekt, og oppførte seg nøyaktig som ts beskriver. UANSETT hvordan jeg tok dette opp (verbalt både under sex og  seriøst og alvorlig utenom sex, til at jeg ble så rasende når han igjen begynte å plukke/presse pikken "tilfeldig " mot analen at jeg dyttet ham bort og avsluttet sex med en rasende tirade om at han IGJEN brøt det han hadde lovet å slutte med) så bare fortsatte han, til dette altså endte med fullbyrdet anal voldtekt. 

Da det skjedde hadde han drukket litt, og hans sperrer- som helt tydelig var for lave også når han var edru (slik jeg skjønner i etterkant)- forsvant vel da enda noe mer, og uten respekt for mine grenser som edru, og kun millimeter fra overgrep også som edru, så var ikke veien særlig lang til å fullbyrde et overgrep. Han la seg oppå meg, og holdt med nede med kroppen, og jeg med mine 60 kg og under hans vel 100 kg klarte ikke å komme meg løs når han ikke tok hensyn til verken ord eller at jeg virkelig prøvde å komme med bort. Da jeg innså at han ikke ville gi seg gikk jeg også fullstendig i sjokk og frys av skrekk og smerten det å bli penetrert på denne brutale måten i analen medførte. Jeg har født tre barn og kan med hånden på hjertet si at det er det verste jeg noen gang har opplevd angående smerte, og så sjokket og fortvilelsen i tillegg. 

Jeg var også i så stort sjokk etterpå at jeg hadde problemer med å innse hva som hadde skjedd. Jeg visste det, og kunne ikke tro på det likevel. Jeg lette desperat etter måter å forklare og unnskylde det hele på, for vi elsket jo hverandre, så...! 

Det tok meg tre uker, der jeg på en måte ikke klarte å være tilstede i meg selv, og fungerte som en zombie på autopilot, før jeg liksom våknet av sjokket og klarte å innse hva som hadde blitt gjort mot meg, av mannen som hevdet at han elsket meg, og jeg klarte å skjønne at konsekvensene selvfølgelig var at jeg måtte bort fra denne mannen. At dette var utilgivelig, langt utover hva man kan vurdere å fikse opp i. 

Som nevnt, i etterkant innser jeg at det at han ikke respekterte mine grenser angående dette i utgangspunktet lyste faresignaler lange veier, og at mine følelser for ham og tro på at vi kunne bli enige om problemene med at han ikke sluttet med å presse meg var fryktelig naivt. At man BØR gå straks en mann så tydelig viser at han ikke har tilstrekkelig respekt og omtanke for deg til å respektere seksuelle grenser. Nei ikke gå, LØPE! Han har jo da allerede vist at han ikke bryr seg om dine grenser, og da er veien KORT til overgrep og voldtekt. Det er menn som ikke respekterer seksuelle grenser som voldtar. Å være naiv i forhold til at mannen ikke respekterer grenser er derfor farlig naivt. 

Min eks og mannen til ts sin venninne viser allerede voldtektstendenser når de ikke respekterer slike grenser, og presser ufint angående sex de VET at ikke er ønsket, men totalt uønsket. Da bryr de seg kun om sin lyst, og ikke om hva kvinnen ønsker og nyter. Da har de allerede avslørt seg og sin mentalitet. Man bør da løpe. Fort! 

Det som for min del var et veldig traume kalte min eks "en liten feilvurdering", og mente at jeg dumpet ham hardt og brutalt uten grunn. Nesten 5 år sammen, og han hevdet at jeg var kvinnen i hans liv, som han elsket svært høyt. Kunne vi ikke bare legge den "dumme episoden" bak oss?

Nei! Det gjør fremdeles forferdelig vondt å tenke på dette, og alt fint som må ha vært mellom oss de nesten fem årene husker jeg ikke når jeg tenker på ham. Kun det der, og så stivner jeg til i hele kroppen av kvalme, redsel og vonde følelser. Traumet sitter for alltid i meg. 

Dette er forferdelig å lese. Klarer bare ikke å forstå hva de som gjør dette mot andre tenker. Tror de at man da kommer til å like det? Galskap. Så glad jeg har sluppet unna sånne menn som partnere. Skjønner jeg har vært heldig, og det gjør at jeg er fornøyd med min avgjørelse om å være alene fremover. Tar ikke sjansen på å ha sex med noen ny mann. For mye fiksering på analsex, svelging, avansert bj osv. Nei takk

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Og denne "bommingen" er jo nærmest for voldtekt å regne. Drittmann, svært lite å samle på.

Dette er korrekt. 

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Pingvinen skrev (5 minutter siden):

Dette er forferdelig å lese. Klarer bare ikke å forstå hva de som gjør dette mot andre tenker. Tror de at man da kommer til å like det? Galskap. Så glad jeg har sluppet unna sånne menn som partnere. Skjønner jeg har vært heldig, og det gjør at jeg er fornøyd med min avgjørelse om å være alene fremover. Tar ikke sjansen på å ha sex med noen ny mann. For mye fiksering på analsex, svelging, avansert bj osv. Nei takk

Det som er svært urovekkende, er hvordan mange menn bagatelliserer slike forløp til alvorlig vold. Alle med vett i behold vet at slike ting har en tendens å eskalere. Alle har fått med seg de alvorlige partnervoldssakene i media de siste årene. Likevel bagatelliseres slike ting.

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde sagt "vær så god - Gå og få deg analsex, og lev et lykkelig liv med det, uten meg. Sayonara" 🫡

Anonymkode: 7fea6...596

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flere i venninnegjengen mener hun er egoistisk, og bør imøtekomme hans ønsker for å holde familie med små barn samlet.

Til Ts. Dette er den endelige bekreftelsen på at du troller.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pingvinen skrev (3 timer siden):

❤️

Nå finnes det også svært mange menn som aldri kunne finne på å oppføre seg slik, så jeg synes det er synd om du unngår menn totalt på grunn av oppførsel til noen. Det vi kvinner antagelig bør bli bedre på er å slå hardt og brutalt ned på ugrei oppførsel, og ikke tro på det gode i menn som selv har vist at det er ufortjent på ulike måter. 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det som er svært urovekkende, er hvordan mange menn bagatelliserer slike forløp til alvorlig vold. Alle med vett i behold vet at slike ting har en tendens å eskalere. Alle har fått med seg de alvorlige partnervoldssakene i media de siste årene. Likevel bagatelliseres slike ting.

Det er også svært urovekkende hvor ofte vi kvinner finner oss i slike forløp til alvorlig vold, og unnskylder menn med at de er snille og greie utover det uakseptable. Aksepterer uakseptabel oppførsel som om annen oppførsel, og håp og tro om bedring, veier opp for uakseptabel oppførsel. 

Uakseptabel oppførsel er UAKSEPTABEL, og opplever vi slikt bør vi LØPE, ikke ha tro, håp og kjærlighet til å tåle. 

Vi lurer oss selv med "Han er jo egentlig snill!". Nei mann som oppfører seg uakseptabelt mot deg er ikke snill. Ikke engang om han kun gjør det ved sex, eller kun når han er sint, kun når han er sliten/stresset, eller annet, og ellers er grei. Vi setter oss selv i farlige situasjoner om vi aksepterer uakseptabel oppførsel. Veien fra å oppføre seg uakseptabelt til direkte farlig er svært liten, og uakseptabel oppførsel er i seg selv ofte skadelig. Selv om mannen klarer å oppføre seg 99% av tiden. 0,1 til 1% uakseptabel oppførsel kan gå fryktelig galt det også. 

Hvilket både jeg og altfor mange kvinner har erfart. Noe jeg på ingen måte anbefaler som erfaring og læring. Noen erfaringer kan aldri virkelig forsvinne igjen. Noen erfaringer er fatale. Vi kvinner må også være våken. Jeg skulle gått før voldtekten. Jeg skulle ikke ha akseptert opptakten til det. Uakseptabel oppførsel bør alltid føre til at man forlater mannen, selv om  man har følelser og han for det meste er snill. Når ting går virkelig fatalt galt er det neppe første tegn man får på at mannen ikke har nødvendige sperrer for å oppføre seg uakseptabelt. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (7 minutter siden):

Nå finnes det også svært mange menn som aldri kunne finne på å oppføre seg slik, så jeg synes det er synd om du unngår menn totalt på grunn av oppførsel til noen. Det vi kvinner antagelig bør bli bedre på er å slå hardt og brutalt ned på ugrei oppførsel, og ikke tro på det gode i menn som selv har vist at det er ufortjent på ulike måter. 

Jeg har vært nok på datingsider til å vite at det er jeg 100% ferdig med. Så måtte evt truffet noen på annen måte. Men føler meg ferdig med forhold uansett. Hatt ett langvarig ekteskap, 25 år, med en snill mann bak meg. Og hatt ett par andre ok forhold. Er fornøyd med det. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er dilemma til min bestevenninne. Mannen og hun har to små barn sammen. Mannen hennes har ifølge henne alltid vært opptatt av sprettrumper, doggy osv. Noe som er helt vanlig og greit. Etter fødsel nummer to, har han begynt å mase om analsex. Hver dag maser han, sier hun. Hun ønsker ikke å ha analsex. Så hun sier nei. Han maser likevel, og prøvde å "bomme på hullet" et par ganger under sex. Han sier at han da vil måtte gå til andre for å få det. Hun tror han bløffer og gjør det for å presse henne, men hun er så lei dette analmaset hans nå, at hun ønsker å bryte ut av forholdet. 

Flere i venninnegjengen mener hun er egoistisk, og bør imøtekomme hans ønsker for å holde familie med små barn samlet. Jeg støtter henne i ønsket om brudd. Hva hadde dere gjort?

Bullshit! Ingen damer ville sagt at hun bør imøtekomme anal sex behovet til gubben

Anonymkode: 360fc...605

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...