AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #61 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Det stemmer ikke 😊 jeg har eid bolig, men valgte å selge 2/3 av lønnen gikk til å bo. Mange tusen av dem i renter. Å leve er litt viktigere for meg enn å bo meg ihjel og gjøre bankene rikere. Nå har jeg investert alt og bor billig. Anonymkode: 6a54a...b8b Jeg forstår fortsatt ikke hva du vil med HI. Du er fornøyd, vi som eier er fornøyd. Du prøver å lage et problem her der du skal framstå som en "vinner"? Hvorfor er dette så viktig for deg, er du kanskje ikke så fornøyd som du ønsker å være. Anonymkode: 26d4b...2f4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 3 timer siden #62 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Du skal vel leve i mellomtiden? Boliglån har nedbetaling på 25-30 år, da er du gammel. Anonymkode: 6a54a...b8b Boliglånet spises også litt opp av inflasjon, det blir mindre av at man nedbetaler over tid, og det er også mer sannsynlig at boligen stiger i verdi enn det motsatte, så innen de 20- 30 årene har man ofte plutselig latterlig lavt lån i forhold til verdien man sitter på, og det blir gjerne romsligere økonomisk mens man sitter på bolig og lån. (Lånet stiger ikke, med mindre man øker det, og minker, mens lønn stiger, og boligprisene stiger.) Så er man heller ikke gammel i 40- 60 årene. Man lever også underveis. Å bruke mest mulig penger er faktisk ikke noe som helst garanti for at man lever bedre enn at man må tenke seg litt om økonomisk. Ting kan fort bety mer da, ikke mindre. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #63 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Da håper jeg at du benytter deg av verdien og det før du er 65. Ingen som har garanti å leve til man er gammel😊 Anonymkode: 6a54a...b8b Lever godt på leieinntektene, har ikke behov for mer. Liker å jobbe. Har også barn som kan dra nytte av verdiene senere. Anonymkode: b911b...352 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 56 minutter siden #64 Del Skrevet 56 minutter siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Dette. Hvis man kjøper bolig, så sitter man igjen med mye verdier etter mange år. Jeg har bodd i min eide leilighet i 16 år nå, og boligverdien har økt med nesten 1.5mill. Hadde jeg leid bolig, hadde jeg nok betalt omtrent det samme i mnd, men hadde jo da ikke sittet igjen med noe som helst etter mange år. Anonymkode: 21d0d...659 Nå kan det ofte gunstigere å eige en leilighet en enebolig ettersom ein da er fritatt for en rekke vedlikeholdsutgifter m.m . I løpet av desse 16 årene har du vel betalt renter-og avdrag på gjeld, fellesutgifter, eigdomskatt. m.m. Dessuten er den norske krone snart mindre verdt en papiret på "dassrullen" Anonymkode: 5c75f...23e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 minutter siden #65 Del Skrevet 11 minutter siden Trolltunge skrev (3 timer siden): Boliglånet spises også litt opp av inflasjon, det blir mindre av at man nedbetaler over tid, og det er også mer sannsynlig at boligen stiger i verdi enn det motsatte, så innen de 20- 30 årene har man ofte plutselig latterlig lavt lån i forhold til verdien man sitter på, og det blir gjerne romsligere økonomisk mens man sitter på bolig og lån. (Lånet stiger ikke, med mindre man øker det, og minker, mens lønn stiger, og boligprisene stiger.) Så er man heller ikke gammel i 40- 60 årene. Man lever også underveis. Å bruke mest mulig penger er faktisk ikke noe som helst garanti for at man lever bedre enn at man må tenke seg litt om økonomisk. Ting kan fort bety mer da, ikke mindre. Norge har vert på europatoppen i reallønnsvekst i mange år samtidig som inflasjonen har vert lav, og det har vert nesten gratis å låne penger samlignet med tidligere. Boligen har vert mange sine sparebøsse siste årene ettersom det har vert gunstigere å eige en leie, og prisveksten på boliger, har vert høy De siste 3 årene har renta gått opp 14 ganger, og inflasjonen har vert høyere en reallønnsveksten hos folk flest, og dessuten er kroneverdien på sitt aller laveste. Mange har måtte ta turen til banken å be om avdragsfrihet på grunn av økt prisstign på matvarer, strøm, renter, og ein forlenger da samtidig avdragstiden og det løper renter på hele beløpet Det mest gunstige er å betale ned all gjeld, og har da utvilsamt større handlingsrom til øvrige utgifter. Ja, dei fleste boliger som ein selger har steget i verdi såfremt dei er blitt ivaretatt, og boliger som ein evntl. skal kjøpe har også steget i verdi i same tidsromet. Ein hører alltid om gevinsten vel salg, men sjelden i om utgiftsiden ved det å eie egen bolig. Anonymkode: 5c75f...23e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå