AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #41 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Det stemmer ikke 😊 jeg har eid bolig, men valgte å selge 2/3 av lønnen gikk til å bo. Mange tusen av dem i renter. Å leve er litt viktigere for meg enn å bo meg ihjel og gjøre bankene rikere. Nå har jeg investert alt og bor billig. Anonymkode: 6a54a...b8b Fint du er fornøyd. Men har du regnet skikkelig på dette? Du skriver at 66% av lønnen "gikk med til å bo". Selvsagt er noe av dette renter, men resten er jo å anse som en form for sparing. Du betaler jo ned på hovedstolen. I tillegg har du (forhåpentligvis) en verdistigning på boligen. Hvordan er din nåværende investering i forhold til dette? Håper du er like fornøyd med valget ditt om 5/10/15 år. Anonymkode: d67d9...d90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #42 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Usikker på hvor lenge jeg befinner meg på denne jord. Så hvorfor ikke leve livet? Jeg har råd behandle lånet, og når jeg nærmer meg pensjonist alder så blir det å maxe alt jeg kan av lån og leve. Satser på jeg dauer med hauger av gjeld. Jeg vil leve livet. (Og man vet aldri når himmelen faller i hodet på en) Anonymkode: c4695...71e Hvordan mener du at man at man kan «leve livet» når man har låst seg til gjeld? Gir ingen mening. Anonymkode: 6a54a...b8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 4 timer siden #43 Del Skrevet 4 timer siden Vi har gjeld...eller hadde vi ikke har hus eller kunne utdannet oss ..vi lever livet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #44 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvordan mener du at man at man kan «leve livet» når man har låst seg til gjeld? Gir ingen mening. Anonymkode: 6a54a...b8b Elementært: Da tar han ut et seniorlån, har bolig å bo i og flusst av penger. Når han dør tar banken det de skal ha. Anonymkode: d67d9...d90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #45 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hver tredje nordmann er blakk før lønna kommer, så dette stemmer ikke. Man kan betjene det ja, men om det lønner seg? Når har det noen gang lønt seg med et billån? Anonymkode: 6a54a...b8b Omg. Ja det lønner seg å opparbeide seg verdier. En dag er man gjeldsfri og det er bra om man tenker å oppgradere bolig. Du blir leieslave resten av livet. Mens folk blir gjeldsfri, sitter du og betaler til en utleier og kaster penger ut av vinduet. Du vet heller ikke om denne utleieren finner det for godt å slutte å leie ut, ønsker å selge etc. Svært mange er helt avhengig av bil, så mange har ikke noe valg. Anonymkode: a8da2...476 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #46 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Omg. Ja det lønner seg å opparbeide seg verdier. En dag er man gjeldsfri og det er bra om man tenker å oppgradere bolig. Du blir leieslave resten av livet. Mens folk blir gjeldsfri, sitter du og betaler til en utleier og kaster penger ut av vinduet. Du vet heller ikke om denne utleieren finner det for godt å slutte å leie ut, ønsker å selge etc. Svært mange er helt avhengig av bil, så mange har ikke noe valg. Anonymkode: a8da2...476 Jeg har flyttet til utlandet, eier eget firma og lever på investering, så hvor du har det fra lurer jeg på😂 folk er så hjernevasket atte fy… Anonymkode: 6a54a...b8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #47 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvordan mener du at man at man kan «leve livet» når man har låst seg til gjeld? Gir ingen mening. Anonymkode: 6a54a...b8b Du fremstår som rimelig enkel. Med boliglån så har man mye mer frihet enn de som leier. Man har den trygghet at man har en har en stabil bosituasjon og man betaler ned på gjeld for eie den som helhet. Det er en INVESTERING! Man tar studielån for å få en interessant yrkeskarriere og tjene til livets opphold. Det er en INVESTERING! Anonymkode: a8da2...476 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #48 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har flyttet til utlandet, eier eget firma og lever på investering, så hvor du har det fra lurer jeg på😂 folk er så hjernevasket atte fy… Anonymkode: 6a54a...b8b Hahaha. Særlig! Anonymkode: a8da2...476 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #49 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du fremstår som rimelig enkel. Med boliglån så har man mye mer frihet enn de som leier. Man har den trygghet at man har en har en stabil bosituasjon og man betaler ned på gjeld for eie den som helhet. Det er en INVESTERING! Man tar studielån for å få en interessant yrkeskarriere og tjene til livets opphold. Det er en INVESTERING! Anonymkode: a8da2...476 I mine øyne er en god investering å bruke inntekten sin på å investere UTEN å sette seg i gjeld. Men vi er alle forskjellige. Nå kobler jeg meg av her. Anonymkode: 6a54a...b8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet 4 timer siden #50 Del Skrevet 4 timer siden Et sted å bo må jo alle ha, og det er ikke nødvendigvis så mye billigere å leie. Man er vel heller ikke "gjeldsslave" bare fordi man har lån - de fleste klarer fint å betjene lånene sine. Og når lånet er betalt ned, eier man jo boligen fullt og helt, mens om man leier, må man betale leie resten av livet. Så hvis banken eier huseiere, er det huseiere som eier leietakere... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #51 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg har flyttet til utlandet, eier eget firma og lever på investering, så hvor du har det fra lurer jeg på😂 folk er så hjernevasket atte fy… Anonymkode: 6a54a...b8b I call bullshit ... Kleint forsøk. Anonymkode: d67d9...d90 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knirke Skrevet 4 timer siden #52 Del Skrevet 4 timer siden Alle slike tråder ender opp i å bli en konkurranse i å ha «tjent» mest på bolig. Aller helst en bolig man bor i selv og aldri får realisert gevinsten på. Typ «Jeg kjøpte en ettroms i Oslo for 20 år siden for 500.000 og i dag er den verd 15 milliarder» 🙄 Synes det er noe patetisk over det hele, både det frivillige gjeldsslaveriet og eiesjuken som rir folk… Men det er jo min mening. Jeg har ikke for vane å følge strømmen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knirke Skrevet 4 timer siden #53 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Omg. Ja det lønner seg å opparbeide seg verdier. En dag er man gjeldsfri og det er bra om man tenker å oppgradere bolig. Du blir leieslave resten av livet. Mens folk blir gjeldsfri, sitter du og betaler til en utleier og kaster penger ut av vinduet. Du vet heller ikke om denne utleieren finner det for godt å slutte å leie ut, ønsker å selge etc. Svært mange er helt avhengig av bil, så mange har ikke noe valg. Anonymkode: a8da2...476 Hva er en leieslave? Man betaler for en tjeneste, akkurat som boligeiere betaler for kommunale svgifter, vedlikehold, , oppvarming, forsikringer etc. Å leve blir aldri gratis. Jeg er avhengig av å spise mat, er jeg da en «matslave»? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
powerpuffen Skrevet 4 timer siden #54 Del Skrevet 4 timer siden Når jeg hører ordet gjeldsslave, så tenker jeg ikke på mennesker med et boliglån. Jeg tenker på de som har satt seg selv i en dyp økonomisk krise ved haugevis av kredittkort de ikke betaler på. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 4 timer siden #55 Del Skrevet 4 timer siden Det var bestandig en investering for fremtiden. Bedre å leve litt trangt når man er ung og sterk, og de fleste andre også har litt trang økonomi, enn å ikke investere i bolig og ha det trangt økonomisk når de fleste andre får romslig økonomi. Småbarnsårene kan man uansett ikke fly rundt og bruke penger, så det var greie år å måtte leve økonomisk. Hadde vært fryktelig kjipt å henge etter alle andre økonomisk nå som barna er store og de fleste har begynt å få romslig økonomi. Betaler heller for egen fremtid enn for en utleiers fremtid. Jeg sluttet med å leie så fort som jeg bare klarte. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hololo Skrevet 3 timer siden #56 Del Skrevet 3 timer siden powerpuffen skrev (1 minutt siden): Når jeg hører ordet gjeldsslave, så tenker jeg ikke på mennesker med et boliglån. Jeg tenker på de som har satt seg selv i en dyp økonomisk krise ved haugevis av kredittkort de ikke betaler på. Det er nettopp det det er og, men folk forstår ikke helt hva det ordet betyr. Å ha bolig lån gjør deg ikke til en gjeldslave på noen måter, alle må bo og det koster penger enten du leie eller eier. Det er heller ikke slik at alle som har boliglån trenger å snu på hver kroner, mange ganger er det og mye billigere å eie enn å leie. Men det er heller ingen tvil om vi Nordmenn har mye forbruk/kreditt kort gjeld, her er vi vel helt i verdens toppen og alltid artig å lese hvor mye den øker etter jul og sommer f.eks. er nok mange pengedumme der ute dessverre som ikke klare å styre seg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #57 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg har flyttet til utlandet, eier eget firma og lever på investering, så hvor du har det fra lurer jeg på😂 folk er så hjernevasket atte fy… Anonymkode: 6a54a...b8b Haha, skal tro deg når du sier hva firma du eier Anonymkode: 3c9f4...3c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #58 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Du skal vel leve i mellomtiden? Boliglån har nedbetaling på 25-30 år, da er du gammel. Anonymkode: 6a54a...b8b På den tiden så synker jo også det man betaler på boliglånet, ikke bare pga nedbetaling og verdistigning som gir bedre lånevilkår, det blir spist opp av inflasjon. Så det blir bare billigere og billigere for meg å bo, mens leieprisene dine stiger hvert år. Du forutsetter jo også at det liksom automatisk er billigere å leie, det er det jo ingen automatikk i, det koster gjerne akkurat det samme eller mer. Anonymkode: abb5d...202 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #59 Del Skrevet 3 timer siden Man er jo ikke gjeldslave fordi man har boliglån? Ville ha et hus som passet oss i dag og om 10 år, trygghet og stabilitet. Leiemarkedet er jo dyrere mange plasser enn å eie selv, er uforutsigbart og ikke mitt eget. Hører jeg ordet gjeldslave så tenker jeg på type luksusfellen, 14 kredittkort som er makset og ingen mulighet til å klare å betale tilbake,ikke et boliglån på noen millioner likksom. Det er jo tilbakebetalt innen man er pensjonist og man da kan sitte uten lån i de hele og store. Anonymkode: 91aa7...786 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #60 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Det stemmer ikke 😊 jeg har eid bolig, men valgte å selge 2/3 av lønnen gikk til å bo. Mange tusen av dem i renter. Å leve er litt viktigere for meg enn å bo meg ihjel og gjøre bankene rikere. Nå har jeg investert alt og bor billig. Anonymkode: 6a54a...b8b Jeg forstår fortsatt ikke hva du vil med HI. Du er fornøyd, vi som eier er fornøyd. Du prøver å lage et problem her der du skal framstå som en "vinner"? Hvorfor er dette så viktig for deg, er du kanskje ikke så fornøyd som du ønsker å være. Anonymkode: 26d4b...2f4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå