AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #21 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Her var det mange som ble provoserte. Kanskje en grunn til det! Anonymkode: 6a54a...b8b Denne type innlegg lyser av at noen er bitre fordi de ikke har mulighet til å kjøpe bolig Anonymkode: a8da2...476 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #22 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Her var det mange som ble provoserte. Kanskje en grunn til det! Anonymkode: 6a54a...b8b Jeg ser bare innlegg som forsøker å forklare deg mekanismene i boligmarkedet. Det er vel bare en bitter bruker i denne tråden... Anonymkode: 1aebe...9f4 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #23 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Denne type innlegg lyser av at noen er bitre fordi de ikke har mulighet til å kjøpe bolig Anonymkode: a8da2...476 Det stemmer ikke 😊 jeg har eid bolig, men valgte å selge 2/3 av lønnen gikk til å bo. Mange tusen av dem i renter. Å leve er litt viktigere for meg enn å bo meg ihjel og gjøre bankene rikere. Nå har jeg investert alt og bor billig. Anonymkode: 6a54a...b8b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #24 Del Skrevet 5 timer siden Fordi jeg kommer til å eie et hus jeg bor i til jeg ikke klarer å bo alene lenger. Er gjeldsfri i 40 årene Anonymkode: 662c5...d04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #25 Del Skrevet 5 timer siden Jeg syns bare er ganske fasinerende hvordan man skal «forsvare» at man setter seg i flere millioner i gjeld. Og allikevel klager man på dårlig råd. Anonymkode: 6a54a...b8b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #26 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg syns bare er ganske fasinerende hvordan man skal «forsvare» at man setter seg i flere millioner i gjeld. Og allikevel klager man på dårlig råd. Anonymkode: 6a54a...b8b Er det så mange som gjør det da? De fleste har ikke flere millioner i gjeld… Anonymkode: 662c5...d04 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #27 Del Skrevet 5 timer siden Jeg er 38, kjøpte meg en leilighet til 1,8 når jeg var 20. Nå er jeg gjeldfri og leiligheten har økt ganske bra i verdi og jeg kan leve livet uten stresset det fører med seg når man leier. Hvis jeg selger nå så sitter jeg igjen med litt over 3 mill for leiligheten, men venter litt før jeg selger. Anonymkode: a7932...99f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #28 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg syns bare er ganske fasinerende hvordan man skal «forsvare» at man setter seg i flere millioner i gjeld. Og allikevel klager man på dårlig råd. Anonymkode: 6a54a...b8b Hvem har klaget? Synes alle i tråden fremstår veldig fornøyde med eget valg, da det har satt dem i en gunstig situasjon. Anonymkode: 1aebe...9f4 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #29 Del Skrevet 5 timer siden Og nå mener jeg forøvrig også forbrukslån, billån, kredittkort.. alt av lån. Anonymkode: 6a54a...b8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #30 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er det så mange som gjør det da? De fleste har ikke flere millioner i gjeld… Anonymkode: 662c5...d04 «I følge boliglånsundersøkelsen til Finanstilsynet har nordmenn en samler gjeld på 388% av årsinntekten sin» Anonymkode: 6a54a...b8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #31 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Og nå mener jeg forøvrig også forbrukslån, billån, kredittkort.. alt av lån. Anonymkode: 6a54a...b8b Jeg har bare boliglån, som er billigere for meg enn å leie 🤷♀️ Anonymkode: 263c5...b89 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #32 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Her var det mange som ble provoserte. Kanskje en grunn til det! Anonymkode: 6a54a...b8b Jeg har ikke sett noen som ble provosert her, men altså, vil du heller leie ei leilighet og på den måten betale ned andre sitt lån? Å kjøpe et hjem er ei investering, å leie i år etter år er ikke. Anonymkode: 3c9f4...3c6 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #33 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har ikke sett noen som ble provosert her, men altså, vil du heller leie ei leilighet og på den måten betale ned andre sitt lån? Å kjøpe et hjem er ei investering, å leie i år etter år er ikke. Anonymkode: 3c9f4...3c6 Du skal vel leve i mellomtiden? Boliglån har nedbetaling på 25-30 år, da er du gammel. Anonymkode: 6a54a...b8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #34 Del Skrevet 5 timer siden Er vei vesentlig forskjell på boliglån og forbrukslån. Anonymkode: 65a08...256 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #35 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg syns bare er ganske fasinerende hvordan man skal «forsvare» at man setter seg i flere millioner i gjeld. Og allikevel klager man på dårlig råd. Anonymkode: 6a54a...b8b Jeg har vært gjeldsslave med vilje i 6-7 år. Lånte hele tiden så mye jeg kunne for å kjøpe flere og flere eiendommer. Hadde selvfølgelig dårlig råd og snudde på hver en krone, men klagde aldri. Nå har disse årene ført til at jeg har en svært god inntekt i dag, med såpass mange millioner i verdier at jeg aldri mer hadde trengt å jobbe hvis jeg ikke ville. Så derfor gjorde nå jeg det, da. Hvorfor er du så i mot det? Anonymkode: b911b...352 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #36 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du skal vel leve i mellomtiden? Boliglån har nedbetaling på 25-30 år, da er du gammel. Anonymkode: 6a54a...b8b Ja. Jeg betaler tre ganger så lite som det jeg gjorde med boliglån Anonymkode: 6a54a...b8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #37 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Og nå mener jeg forøvrig også forbrukslån, billån, kredittkort.. alt av lån. Anonymkode: 6a54a...b8b De fleste i dag har billån de kan betjene. Se fleste har kredittkort som de fleste fint klarer å betjene. Man får ikke boliglån om man ikke kan betjene det de fleste klarer å betjene det., studielån det samme. Så lenge man kan betjene gjelden sin, så hva er problemet? Du snakker om en liten prosent som ikke har kontroll på økonomien. En gjeldsslave er ikke folk som har inntekt til å betale gjeld. Anonymkode: a8da2...476 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #38 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har vært gjeldsslave med vilje i 6-7 år. Lånte hele tiden så mye jeg kunne for å kjøpe flere og flere eiendommer. Hadde selvfølgelig dårlig råd og snudde på hver en krone, men klagde aldri. Nå har disse årene ført til at jeg har en svært god inntekt i dag, med såpass mange millioner i verdier at jeg aldri mer hadde trengt å jobbe hvis jeg ikke ville. Så derfor gjorde nå jeg det, da. Hvorfor er du så i mot det? Anonymkode: b911b...352 Da håper jeg at du benytter deg av verdien og det før du er 65. Ingen som har garanti å leve til man er gammel😊 Anonymkode: 6a54a...b8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #39 Del Skrevet 4 timer siden Usikker på hvor lenge jeg befinner meg på denne jord. Så hvorfor ikke leve livet? Jeg har råd behandle lånet, og når jeg nærmer meg pensjonist alder så blir det å maxe alt jeg kan av lån og leve. Satser på jeg dauer med hauger av gjeld. Jeg vil leve livet. (Og man vet aldri når himmelen faller i hodet på en) Anonymkode: c4695...71e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #40 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): De fleste i dag har billån de kan betjene. Se fleste har kredittkort som de fleste fint klarer å betjene. Man får ikke boliglån om man ikke kan betjene det de fleste klarer å betjene det., studielån det samme. Så lenge man kan betjene gjelden sin, så hva er problemet? Du snakker om en liten prosent som ikke har kontroll på økonomien. En gjeldsslave er ikke folk som har inntekt til å betale gjeld. Anonymkode: a8da2...476 Hver tredje nordmann er blakk før lønna kommer, så dette stemmer ikke. Man kan betjene det ja, men om det lønner seg? Når har det noen gang lønt seg med et billån? Anonymkode: 6a54a...b8b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå