Gå til innhold

Er det større plass i frittstående kjøleskap enn innbygd, i samme høyde?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

"Det kommer an på hvor stort frittstående kjøleskap du kjøper" sier du. Jada, såklart. Men det gamle sluttet å fungere, og jeg tok ikke mål eller noterte serienummer før det gamle ble kastet og vi rev bort selve høyskapet som det sto montert i. Men det var sikkert et helt standard størrelse skap for innbygging med kjøleskap oppe, og fryser nede nede med 3 skuffer, som da passer inn i et standard bredde høyskap fra IKEA.

Men generelt, rommer frittstående skap mer i bredden og dybden hvis man sammenligner med skap som er like høyt? Har inntrykk av at innebygde skap er smalere, og mindre dyp for at den ytre skapdøren skal kunne gå i flukt med resten av kjøkkeninnredningen.

Grunnen til at jeg spør er at jeg alltid synes det var for lite fryseplass i det gamle skapet, da jeg ikke har fryseboks. Det var "dum" størrelse på skuffene som gjorde det vanskelig å utnytte plassen bra. Men ingen anelse på antall liter. Vil ha et som rommer litt mer denne gangen.

Har sett på skap som er 70cm bred (har plass til 72cm) men da vil ikke døra gå opp når den hengsles riktig vei. Så må nok kjøpe et som er 60cm. Tenkte å kjøpe et med display som viser temperatur, og kan justeres elektronisk til nøyaktig temperatur istedenfor en slik knott man vrir inne i skapet. Og helst vestlig produsert.

Anonymkode: c1c7f...74b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, generelt er det større plass i frittstående enn innebygd. Vi valgte frittstående av den grunn, da vi pussa opp kjøkkenet. 

Anonymkode: 97bb3...e84

• Liker 3
Skrevet

Synes vi har god plass i vårt integrerte. Men nå jeg vi vant med sidebyside. Der var det veldig lite plass

AnonymBruker
Skrevet

Generelt bedre plass i frittstående, i vårt innebygde får jeg ikke plass til ei langpanne feks. Så da ble det frittstående i boden i tillegg.. 

Anonymkode: 6bf63...6d5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

ja, hvis det er nøyaktig samme størrelse, blir innebygd mindre, fordi kassa og dører "spiser" noen centimeter.  Men det er jo også pris. Vi har kjøpt en stor innebygd kjøleskap og den på den tiden kostet 13500 tusen, vi kunne fått frittstående for halve prisen. Vi valgte innebygd fordi vi har åpent kjøkkenløsning, da mener jeg det ikke passer med frittstående kjøleskap.  Men hvis kjøkkenet er i adskilt rom, mulig jeg ville spart penger og valgt frittstående. Vi har forøvrig ekstra fryser. 

Anonymkode: 855bc...ac2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja, mye større plass. Ville aldri valgt innebygd.

Anonymkode: 46552...4bb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...