AnonymBruker Skrevet 19. februar #21 Del Skrevet 19. februar Jeg veier 62, og er 163 høy. Føler meg ikke feil. Men har en del muskler som veier. Kanskje du kan begynne å trene styrke for å stramme opp? Anonymkode: 95bc1...374 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar #22 Del Skrevet 19. februar Da jeg gikk ned i vekt så følte jeg meg mer dvask og slapp, og lengtet tilbake til da jeg var litt fyldigere og fastere. Det tok litt tid, men noe "strammet seg opp" av seg selv. Begynte å trene styrke igjen også, og da gikk jeg opp et par kilo, men følte at jeg så slankere og bedre ut. Anonymkode: fc7bc...b7e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar #23 Del Skrevet 19. februar Jeg har gått ned fra 106 til 58 kilo (163 høy) på relativt kort tid, og føler det på samme måte som deg. Jeg klarer rett og slett ikke å se så mye forskjell, spesielt ikke kroppen sett under ett. Når jeg er i klesbutikk og en ansatt spør hvilken størrelse jeg bruker, er jeg livredd for at de skal himle med øynene og fnyse av meg når jeg sier 38 -svaret "50" ligger fremdeles klart på tunga. Det hender også i butikker at jeg ser noen i speilet i forbifarten og lurer på hvorfor den kvinnen har akkurat lik både jakke og bukse som meg, for så å oppdage at det jo er meg i speilet. Nå skal det sies at jeg hadde et fullstendig realistisk bilde av meg selv som meget overvektig, altså. Jeg har aldri innbilt meg selv at "jeg er jo ikke så stor" og fått sjokk etter å ha sett bilde av meg selv. Håper hodet etter hvert klarer å henge med for både deg og meg, TS! Anonymkode: 7ff19...e39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar #24 Del Skrevet 19. februar AnonymBruker skrev (13 timer siden): Du er 167 og veier 60-63 kg og skal gå ned til til. Har du tenkt å veie 50 kg?! Jeg tror du må gå til snakkedoktoren, dette høres ikke friskt ut. Anonymkode: 6014f...027 Tullprat. Jeg er 177 og veier 63 kg, det er akkurat passelig for meg. Slutt og normaliser overvekt. Anonymkode: 11bf4...16d 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar #25 Del Skrevet 19. februar Kan litt av problemet være at du trodde man var bitteliten/petit på den vekten før du selv havnet der? Det er typisk overvektige å undervurdere hvor stor forskjell det faktisk er mellom dem og andre. De som er veldig slanke, uten at det ser sykelig ut/blir stygt, er gjerne rett over eller rett under grensa for undervekt, så altså rundt 10 kg lettere enn deg. Jeg er 165 cm og 52 kg og har fremdeles ganske mye former (kun på underkroppen, vel å merke). Tror ingen ville sett på meg som nesten undervektig. Anonymkode: 17633...55a 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar #26 Del Skrevet 20. februar Jeg er selv 170, 62 og gjennomtrent. Hvis jeg skulle ha vært like tynn som de tynne venninnene mine, de som kler alt av tøy og i mine øyne virkelig ser bra ut, måtte jeg ha gått ned til rundt 55. Men kroppen min nekter meg 😟 Anonymkode: 54f6b...b86 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar #27 Del Skrevet 21. februar Man må bare stole på vekten og bmi rett og slett. Det er veldig vanlig å ikke være fornøyd med kroppen uansett, prøv å fokusere på andre ting. Vil likevel minne om at når man har gått ned nesten 40kg, så vil kroppen nesten alltid være litt «blubbete», man blir sjelden så stram og slank som man hadde vært om man alltid hadde veid 63kg for å si det sånn. Jeg er 169cm og har aldri vært overvektig, men jeg føler meg litt utilpass over 60kg selv, trives bedre rundt 57-58kg. Så det er ikke sånn at alle er superfornøyd med det du veier nå, selv om hodet ikke har vært med på en vektnedgang osv. Men prøv å huske på at det er mye mer sannsynlig at du klarer å beholde den nye vekten din om du sier deg fornøyd nå. Presser du deg max ned, er det myyye vanskeligere å vedlikeholde, og øker risikoen for å skyte opp igjen. Hva med å fokusere på styrketrening nå? Det kan gjøre at kroppen din blir litt strammere/finere? Og få fokus litt vekk fra vektnedgang. Anonymkode: e58c2...1b2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar #28 Del Skrevet 21. februar AnonymBruker skrev (På 18.2.2025 den 15.18): Har gått ned 35 kg men føler meg fortsatt stor i speilet. Klarer ikke å se at jeg har gått ned og føler at jeg trenger å gå ned iallfall 10 kg til. Jeg er 167 høy. Hva skjer med at keg ikke klarer å se det selv ? Føler meg så dritt hele tiden. Så klart merker jeg det på klærne men naken i speilet ser jeg fortsatt en overvektig dame. Anonymkode: 7e6ff...bae Du burde ikke gå ned mer nå. Du burde vente til hodet klarer å følge etter vektnedgangen, og så får du vurdere på nytt om du skal gå ned mer ETTER at hodet skjønner hvor slank du har blitt. Jeg gikk ned 25 kg på 25 kg, men på tross for det så jeg den samme feite personen i speilet. På tross for å ha gått ned 2 klesstørrelser og at alle kommenterte hvor slank jeg hadde blitt, så så jeg ikke det selv. Jeg stoppet der... og etter noen uker/måneder når jeg stilte meg foran speilet så plutselig så jeg hvor slank jeg hadde blitt. Det var som å slå på en bryter. Så ikke gå ned mer før du har fått hodet ditt med på realiteten! Anonymkode: f87a8...019 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar #29 Del Skrevet 21. februar Hodet kan fort sabotere oss. Psyken henger ikke helt med alltid når man går mye ned i vekt. Jeg opplevde det, men på en annen måte enn deg. Fordi jeg så aldri hvor overvektig jeg var og fikk panikk da jeg gikk ned i vekt fordi jeg syns jeg så mager ut da jeg hadde gått ned 20 kg, selv om jeg per BMI fremdeles var overvektig. Jeg slanket meg kun for helsen, ikke for det estetiske. Men de strategiene jeg gjorde gjelder også for deg, selv om psyken din forteller deg det motsatte: Du er på en helt optimal vekt. Du har en ideell BMI. Du har gjort et stort grep for helsen din. Prøv å legge fokus på hvordan kroppen din føles når du har 35 kg mindre å bære rundt. Hvor lett det er å bevege seg nå. Hvor mindre utsatt du er for en lang rekke sykdommer. Hvor mye lettere det er å handle klær - er ikke det en boost at du passer mindre størrelser? Dersom du går ned mer i vekt så vil du garantert ryke på en smell. Det er ekstremt mye lettere å vedlikeholde denne vekten enn å sulte seg ned til undervekt. Ja, går du ned 10 kg til vil du bli undervektig. Og da mister du alle helsegevinstene du har jobbet deg frem til nå. Anonymkode: 5a208...538 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar #30 Del Skrevet 21. februar AnonymBruker skrev (På 18.2.2025 den 15.18): Har gått ned 35 kg men føler meg fortsatt stor i speilet. Klarer ikke å se at jeg har gått ned og føler at jeg trenger å gå ned iallfall 10 kg til. Jeg er 167 høy. Hva skjer med at keg ikke klarer å se det selv ? Føler meg så dritt hele tiden. Så klart merker jeg det på klærne men naken i speilet ser jeg fortsatt en overvektig dame. Anonymkode: 7e6ff...bae Hvis du ser på BMI så er du ikke overvektig, men jeg skjønner veldig godt hva du tenker og føler. Jeg er 170 selv, lagt på meg 12 kg på de siste to årene (63 kg nå) og ser det veldig godt på kroppen. Vil gjerne ned 10 kg. Så mye penere ut da. Rumpa var finere, magen var finere, armene, ansiktet. Anonymkode: 91d01...e33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars #31 Del Skrevet 2. mars AnonymBruker skrev (På 19.2.2025 den 7.53): Stort sett har jeg spist 1 middagstallerken og da har spist akkuratt det samme som resten av familien. Har sulten blitt for stor kan jeg ha tatt knekkebrød på kvelden. I helgen har jeg vært litt slakkere 😀 har ikke trent noe styrke men har gått turer så og si hver dag. Anonymkode: 7e6ff...bae Bare spist middag ?????? Anonymkode: 88ca8...e63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars #32 Del Skrevet 2. mars AnonymBruker skrev (På 19.2.2025 den 11.08): Tullprat. Jeg er 177 og veier 63 kg, det er akkurat passelig for meg. Slutt og normaliser overvekt. Anonymkode: 11bf4...16d Hu er da virkelig helt normalvektig Anonymkode: 88ca8...e63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars #33 Del Skrevet 2. mars Hva med en annen innfallsvinkel? Du er ikke modelltynn, men du har en svært sunn vekt! Mener at jeg har lest at den sunneste vekten er øvre halvdel av normal-BMI. Som du har. Du har gått ned en hel del, og du har eliminert økt risiko for svært mange sykdommer. Det er jo fantastisk! Anonymkode: b013d...e00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars #34 Del Skrevet 2. mars Jeg skjønner hva du mener ts. Jeg har alltid hatt komplekser med at fett samler seg over hoftene slik at jeg ikke får slank midje (epleform), og derfor mer fett bak på ryggen, i valker. Jeg trodde jeg kunne fjerne de ved å gå ned i vekt og sa meg ikke fornøyd før det var borte, for for meg var de selve betydningen av feit. Var der jeg følte meg feit. For jeg hadde slanke ben, lår, armer, og overkropp. Men nedre mage, hofte og rygg er fet, i mine øyne. Likevel viser bmi 21. Så hva skal jeg gjøre? Jeg blir ikke fornøyd og føler meg aldri bra eller bra nok. Sliter veldig med dette og vet ikke hvordan jeg skal snu det. Anonymkode: 17645...7e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars #35 Del Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (På 2.3.2025 den 17.15): Jeg skjønner hva du mener ts. Jeg har alltid hatt komplekser med at fett samler seg over hoftene slik at jeg ikke får slank midje (epleform), og derfor mer fett bak på ryggen, i valker. Jeg trodde jeg kunne fjerne de ved å gå ned i vekt og sa meg ikke fornøyd før det var borte, for for meg var de selve betydningen av feit. Var der jeg følte meg feit. For jeg hadde slanke ben, lår, armer, og overkropp. Men nedre mage, hofte og rygg er fet, i mine øyne. Likevel viser bmi 21. Så hva skal jeg gjøre? Jeg blir ikke fornøyd og føler meg aldri bra eller bra nok. Sliter veldig med dette og vet ikke hvordan jeg skal snu det. Anonymkode: 17645...7e2 Jeg har bmi på 20, men jeg har motsatt «problem». Leggene mine er uansett aldri slanke. Lårene er litt mer normale, men har fortsatt tykkere ben enn mine venninner som har høyere bmi. Men jeg vet at jeg aldri kan få min perfekte kropp, for selv da jeg hadde anoreksi og bmi på 14, var ikke bena mine ordentlig slanke. Så det går ikke for meg heller. I tillegg har jeg stygge åreknuter. Jeg har valgt å løse det ved å bruke lange løse bukser. Alltid tenkt at det er lettere å kle seg pent med epleform. For da kan du ha korte løse kjoler og eller vise fram ben og armer. Anonymkode: e58c2...1b2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå