Gå til innhold

Barn med fantasivenn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kom plutselig til å huske på at søsteren min hadde en fantasivenn da vi var små. 

Husker blant annet vi satt og spiste middag, også tittet søsteren ut av vinduet og fortalte at nå kom "Maria". Søsteren min sprang deretter til ytterdøren, slapp "Maria" inn, og forsvant inn på rommet sitt.

Der drev hun og prata og lo.

Jeg prøvde titte i nøkkelhullet, men så aldri noen. Så heller ikke at "Maria" kom da jeg tittet ut av vinduet da søsteren min gjorde det.

Søsteren min husker ikke dette nå som vi er voksne.

Lurer fælt på om søsteren min virkelig SÅ en person? Eller har barn bare en ekstrem livlig fantasi? Jeg hadde aldri noen usynlig venn, selv om jeg var mer ensom enn søsteren min.

Noen her som hadde en slik usynlig venn som liten?

Anonymkode: 4994d...7c7

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En kamerat av sønnen min hadde veldig livlig fantasi da han var yngre. Han hadde fantasivenner, men faren hans hadde også de mest interessante jobber du kan tenke deg. Han fortalte i detalj om hvordan faren jobbe med de mest utrolige ting som kjemiske stoffer, ulike pipetter, og reagensglass. Jeg trodde han var forsker, så jeg ble veldig overrasket da jeg møtte faren og han fortalte at han jobbet med bygg- og anlegg som maskinfører 😄

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen i min søskenflokk på fire hadde fantasivenner, og kan heller ikke huske at noen av mine barndomsvenner hadde noe slikt.

Men det er jo ikke uvanlig at barn har fantasivenner. Vi har jo alle hørt om fenomenet og at det eksistrerer en noen barn som har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS, var det storesøsteren din?

Jeg har en lillesøster, og jeg fant på MYE tull for å lure henne, da vi var små. Dette ville vært noe jeg kunne ha gjort, bare for å tulle med hemme. Jeg prøvde å lure henne til at det kom besøk fra verdensrommet til meg jevnlig, og dette holdt jeg gående i flere år, sånn ca en gang i måneden var det en ny "episode" med besøk fra verdensrommet... Helt tåpelig, men der og da var det gøy (for meg)

Anonymkode: 3538b...cf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Million skrev (7 minutter siden):

Ingen i min søskenflokk på fire hadde fantasivenner, og kan heller ikke huske at noen av mine barndomsvenner hadde noe slikt.

Men det er jo ikke uvanlig at barn har fantasivenner. Vi har jo alle hørt om fenomenet og at det eksistrerer en noen barn som har det.

Dette ville sikkert søsteren min og venninnene mine svart også, men sannheten var heller at de ikke visste. Man lærer fort hvem man kan være åpen med og ikke.  

Anonymkode: e788d...01e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Rosa Dartle skrev (1 time siden):

En kamerat av sønnen min hadde veldig livlig fantasi da han var yngre. Han hadde fantasivenner, men faren hans hadde også de mest interessante jobber du kan tenke deg. Han fortalte i detalj om hvordan faren jobbe med de mest utrolige ting som kjemiske stoffer, ulike pipetter, og reagensglass. Jeg trodde han var forsker, så jeg ble veldig overrasket da jeg møtte faren og han fortalte at han jobbet med bygg- og anlegg som maskinfører 😄

Reinkarnasjon?

Anonymkode: e4e9f...761

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

TS, var det storesøsteren din?

Jeg har en lillesøster, og jeg fant på MYE tull for å lure henne, da vi var små. Dette ville vært noe jeg kunne ha gjort, bare for å tulle med hemme. Jeg prøvde å lure henne til at det kom besøk fra verdensrommet til meg jevnlig, og dette holdt jeg gående i flere år, sånn ca en gang i måneden var det en ny "episode" med besøk fra verdensrommet... Helt tåpelig, men der og da var det gøy (for meg)

Anonymkode: 3538b...cf0

Lillesøsteren min 🙂

Anonymkode: 4994d...7c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mitt eldre søsken hadde fantasivenn. Det startet før jeg ble født og sluttet nok like etterpå. Det ble i hvert fall ikke gjort for å lure meg. Moren vår var hjemmeværende og det var ingen andre barn der vi bodde. Tipper mitt søsken var ensom. 

Aner ikke om søskenet mitt husker dette selv eller om det er en ting som bare har blitt fortalt mange ganger. Foreldrene våre snakker fremdeles om denne usynlige vennen. 

Anonymkode: 2849e...e92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min sønn på 3,5 har en fantasivenn. Eller, det virker som at fantasivennen også har en familie, både en mamma og en baby. Det dukket opp noen måneder før han ble storebror, og har hatt det i rundt et halvt år nå. Han bare snakker med dem og så har det hendt noen få ganger at jeg har satt meg på en😂. Da har jeg bare flyttet fantasivennen til en annen stol, så er det greit. Jeg spurte i barnehagen, og de sa det var vanlig i den alderen. 

Min niese hadde mange fantasivenner, og nå som hun er større tror jeg ikke hun har noen. 

Vi har tenkt at så lenge han ikke foretrekker å leke med fantasvennene fremfor ekte venner f.eks. i barnehagen er det helt greit. Vi oppfordrer ikke til det, men merker ikke noe særlig forskjell om han bygger lego sammen med fantasivennen eller alene. 

Anonymkode: 0a16a...8df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og min bestevenninne diktet sammen opp en hel gjeng fantasivenner da vi var små, og hadde det mye gøy med dem! 😄 Jeg "så" dem aldri, men det var blant annet en familie med mor, far og barn, og noen som var slemme og noen som var snille, og en av dem hadde en båt på hodet husker jeg... 😄😄Vi bare pratet om dem, aldri med dem, og diktet historier om dem! 

Endret av princeofithilien
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...