Gå til innhold

Hvilke banker har best kundeutbytte?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Men er det ikke snakk om at de kanskje skal forby dette med å la bankene gi kundeutbytte? Fikk melding om det fra Bulder Bank i alle fall pr epost, men husker ikke datoen de skrev at dette skulle opp til vurdering/avstemming. Mulig det var i mars.

Bulder Bank har pleid å gi kundeutbytte, og jeg har fått noen få tusenlapper de siste par årene (har vært kunde der i tre år tror jeg). Jeg har ikke så stort boliglån som mange andre (900 000) så jeg får ikke så mye utbytte som de med flere millioner i boliglån.

EDIT;

fant link:

https://www.bulder.no/blogg/vi-kjemper-for-kundeutbytte/

Endret av Million
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kundeutbytter gjør at kundene vanskelig kan sammenligne priser for like tjenester mellom ulike tilbydere. 
Så det er på vei ut. Finn heller en bank som har klare og tydelige priser i prislisten sin. 

Anonymkode: d9fb9...7bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kundeutbytter gjør at kundene vanskelig kan sammenligne priser for like tjenester mellom ulike tilbydere. 
Så det er på vei ut. Finn heller en bank som har klare og tydelige priser i prislisten sin. 

Bulder er vel en av få banker som har en åpen prisliste på boliglånsrente, så dette argumentet faller på egen urimelighet.

Anonymkode: 43566...1b9

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Bulder er vel en av få banker som har en åpen prisliste på boliglånsrente, så dette argumentet faller på egen urimelighet.

Forstår du ikke svaret, eller vil du ikke forstå?

Banker har kundeutbytte, der kundene ikke kan regne seg frem til hva kostnader på produktene deres blir før etter at kunde utbyttet er utbetalt. Kundeutbytte er en del av hele bankkostnadene for kunden. 
Bulder sitt kundeutbytte kan ikke sammenlignes med en annen banks kundeutbytte før du bytter bank. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Forstår du ikke svaret, eller vil du ikke forstå?

Banker har kundeutbytte, der kundene ikke kan regne seg frem til hva kostnader på produktene deres blir før etter at kunde utbyttet er utbetalt. Kundeutbytte er en del av hele bankkostnadene for kunden. 
Bulder sitt kundeutbytte kan ikke sammenlignes med en annen banks kundeutbytte før du bytter bank. 

Jeg valgte Bulder etter de åpne betingelsene. Kundeutbytte er ikke tatt hensyn til.

Kom fra Sbanken som dessverre DNB raserte. DNB er grådigheten selv så derfor byttet jeg. At DNB kjemper mot kundeutbytte hos noen banker er bare forkastelig. Noen banker "tilbakebetaler" til kundene sine. DNB foretrekker å utbetale vanvittige summer til aksjonærene. 

Anonymkode: 8a3bf...e70

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Jeg valgte Bulder etter de åpne betingelsene. Kundeutbytte er ikke tatt hensyn til.

Kom fra Sbanken som dessverre DNB raserte. DNB er grådigheten selv så derfor byttet jeg. At DNB kjemper mot kundeutbytte hos noen banker er bare forkastelig. Noen banker "tilbakebetaler" til kundene sine. DNB foretrekker å utbetale vanvittige summer til aksjonærene. 

Selvsagt. Jeg gjorde det samme. Men muligheten for utbytte var absolutt et pluss for meg i tillegg: Jeg visste at det ville redusere prisen ytterligere, bare ikke hvor mye. 
Skjønner godt at grådige DNB prøver å stanse kundeutbytte. De får det vanligvis som de vil, de haiene, og det bekymrer meg. 

Anonymkode: a24c0...8f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fornøyd med Bulder bank. Ja, DnB kjemper i mot, men fikk nettopp melding fra Bulder om at det i hvert fall blir utbetalt kundeutbytte i år. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg kom også til bulder fra sbanken. 

Da ante jeg ikke at de hadde kunde utbytte engang. Nå har jeg ikke boliglån der (får ikke pga jeg bor i grisgrendte strøk). 

DnB som prøver å stoppe kundeutbytte viser at bankbytte var helt korrekt! DnB suger balle! 

Anonymkode: 76751...213

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Prislisten er ikke så åpen når du ikke vet hvor mange tusen du kanskje får i rabatter... Prislisten er kun en makssum, ikke en reell prisliste

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Er det egentlig så åpne betingelser når du ikke får vite om/hvis prisene endrer seg med noen tusenlapper pr år?

Jeg er selv kunde i lokalbank med utbytte, men jeg ville ikke sagt de er fullt åpen om prisene når de har en hemmelig rabatt/utbytte man ikke får vite om før neste år... Jeg hadde helt klart foretrukket lavere boliglånsrente hele året fremfor utbytte.

Anonymkode: 6ff33...d77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Prislisten er ikke så åpen når du ikke vet hvor mange tusen du kanskje får i rabatter... Prislisten er kun en makssum, ikke en reell prisliste

Er det egentlig så åpne betingelser når du ikke får vite om/hvis prisene endrer seg med noen tusenlapper pr år?

Jeg er selv kunde i lokalbank med utbytte, men jeg ville ikke sagt de er fullt åpen om prisene når de har en hemmelig rabatt/utbytte man ikke får vite om før neste år... Jeg hadde helt klart foretrukket lavere boliglånsrente hele året fremfor utbytte.

Da er det jo bare å bytte bank...

Anonymkode: 18265...522

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg hadde helt klart foretrukket lavere boliglånsrente hele året fremfor utbytte.

Du får én av to om du flytter til DNB :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...