AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 12:07 #1 Del Skrevet tirsdag kl 12:07 Hei. jeg fikk nylig tt-kort men 1900kr. Så det jeg lurer på skal jeg betale 250kr per vei med tt-kortet eller hvordan fungere det? 1900kr på halvt år er jo ingenting når butikken koster meg 189kr per vei. Anonymkode: 4c337...8ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 12:11 #2 Del Skrevet tirsdag kl 12:11 Det er vel 10% av summen eller 35kr eller noe? Moren min har det og betaler småpenger for hver tur Anonymkode: c7be2...b4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 12:35 #3 Del Skrevet tirsdag kl 12:35 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Det er vel 10% av summen eller 35kr eller noe? Moren min har det og betaler småpenger for hver tur Anonymkode: c7be2...b4f Gjelder det alle? står man betaler minstebeløp av hva som står på tastameteret Anonymkode: 4c337...8ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 12:44 #4 Del Skrevet tirsdag kl 12:44 Hvilket fylke bor du i? TT-kort er ulikt fra fylke til fylke. Anonymkode: 8acbb...206 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 13:00 #5 Del Skrevet tirsdag kl 13:00 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hvilket fylke bor du i? TT-kort er ulikt fra fylke til fylke. Anonymkode: 8acbb...206 Viken Anonymkode: 4c337...8ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 13:10 #6 Del Skrevet tirsdag kl 13:10 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Viken Anonymkode: 4c337...8ac Viken finnes ikke lenger. Anonymkode: cb9a6...27c 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 13:19 #7 Del Skrevet tirsdag kl 13:19 Du må sjekke reglementet i ditt fylke - du finner opplysningene på nett. TT-kort er ikke en lovpålagt tjeneste, så fylkeskommunen bestemmer selv om de skal tilby TT-kort overhodet, hvordan reglene for bruk skal være og hvor mye midler de evt legger i ordningen. Fikk du ingen informasjon med kortet? Her jeg bor betaler jeg 10 % av turen, eller minimum 35 kr. Andre steder kan folk få prosentvis avslag på turen og ingen begrensninger på sum osv. Noen steder er TT-kort generøst, andre steder nesten ikke vits i å søke om engang 😕 Anonymkode: a9874...881 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 13:21 #8 Del Skrevet tirsdag kl 13:21 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du må sjekke reglementet i ditt fylke - du finner opplysningene på nett. TT-kort er ikke en lovpålagt tjeneste, så fylkeskommunen bestemmer selv om de skal tilby TT-kort overhodet, hvordan reglene for bruk skal være og hvor mye midler de evt legger i ordningen. Fikk du ingen informasjon med kortet? Her jeg bor betaler jeg 10 % av turen, eller minimum 35 kr. Andre steder kan folk få prosentvis avslag på turen og ingen begrensninger på sum osv. Noen steder er TT-kort generøst, andre steder nesten ikke vits i å søke om engang 😕 Anonymkode: a9874...881 Jeg har prøvd å forstå men skjønner ikke. Hva koster drosjeturen? TT-kortet belastes med ordinær drosjetakst. Denne kan variere ut fra område og tid på døgnet. Du kan be om pris på forhånd. Ved ankomst skal kortet da belastes laveste pris av forhåndspris og hva taksameteret viser. Anonymkode: 4c337...8ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 13:28 #9 Del Skrevet tirsdag kl 13:28 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg har prøvd å forstå men skjønner ikke. Hva koster drosjeturen? TT-kortet belastes med ordinær drosjetakst. Denne kan variere ut fra område og tid på døgnet. Du kan be om pris på forhånd. Ved ankomst skal kortet da belastes laveste pris av forhåndspris og hva taksameteret viser. Anonymkode: 4c337...8ac Jeg har aldri tatt taxi så vet ikke hva lavest pris vil si Anonymkode: 4c337...8ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 18:21 #10 Del Skrevet tirsdag kl 18:21 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hei. jeg fikk nylig tt-kort men 1900kr. Så det jeg lurer på skal jeg betale 250kr per vei med tt-kortet eller hvordan fungere det? 1900kr på halvt år er jo ingenting når butikken koster meg 189kr per vei. Anonymkode: 4c337...8ac Reglene er ulik i de ulike fylkeskommunene. Du må enten lese vedlegget du skal ha fått sammen med kortet, lese på fylkeskommunen din, eller fortelle oss i tråden din hvilken fylkeskommune du bor i, slik at vi kan finne korrekt info til deg. Anonymkode: cc9b4...09c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:12 #11 Del Skrevet tirsdag kl 19:12 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Reglene er ulik i de ulike fylkeskommunene. Du må enten lese vedlegget du skal ha fått sammen med kortet, lese på fylkeskommunen din, eller fortelle oss i tråden din hvilken fylkeskommune du bor i, slik at vi kan finne korrekt info til deg. Anonymkode: cc9b4...09c Skrev jeg ikke? Buskerud Anonymkode: 4c337...8ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:53 #12 Del Skrevet i går, 08:53 Ingen som kan hjelpe meg? gjelder tt-kort Buskerud Anonymkode: 4c337...8ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:59 #13 Del Skrevet i går, 12:59 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Jeg har aldri tatt taxi så vet ikke hva lavest pris vil si Anonymkode: 4c337...8ac Det står at du betaler ordinær drosjetakst, så kortet ditt blir belastet med det som står på takstameteret. Du har fått et beløp på 1.900 kroner og når summen er oppbrukt må du betale selv eller slutte å ta taxi. Den neste setningen med forhåndstakst og laveste pris gjelder alle drosjeturer og er bare en informasjon. Når du bestiller eller går inn i en taxi så kan/skal du få en forhåndspris på hva turen vil koste. Hvis det er forskjell i pris på takstameter og forhåndsvisning så er det den laveste av de to prisene du skal betale. Dette gjelder alle turer, med eller uten TTkort. Anonymkode: f9090...b61 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:09 #14 Del Skrevet i går, 13:09 I prinsippet skal TT-kort være et alternativ for de som ikke kan bruke kollektivtransport og taksten ligger tett opp mot en billett på bussen. Iallfall her i Oslo koster en TT-tur mellom 50-60 kr. pr. tur. I mine 40 år som TT-bruker (sitter i manuell rullestol) har takstene variert veldig. I en periode kostet det 25% av turen, i andre perioder har det ligget på billettpris. En periode hadde man t.o.m ubegrenset med turer (i likhet med alle som kan ta buss ubegrenset), men dette ble etter hvert gjort om til en begrenset antall turer som på langt nær vil dekke behovet om man er ung og aktiv. Dette var nok ikke svar på spørsmålet ditt, men det eneste du kan gjøre er å høre med din kommune. De burde ha dette liggende på kommunens nettsider, slik vi har her i Oslo. Anonymkode: 40b00...31b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:18 #15 Del Skrevet i går, 16:18 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det står at du betaler ordinær drosjetakst, så kortet ditt blir belastet med det som står på takstameteret. Du har fått et beløp på 1.900 kroner og når summen er oppbrukt må du betale selv eller slutte å ta taxi. Den neste setningen med forhåndstakst og laveste pris gjelder alle drosjeturer og er bare en informasjon. Når du bestiller eller går inn i en taxi så kan/skal du få en forhåndspris på hva turen vil koste. Hvis det er forskjell i pris på takstameter og forhåndsvisning så er det den laveste av de to prisene du skal betale. Dette gjelder alle turer, med eller uten TTkort. Anonymkode: f9090...b61 Oh, tusen takk. Nå forsto jeg Anonymkode: 4c337...8ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reiseglad Skrevet i går, 16:18 #16 Del Skrevet i går, 16:18 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ingen som kan hjelpe meg? gjelder tt-kort Buskerud Anonymkode: 4c337...8ac https://bfk.no/tjenester/vei-og-kollektiv/tilrettelagt-transport-tt-kort/#faqsporsmal-13644 her står det om ordningen i Buskerud, du betaler ingen egenandel ved bruk, og får 1900kr to ggr i året, januar og juli. Har du mer enn 15 km til kommunesenter får du mer penger på kortet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #17 Del Skrevet 22 timer siden reiseglad skrev (1 time siden): https://bfk.no/tjenester/vei-og-kollektiv/tilrettelagt-transport-tt-kort/#faqsporsmal-13644 her står det om ordningen i Buskerud, du betaler ingen egenandel ved bruk, og får 1900kr to ggr i året, januar og juli. Har du mer enn 15 km til kommunesenter får du mer penger på kortet. Ok, tusen takk. 1900kr er jo ingenting dessverre. Anonymkode: 4c337...8ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #18 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (På 18.2.2025 den 14.28): Jeg har aldri tatt taxi så vet ikke hva lavest pris vil si Anonymkode: 4c337...8ac Lavest av forhåndstakst, hvis du har bedt om det, og taksameterpris. Anonymkode: 83902...0d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå