AnonymBruker Skrevet 18. februar #1 Del Skrevet 18. februar Noen som har gitt opp IVF? Jeg orker snart ikke mer..men føler press på å fortsette Anonymkode: 94fb4...e5e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 18. februar #2 Del Skrevet 18. februar Ja, etter et og et halvt forsøk ga vi oss. Og ble faktisk naturlig gravide etter det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar #3 Del Skrevet 18. februar Jeg har. 3 innsett og 1 inseminering. Blir ekstremt dårlig av hormonene og har blitt sykemeldt alle gangene. Følte at jeg skulle dø. skjønner hva du mener med press. Har følt skikkelig på press om å fortsette, selv om ingen har sagt noe. Vi har vært åpne med de rundt oss, og holdningen har vært at det skal vi kvinner bare holde ut. Har innsett at jeg har ikke nok lyst på barn til å ødelegge meg selv i prosessen. «Heldigvis» fant gyno på et privat sykehus omfattende endometriose og at livmoren min er full av muskelknuter. Sjansen for graviditet er liten, selv med operasjon. Ble anbefalt å fjerne livmoren pga alle plagene. Anonymkode: d0abf...d59 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar #4 Del Skrevet 19. februar AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg har. 3 innsett og 1 inseminering. Blir ekstremt dårlig av hormonene og har blitt sykemeldt alle gangene. Følte at jeg skulle dø. skjønner hva du mener med press. Har følt skikkelig på press om å fortsette, selv om ingen har sagt noe. Vi har vært åpne med de rundt oss, og holdningen har vært at det skal vi kvinner bare holde ut. Har innsett at jeg har ikke nok lyst på barn til å ødelegge meg selv i prosessen. «Heldigvis» fant gyno på et privat sykehus omfattende endometriose og at livmoren min er full av muskelknuter. Sjansen for graviditet er liten, selv med operasjon. Ble anbefalt å fjerne livmoren pga alle plagene. Anonymkode: d0abf...d59 Takk for svar. Kjenner meg veldig igjen i det med at "kvinner bare skal holde ut". At jeg er en dårlig kvinne eller noe hvis jeg gir opp. Vi har holdt på i mange år, jeg er helt utslitt. Det høres ut som en røff avslutning på det hele, sender klem ❤️ Anonymkode: 94fb4...e5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar #5 Del Skrevet 19. februar Jeg har bare 2 innsett bak meg men valgte å avslutte. Altfor stor påkjenning for kroppen min. Ble naturlig gravid noen år etter det, men ville heller være barnløs enn alt det ivf styret. Anonymkode: 7a599...842 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar #6 Del Skrevet 19. februar AnonymBruker skrev (14 timer siden): «Heldigvis» fant gyno på et privat sykehus omfattende endometriose og at livmoren min er full av muskelknuter. Sjansen for graviditet er liten, selv med operasjon. Ble anbefalt å fjerne livmoren pga alle plagene. Anonymkode: d0abf...d59 Kan du fortelle mer om hvordan det ble oppdaget at du hadde omfattende endometriose? Ble det tatt en lapraskopi? Viste det seg at du hadde adenomyose også? Hvorfor tror du ikke IVF klinikken klarte å fange opp at livmoren din var full av muskelknuter? (Mange spørsmål her, men jeg går også igjennom ivf, har en muskelknute og mistenker endometriose). Anonymkode: c5c55...f88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar #7 Del Skrevet 19. februar Har vært igjennom 4 egguttak på kort tid. Skal ha mitt andre insett snart. Hatt 4 spontanaborter så langt. Er nå på min tredje måned med sykemelding etter alt kjøret. Det har vært en enorm påkjenning mentalt. Jeg tror jeg har ptsd etter alle smertene, abortene, hormonene og det hele. Utviklet både angst og depresjon. En ting er iallefall sikkert og det er at du skal aldri føle deg ille dersom du avslutter ivf. Det snakkes sjeldent om hvor stor påkjenning det faktisk er. Utenforstående vet knapt hva det dreier seg om. Så det presset utenfra skal du bare ignorere. Det er din kropp. Selv har jeg 6 embryoer igjen på frys. Jeg kommer nok til å bruke dem alle før jeg gir meg. Men kjenner jeg kanskje må ha en lang pause snart, før prosessen utsletter meg som menneske. Anonymkode: c5c55...f88 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar #8 Del Skrevet 19. februar AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Har vært igjennom 4 egguttak på kort tid. Skal ha mitt andre insett snart. Hatt 4 spontanaborter så langt. Er nå på min tredje måned med sykemelding etter alt kjøret. Det har vært en enorm påkjenning mentalt. Jeg tror jeg har ptsd etter alle smertene, abortene, hormonene og det hele. Utviklet både angst og depresjon. En ting er iallefall sikkert og det er at du skal aldri føle deg ille dersom du avslutter ivf. Det snakkes sjeldent om hvor stor påkjenning det faktisk er. Utenforstående vet knapt hva det dreier seg om. Så det presset utenfra skal du bare ignorere. Det er din kropp. Selv har jeg 6 embryoer igjen på frys. Jeg kommer nok til å bruke dem alle før jeg gir meg. Men kjenner jeg kanskje må ha en lang pause snart, før prosessen utsletter meg som menneske. Anonymkode: c5c55...f88 TS her, takk for et utrolig fint svar. Høres helt jævlig ut den prosessen din. Ønsker deg alt godt! Anonymkode: 94fb4...e5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå