Vendetta Skrevet tirsdag kl 11:38 #1 Del Skrevet tirsdag kl 11:38 (endret) Har akkurat sett første episode. Stusser litt på ting rundt hun med livmorhalskreft, synes ikke det kom fram hvordan det egentlig går med henne nå. Savner kreftlege perspektivet her. De viser bare at hun ser mye friskere ut og klarer mye mer. Men hvordan vet de at det ikke er fordi hun har hatt strålebehandling og kroppen har hentet seg igjen etter det? Hvile har jo mye å si det og. Får mange spørsmål og er skeptisk til alt som ikke blir sagt. Så får vi se i neste episode om de går mer vitenskapelig til verks. Synes også det virker tullete å ikke spise noe grønnsaker ved siden av kjøtt.. men han tar sikkert masse vitaminer han rappern. Jeg hadde valgt grønnsaker foran piller, men hver sin smak. Andre tanker om episoden folkens? Endret 19 timer siden av Vendetta Skrivefeil 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duff Skrevet tirsdag kl 11:51 #2 Del Skrevet tirsdag kl 11:51 Jeg tenkte akkurat det samme som deg. Jeg håper de i neste episode tar for seg andre metoder for hacke kroppen også samt kostnad vs nytte. Det er mange som pusher veldig på ulike metoder som koster mye penger, kunne fått ett kritisk blikk på det. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemor_Meg Skrevet tirsdag kl 13:26 #3 Del Skrevet tirsdag kl 13:26 Er det en episode til? (Neste episode handler jo om noe helt annet) Kristin, hun med livmorhalskreft var på God morgen Norge i dag, og har det visstnok veldig bra fremdeles. https://www.tv2.no/spesialer/nyheter/fikk-beskjed-om-at-hun-skulle-do-sa-oppdaget-hun-biohacking/ Vi fikk jo perspektivet fra en onkolog. Han mente at noe kunne være et supplement til kreftbehandlingen, gi kroppen mer styrke til å takle sykdommen og behandlingen. Blant annet kunne det å redusere sukkerinnhold være noe som kunne bidra til at kreftceller som får næring av insulin blir fratatt en vekstfaktor. Ellers synes jeg vi fikk veldig lite informasjon generelt, det ble for mye "slik gjør jeg", og veldig lite "hvorfor", og hva det visstnok skal virke mot. Jeg er også veldig skeptisk til det som ikke blir sagt. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enkefru Skrevet tirsdag kl 15:31 #4 Del Skrevet tirsdag kl 15:31 (endret) Jeg synes det onkologen som Lillemor_Meg referer til sa, virket fornuftig, ellers var det mye... "svada" i programmet. Dvs det er jo ikke svada om det funker for en selv, men ofte er det litt sånn "confirmation bias" - man tror så på det, så derfor funker det... i det minste for en stund. Håper det kommer mer kritiske stemmer til etter hvert, og ikke minst at det blir litt mer nyansert.... det som funker for en, trenger ikke nødvendigvis å funke for alle. Kreftbehandling blir gjerne skreddersydd i helsevesenet, så ikke alt som kan følge EN mal. Endret i går, 09:33 av enkefru 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babyface Skrevet i går, 09:23 #5 Del Skrevet i går, 09:23 Det vil ikke være mulig å bevise fullt ut om biohacking har effekt, sikkert derfor det blir litt ullent. Dersom denne damen (var det Kristin hun het?) skulle bli kreftfri etterhvert, vil det ikke være mulig å bevise om det skyldes kreftbehandling alene, kombinasjonen med tiltakene hun gjør i tillegg og/eller om kroppen hennes ville klart å bekjempe kreften uansett, til tross for ekstremt lav sannsynlighet. Som hun over her nevner; ting fungerer av og til fordi man tror på det. For meg virker det fornuftig å optimalisere kroppen, men jeg tror ikke på alle de ulike eksemplene programmet tok opp. Teipe igjen munnen for å kun puste gjennom nesa, altså, hvorfor blokkere et pusteorgan som er der fra naturens side? Hvorfor bare spise kjøtt når kroppen vår (tarmsystemet) er designet for å spise blandingskost med både kjøtt og planter? For meg blir dette tåpelig. Mens å kutte ned på sukker synes jeg er fornuftig, for sukker i de mengdene de fleste av oss spiser i dag vet vi ikke er bra. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nutz Skrevet i går, 10:54 #6 Del Skrevet i går, 10:54 Det kommer ikke flere episoder, de kjører en episode per tema. Jeg syntes episoden sluttet veldig brått, fikk ikke mye info om hvordan forsøkene til programlederne hadde gått og hva de tenkte videre. Skulle gjerne sett mindre av pimp lotion og mer i dybden på hun med kreft. Som alerede nevnt, de sa vel ingenting om hvordan det gikk med henne og hva prognosene var. Har faktisk biohacking påvirket kreften? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tough cookie Skrevet i går, 12:45 #7 Del Skrevet i går, 12:45 (endret) Å redusere / kutte sukker når man har kreft er noe som alle onkologer burde oppfordre pasientene til å gjøre, for sukker/karbohydrater er næring for kreftsvulster uansett hvordan man vender på det, men igjen kommer det an på hvilke type kreft man har og hvor preget kroppen er av sykdommen. Noen dør uansett hvor sunt og rent de spiser, mens andre lever på potetgull og sukker og likevel overlever. Endret i går, 12:46 av Tough cookie 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemor_Meg Skrevet 9 timer siden #8 Del Skrevet 9 timer siden Nå har jeg sett episoden en gang til, og lest meg litt opp om biohacking, og jeg er fremdeles enig med dere alle over her. Jeg synes episoden var hverken fugl eller fisk. Den fortalte lite om hva "biohacking" faktisk er, og var veldig lite kritiske til det de fikk forelagt. ("Jeg er litt skeptisk" synes jeg ikke er å være kritisk) Jeg også syntes episoden tok brått slutt, og at vi ikke fikk vite veldig lite om forsøkene til programlederne, og hvordan det gikk med deltakerne i programmet. Men angående "det som funker for en trenger ikke nødvendigvis å funke for alle" - akkurat dette synes jeg de var flinke til å få frem i programmet. De sa gjentatte ganger at folk måtte finne ut hva som passet for dem. Men etter å ha lest meg litt opp om biohacking: det mest interessante av det som ikke kom frem i episoden at veldig mange av oss, jeg vil anta de aller fleste som er bevisste på å opprettholde eller oppnå god helse, er biohackere i en eller annen grad uten å vite det selv. ( Jeg har visst selv praktisert biohacking i flere år uten å være klar over det) For eksempel har Torkil Færøs bøker "Pulskuren" og "Hvilekuren" blitt utrolig populære, og veldig mange benytter seg av de tipsene de får fra ham. Dette er en enkel form for biohacking, men disse ble ikke nevnt med et ord (som jeg fikk med meg?). Denne typen tips, der 9 av 10 tips egentlig bare er sunn fornuft i mitt hode, ble heller ikke snakket om: https://www.biohacknorge.no/10-gratis-biohack-tips/. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AntiBullshit Skrevet 9 timer siden #9 Del Skrevet 9 timer siden Episoden opplevdes som et nyttårsforsett-prosjekt med brå slutt. Fikk inntrykk av at Janne og Kadafi hadde lyst å komme i bedre form og fant ut at det kan vi jaggu kombinere med jobb og attpåtil få sponset billetter til biohack-messa og infrarød-sauna. Også må vi bare prate med noen om litt ting sånn at vi har noe å fylle episoden med. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prelunia Skrevet 7 timer siden #10 Del Skrevet 7 timer siden Jeg skjønte egentlig ikke helt hva biohacking gikk ut på ? Mange av tingene er jo helt vanlige "råd" og sunn fornuft ? Som f.eks redusere sukker, sove x antall timer , hvile, nok vitamin osv. Noen av rådene var jo selvfølgelig litt mer spesielle. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vendetta Skrevet 4 timer siden Forfatter #11 Del Skrevet 4 timer siden AntiBullshit skrev (4 timer siden): Episoden opplevdes som et nyttårsforsett-prosjekt med brå slutt. Fikk inntrykk av at Janne og Kadafi hadde lyst å komme i bedre form og fant ut at det kan vi jaggu kombinere med jobb og attpåtil få sponset billetter til biohack-messa og infrarød-sauna. Også må vi bare prate med noen om litt ting sånn at vi har noe å fylle episoden med. Ha-ha, nå tror jeg du avslørte dem godt gitt!😁 Til Janne og Kadafi: dere må nok lage en del 2 og gå grundigere til verks. Les kommentarene her, så vet dere hva dere må gjøre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemor_Meg Skrevet 4 timer siden #12 Del Skrevet 4 timer siden (endret) Prelunia skrev (3 timer siden): Jeg skjønte egentlig ikke helt hva biohacking gikk ut på ? Mange av tingene er jo helt vanlige "råd" og sunn fornuft ? Som f.eks redusere sukker, sove x antall timer , hvile, nok vitamin osv. Noen av rådene var jo selvfølgelig litt mer spesielle. Etter å ha lest om det ser jeg at biohacking handler om å være bevisst på å få så god helse som man kan (helseoptimalisering), ut i fra de forutsetninger man har, og tiltak man gjør for å oppnå dette. Hvis jeg skal komme med noe positivt må det være at de snakker om "biohacking" som komplementær behandling, altså i tillegg til annen behandling, i motsetning til "alternativ behandling" som er i stedet for. Endret 3 timer siden av Lillemor_Meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå