AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:42 #1 Del Skrevet tirsdag kl 10:42 Permisjonen min er fra mai og til april. Tar da de 3 ferieukene som jeg har fra sommeren i april. Er det slik at jeg også kan ta høstferieuka og vinterferieuka igjen, siden jeg hadde permisjon da? Anonymkode: 87add...20b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kone92 Skrevet tirsdag kl 10:57 #2 Del Skrevet tirsdag kl 10:57 Nei, det er ikke ferieuker. Det er avspasering. Så de kan du ikke ta ut. De fem ferieukene som lærere har er i sommeren. Så du kan ta ut fem uker ferie 😊 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 11:37 #3 Del Skrevet tirsdag kl 11:37 Lærere har bare vanlig ferie, og den er tvungen/kan ikke flyttes på uten leders godkjenning. Avspaseringen mister du. Men du slipper å jobbe opp ny avspasering når du kommer tilbake fra perm. Anonymkode: 51cf0...f84 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 11:49 #4 Del Skrevet tirsdag kl 11:49 Nei, de får du ikke tilbake. Jeg har spurt. Da må du i så fall ta ulønnet permisjon. Anonymkode: fce9d...9ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 12:15 #5 Del Skrevet tirsdag kl 12:15 Kone92 skrev (1 time siden): Nei, det er ikke ferieuker. Det er avspasering. Så de kan du ikke ta ut. De fem ferieukene som lærere har er i sommeren. Så du kan ta ut fem uker ferie 😊 Takk for svar! Er helt ny i læreryrket, så ikke heeelt klart å sette meg inn i alt dette med ferie, avspasering og det. Men da kan jeg altså ta igjen 5 ferieuker etter at permisjonen er ferdig? Anonymkode: 87add...20b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 12:17 #6 Del Skrevet tirsdag kl 12:17 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Lærere har bare vanlig ferie, og den er tvungen/kan ikke flyttes på uten leders godkjenning. Avspaseringen mister du. Men du slipper å jobbe opp ny avspasering når du kommer tilbake fra perm. Anonymkode: 51cf0...f84 Fikk beskjed fra rektor at sommerferieukene fikk jeg igjen, og måtte bare levere inn et skjema på det Anonymkode: 87add...20b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kone92 Skrevet tirsdag kl 12:18 #7 Del Skrevet tirsdag kl 12:18 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Takk for svar! Er helt ny i læreryrket, så ikke heeelt klart å sette meg inn i alt dette med ferie, avspasering og det. Men da kan jeg altså ta igjen 5 ferieuker etter at permisjonen er ferdig? Anonymkode: 87add...20b Litt usikker på hvordan det er mtp at du ikke har opparbeidet deg rett til ferie. Så hør med jobben din 😊 Er jo egne regler for dette for lærere første året som lærer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 22:09 #8 Del Skrevet tirsdag kl 22:09 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Takk for svar! Er helt ny i læreryrket, så ikke heeelt klart å sette meg inn i alt dette med ferie, avspasering og det. Men da kan jeg altså ta igjen 5 ferieuker etter at permisjonen er ferdig? Anonymkode: 87add...20b Du kan også velge å la ferien gå som vanlig, og pause permisjonen da. Jeg gjorde det i begge mine permisjoner. Permisjonen blir jo like lang. Anonymkode: a646c...509 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 22:10 #9 Del Skrevet tirsdag kl 22:10 Er usikker på hvordan det blir hvis du er nyutdannet og ikke har opparbeidet deg ferie, men lærere har fem uker ferie og de er i juli 😊 Disse får man igjen hvis man er sykmeldt eller i permisjon. Alt annet som kalles «ferie» er avspasering fordi vi jobber et komprimert arbeidsår. Disse avspaseringene mister vi ved permisjon, men vi får dem jo på en måte tilbake senere: du mister f.eks. høstferien i permisjonen, men du får jo høstferie året etter når du er tilbake i jobb - selv uten at du egentlig har opparbeidet deg avspasering. Anonymkode: 9421a...811 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:36 #10 Del Skrevet i går, 09:36 Kone92 skrev (21 timer siden): Litt usikker på hvordan det er mtp at du ikke har opparbeidet deg rett til ferie. Så hør med jobben din 😊 Er jo egne regler for dette for lærere første året som lærer. Er 2.året mitt som lærer heldigvis 😀 Anonymkode: 87add...20b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:52 #11 Del Skrevet i går, 09:52 Kone92 skrev (22 timer siden): Nei, det er ikke ferieuker. Det er avspasering. Så de kan du ikke ta ut. De fem ferieukene som lærere har er i sommeren. Så du kan ta ut fem uker ferie 😊 Nei, det er arbeidsfri periode. Det er en viktig forskjell, fordi den ikke kan flyttes på, endres eller utbetales i lønn (om du for eksempel bytter jobb rett før ferien). Når det gjelder sommerferie, har lærer tvungen sommerferie i juli. Det kan heller ikke endres på, og det er derfor lærere har en særordning som gir dem rett på full lønn i ferien dersom feriepengene de har oppspart seg er mindre enn en vanlig lønn er. Det gjelder bare én gang, og for de fleste det første året de er i full jobb. Anonymkode: 418e7...fe6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå