AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:27 #1 Del Skrevet tirsdag kl 10:27 Har aldri helt landet på en genial ordning for all kildesortering i huset når det kommer til papp, plast og pant, siden spessielt papp og pant kan fort ta litt av i volum. Ta gjerne bilder og legg opp eller link til kjøp av geniale ting 😊 Anonymkode: 79467...aba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
luxifine Skrevet tirsdag kl 10:35 #2 Del Skrevet tirsdag kl 10:35 Pant har vi god kontroll over, vi har en gammel søppelstativ i metall (sånn firkantet med treplanker fremme og lokk) som vi har en søppelsekk oppi. Den står rett utenfor garasjen her og alle kastet flaskene sine oppi der. Far er pantesjef og panter når sekken er full (det blir fort 300kr 🙈). Det er ikke mange steg ut til den og det er såpass enkelt at alle bruker den, vi har ikke behov for noe innendørs lengre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:38 #3 Del Skrevet tirsdag kl 10:38 https://kildeboksen.no/ Her jeg bor kan vi hente disse gratis på returstasjonen, kanskje sjekke om ditt renovasjonsselskap tilbyr noe liknende? Disse er i hvert fall veldig smarte; fire stykker passer perfekt inn i et standard kjøkkenskap, så vi sorterer mat/plast/papp/rest rett oppi der. Pant putter vi bare i en pose i gangen, da. 😅 Anonymkode: 1cd03...491 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:45 #4 Del Skrevet tirsdag kl 10:45 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): pant kan fort ta litt av i volum. Om man ikke tar det forløpende, så blir det volum ja. Legg panten i posene du uansett skal ha med på butikken, og pant hver gang dere i butikken. Da slipper man at det hoper seg opp og det tar mye kortere tid når det pantes framfor når man kommer med en svær sekk (eller tre) med pant. Her henger plastsøpla på en romdeler jeg har på kjøkkenet (for lite skapplass på kjøkkenet) mens papp og restavfall er i en slik med to bøtter https://www.ikea.com/no/no/p/hallbar-uttrekkbar-stamme-avfallssortering-lys-gra-20422853/ Anonymkode: 68ac4...ca8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:48 #5 Del Skrevet tirsdag kl 10:48 I skapet på kjøkkenet har jeg rest, matavfall, plast og glass & metall. I det svære skapet i gangen har jeg 2 plastkasser med en Ikea pose i hver. Her har jeg pant og papp. Når det blir fult tar jeg bare med meg Ikea posen. Brukte småbatterier pakkes i et stort syltetøyglass på kontoret(teip polene!). Anonymkode: ed32e...3b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 11:00 #6 Del Skrevet tirsdag kl 11:00 Har søppelspann for plast, rest og mat i skuffen under vasken, og en tom isboks med elavfall/spesialavfall i skuffen over spannene. Så har vi sånne Poser med langsidene inntil hverandre neders i et høyskap rett ved siden av. Der er den ene til glass/metall, en til pant, og en til papp. Lett å ta de med ut, og store nok til at vi ikke trenger å tømme så ofte. Tømmer papp max annenhver uke, glass og panten ca hver 2.-3. måned, og spesialavfall/el ca hver 6. Måned. Mat tømmes daglig/annenhver dag, rest og plast ca hver 3.-4. dag. (Familie på 2 voksne og 1 barn) Anonymkode: 0203a...a9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 11:07 #7 Del Skrevet tirsdag kl 11:07 HTH har grei kildesortering under vasken. 4 store og 2 små. De store bruker jeg til matavfaill, papir, plast og restavfall. De små brukes til batterier/lyspærer og metall. Vi har egen glass- og metalldunk hjemme i min kommune. Den blir tømt hver 2. måned. Bildene under er ikke min, men jeg har helt lik som det øverste bildet. Jeg tok med det nederste bildet for å vise høyden. De firkantede bøttene er løse og kan bæres ut til søpla. Og vaskes. Og så står de stødig fordi skuffen er laget for dem og har hull som passer akkurat til disse bøttene. Pant putter jeg i disse posene som jeg fant på smartasaker.no. Flat bunn, så de står stødig. Jeg tar den med meg på butikken og så kan den brettes sammen så den ikke tar stor plass på vei hjem. Anonymkode: 4326b...e1f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet tirsdag kl 11:18 #8 Del Skrevet tirsdag kl 11:18 (endret) Jeg har denne kildesorteringssaken fra Jernia på kjøkkenet, under benken (under vasken). I de to største har jeg hhv restavfall og plastavfall i den andre. Den tredje mindre bøtten henger på innsiden av skapdøren og har grønn pose i fra Oslo kommune, som er til matavfall. I gangen ved ytterdøren har jeg en kommode til alt mulig småtteri og luer etc. I den nederste skuffen i denne kommoden er det papir til gjenvinning. Når skuffen er full eller jeg likevel skal ut og kaste annet,tar jeg med meg papiravfallet. Sparer på litt store papirposer fra f.eks sushi-leveringer eller Zalando-bestillinger, og fyller den med papir og bærer det ut i den og kaster alt i containeren. Til batteri og lyspærer har jeg hhv en krukke (til lyspærer) og en liten plastbøtte med plastlokk (til brukte batterier) bakerst i skapet under vasken. Disse tar jeg med meg i en brødpose når det er fullt eller halvfullt, og leverer dem på dagligvarebutikken som tar i mot sånt. Glassflasker (f.eks fra polet eller f.eks frappucinoflasker) som ikke kan pantes og tomme pastaglass etc skyller jeg og setter til tørk på kjøkkenbenken også går jeg ut og kaster det etter en dag eller to. Glass/metallcontaineren står rett borti gaten her, så det tar bare et par minutter. Panteflasker (som jeg har en del av) putter jeg i bæreposer og setter ut på balkongen til jeg skal i butikken. Noe som ikke skjer så ofte lenger,da jeg bestiller fra Oda. Ja da, jeg vet at Oda tar i mot pant i egne plastsekker, men det har jeg prøvd fire ganger... Leverte plastsekken full av pant til budet som kom med en matlevering, og hver gang forsvant hele panten på mystisk vis og ble aldri kreditert mitt neste kjøp... Jeg ble lei av styret med å skrive epost og klage til Oda, så sluttet å levere pantesekker til dem. Endret tirsdag kl 11:27 av Million la til noe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 11:19 #9 Del Skrevet tirsdag kl 11:19 Under kjøkkenvasken har vi en liten beholder til matavfall, en annen liten beholder til restavfall samt en større beholder til plast. I et hjørne på kjøkkenet mot kontoret som er naborommet, står en stor pappeske som vi fyller med papp og papir. På kontoret har vi et syltetøyglass med brukte batterier. Brukte lyspærer leverer jeg inn i butikken med en gang, og tar med batteriene samtidig. Glass og metall kastes fortløpende. Det har ikke noen egen plass annet enn i containeren. Pant tas med til butikken i handlenettet som uansett skal brukes til dagligvarene. Anonymkode: 8c76e...329 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 12:25 #10 Del Skrevet tirsdag kl 12:25 Under vasken, i en 80 skuff, har jeg 4 bokser, for papp, plast, mat og rest. Dette er fra Kvik kjøkken, og den delen funker bra. Men, vi har jo også pant og glass/metal, og disse bare ligger og slenger i sånne type tøykurver, som denne på bildet, fra Kappahl. Miner er fra jollyroom, tror jeg. Men er ikke en bra løsning egentlig, og det er ikke plass til mer på kjøkkenet. men jeg har også ikke mindre enn 5 forskjellige søppeldunk ute på tomta, og tomten er ikke så stor engang (rekkehus), så det er egentlig problem med søppellagring både ute og inne. 😒 Anonymkode: c36ea...2f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:18 #11 Del Skrevet i går, 09:18 I skapet under vasken har jeg tre søppelbøtter til restavfall, plast og matavfall. Papir og pappavfall har jeg i en blå kasse som vi har fått av renovasjonsfirmaet her. Metall og glass skyller og tørker jeg og tar med ut når jeg likevel skal ut og kaste søppel/ hente post. Batteri kaster jeg også rett uten for her i en rød boks. Her panter jeg såpass lite at det tar jeg med meg i en vanlig pose ned på Kiwi når det ikke er glatt. Anonymkode: a8ab6...534 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet i går, 12:03 #12 Del Skrevet i går, 12:03 AnonymBruker skrev (På 18.2.2025 den 11.38): https://kildeboksen.no/ Her jeg bor Anonymkode: 1cd03...491 260 kroner for tre pappesker? Wow. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:09 #13 Del Skrevet i går, 12:09 newman01 skrev (4 minutter siden): 260 kroner for tre pappesker? Wow. Enig i at det er dyrt å skulle betale for dem, men renovasjonsselskapet her tilbyr altså disse gratis, og det mener jeg flere andre også gjør. Anonymkode: 1cd03...491 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sniff76 Skrevet i går, 12:13 #14 Del Skrevet i går, 12:13 Vi har en kasse felles for alt som skal resirkuleres og pantes. Når kassa er full, går vi ut med den og sorterer opp i de ulike dunkene (papp, plast, metall, glass, sekk for pant). Har så mye resirkulering at vi ikke får til småkasser inne, pga. de blir fulle veldig fort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #15 Del Skrevet 9 timer siden Jeg har god plass under kjøkkenvasken så har 5 søppelbøtter der. En trepakk i grønn, rød og grå fra Europris til mat, plast og glass/metall, en stor firkantet papirkurv til papp og en gammel vaskebøtte til rest. På kottet har jeg en søppelsekk til pant, en liten boks til lyspærer og en liten boks til batterier. Anonymkode: d5c51...a3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå