Maikos Skrevet 18. februar #21 Del Skrevet 18. februar Det er ofte Nav Kontroll som sjekker ut tips og utreder svindelsaker. Kan også bli gjort av tjeneste- eller ytelseslinjen. Nav får inn massevis av tips noen er mer troverdige enn andre, f.eks. tips fra Politiet, UDI og Skatteetaten er tips som alltid sjekkes ut. Nav har ikke ressurser til å sjekke ut alt av tips, og da vil hvordan tipset er lagt frem, hva det opplyses om, hvilke kilder man har og eventuelle bevis man har være avgjørende. Men hvis du mener det du tipser om er riktig, må du fortsette å tipse og gjerne oppgi noe håndfast som gir Nav grunn til å sjekke. Når det er sagt, VET du at det ikke skjer noe? Slike saker tar ofte tid, først skal saken utredes, det skal hentes inn ulike opplysninger, de skal vurderes og det skal avgjøres om opplysningene holder vann, er det Nav Kontroll som utreder saken sender de den videre til forvaltningsmessig behandling, der skal saken behandles opp mot folketrygdlovens vilkår, og hvis man mener at det er dokumentert at det er feilutbetalt en stønad, skal det varsles om med en beregning av hvor mye som er feilutbetalt, her får bruker en viss tid til å komme med uttalelse før det eventuelt blir fattet vedtak som igjen kan klages på. Alt dette tar tid, og så er det jo ikke slik at Nav sier fra til den som tipser om at nå har vi varslet/fattet vedtak på xx, det ville vært brudd på personvernet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar #22 Del Skrevet 19. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan skal jeg bevise det? Sende nav bilder av liket og tennene? Dette gjelder min tidligere sviger-slekt. Så jeg vet hva som foregår. Anonymkode: 1c7c7...f3d Hvordan vet du at hun mottar uførepensjonen til sin avdøde ektemann og ikke etterlattepensjon?. Anonymkode: 5cc28...f03 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå