Gå til innhold

Min mor mener det er verre å gå fra hverandre hvis man er gift. Jeg er ikke enig.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hun er 76 år og har vel kanskje disse holdningene fordi hun er vokst opp i en annen tidsalder da det ikke var noe annet alternativ enn å gifte seg, hvis man ønsket å være sammen.

Jeg mener hun pisser på kjærligheten til alle som av ulike grunner velger å ikke gifte seg.

Ts

Anonymkode: 30cd7...a96

Men er det viktig for deg å få henne til å endre mening? Hun var oppvokst i en annen tid, f.eks. var det veldig vanlig at man måtte gifte seg hvis man ble gravid. Ikke var det så mange samboere heller da hun var ung. Hun tar jo helt feil, men tror ikke du klarer komme med argumenter som får henne til å endre mening. 

Anonymkode: 330e7...513

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Men er det viktig for deg å få henne til å endre mening? Hun var oppvokst i en annen tid, f.eks. var det veldig vanlig at man måtte gifte seg hvis man ble gravid. Ikke var det så mange samboere heller da hun var ung. Hun tar jo helt feil, men tror ikke du klarer komme med argumenter som får henne til å endre mening. 

Anonymkode: 330e7...513

Ja, på den måten så har jo mange eldre levd i svært vanskelige forhold og at de får innbilde seg at det var nok bedre da ja, er jo litt greit istede for at de skal begynne å sørge livene sine nå.

Anonymkode: 3dceb...119

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, på den måten så har jo mange eldre levd i svært vanskelige forhold og at de får innbilde seg at det var nok bedre da ja, er jo litt greit istede for at de skal begynne å sørge livene sine nå.

Om de er i benektelse over noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rent emosjonelt sett vil det jo variere fra brudd til brudd og person til person, uavhengig av samboerskap og ekteskap. Jeg tror ikke man kan generalisere der.

Nå skal jeg likevel synse litt her.. 😛 Dette er ikke for å generalisere, men jeg har sett ett tilfelle hvor nok hun fikk puttet en ring på fingeren hans, so to speak, for å låse han fast. Da ekteskapet skrantet (de skulle aldri vært gift), så tror jeg hun levde litt på at de var jo gift. De gikk i parterapi og sånt, så hun tok han ikke helt hundre prosent for gitt, men tror aldri hun trodde det gikk an engang at han kunne skille seg. Det skjedde til slutt da. Blir bare spekulasjoner, men man kan jo lure på om det ikke hadde røket mange år tidligere om de ikke var gift. Han har jo visst lenge han ville ut.

Anonymkode: 420e0...2fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Enig. Jeg har ikke blitt skilt selv så vet ikke om det hadde vært flaut eller ikke. Men jeg tror det.

Men det som er flaut er de som er skilt og som absolutt skal gifte seg enda en gang. Det er bare patetisk.

Anonymkode: 982ff...7e3

Det kommer jo an på. Kan jo være de rett og slett gifta seg med feil person første gang eller de forelsker seg på nytt med en person som drømmer om å gifte seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...