AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:47 #1 Del Skrevet tirsdag kl 09:47 Hva ville dere ha gjort om dere var meg? Har et arbeid med oppgaver hvor resultater blir lønnet. Det vil si, jeg jobber med booking av ulike prosjekter.. og for hvert møte booket blir det provisjon, og ved faktisk salg i møte blir det provisjon. Dette er min arbeidsoppgave (så klart litt mer utfyllende oppgaver i tilknytning til stillingen). Det som har skjedd er at vi har en ansatt i en fast stillingstittel som er i pappaperm. Det har gått opp for ledelsen at arbeidsoppgavene hans krever oppmerksomhet og blir fullført. Min stilling og hans stilling med arbeidsoppgaver henger IKKE sammen. Sjefen har mer eller mindre lempet dette over i mitt fang og vil jeg skal utføre dette arbeidet. Det er en stor jobb, som krever at jeg setter min egen jobb og arbeid på vent. Dette medfølger at jeg mens jeg utfører disse oppgavene ikke har mulighet til å nyte av provisjonene jeg potensielt får i min faktiske stilling og arbeid. Har holdt på med disse nye oppgavene i 1 mnd og mister ergo viktig lønn med provisjon som følge av dette. Nå har nok sjefen tatt dette for veldig god fisk at «jeg bare fortsetter, det går jo så bra». Men for meg betyr det tap i inntekt. Nå har jeg fått spørsmål om jeg kan fortsette med neste måneds oppgaver (for han som er i pappaperm, akkurat samme oppgave altså.. bare fortsette på februar og mars-listen hans i stedet).. men dette synes jeg ikke noe om. Kan jeg nå ta dette opp med sjefen? Og si at dersom jeg skal gjøre disse oppgavene til kollegaen min, sette mine egne oppgaver på vent og minske mine egne muligheter for gode provisjoner - ytre at jeg ønsker kompensasjon i form av lønn for disse oppgavene om det skal fortsette? Jeg kan jo ikke bare få et mulig inntektstap i økonomien min for å bare være snill å hjelpe til med andre arbeidsoppgaver vel? Og spesielt mtp at jeg alt har gjort dette i 1 mnd…. Anonymkode: 9c494...897 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 11:29 #2 Del Skrevet tirsdag kl 11:29 Selvsagt må du ta opp dette med sjefen med en gang! Anonymkode: bd26e...00c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
endo Skrevet tirsdag kl 18:56 #3 Del Skrevet tirsdag kl 18:56 Se hva arbeidskontrakten din sier. Er ingen vet inne som vet hva den inneholder. Selv ikke de selvutnevnte juristene som stadig kommenterer og tror de har svaret. Ved arbeidsspørsmål: kontrakt opp mot aml, kontrakt opp mot tariffavtale. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå