Gå til innhold

Dere som ikke har vært utro. Hva er det verste dere har gjort?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Masse ONS, rødt flagg. Vet partneren din om dette ? Hvis ikke kan det være han vil ha en helt annen innstilling ann at han "synes det er helt greit" om han får vite det. Just sayin ...

Anonymkode: a0f27...ec1

Om en mann går videre på grunn av noe slikt, så er det til det beste. Menn med slike holdninger er ikke noe å samle på. 

Og jeg er godt gift, etablert, midt i livet :)

Anonymkode: 550e1...b70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Om en mann går videre på grunn av noe slikt, så er det til det beste. Menn med slike holdninger er ikke noe å samle på. 

Og jeg er godt gift, etablert, midt i livet :)

Greit å nevne det for han hvis han vil vite det.

Anonymkode: 324a7...1a0

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Danset tett med en fyr på byen for flere år siden. Var utenlands på jentetur, så var ingen risiko. Han ville nok gjerne noe mer og jeg ventet for lenge før jeg trakk meg unna. Har ikke fortalt til mannen, jeg ville helst sluppet å vite det selv, for det skjedde egentlig ingenting. 

Pleier å trekke meg unna om jeg merker tiltrekning, gjelder også noen få kolleger (kanskje tre) opp gjennom et arbeidsliv, har aldri måttet jobbe alene med noen av disse mennene så det har aldri vært noe problem. 

Anonymkode: 85c0d...1cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Greit å nevne det for han hvis han vil vite det.

Enig. Greit å finne ut at han er søppel, først som sist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

?

Anonymkode: 14dcc...37f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hvorfor så hårsår?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det nærmeste jeg kommer utroskap er fantasier og drømmer. Ikke om ting jeg ønsker å oppleve men ting jeg opplevde før mannen. Jeg har jo fremdeles minnene og de kan dukke opp i tankene mine uten at jeg forfølger de eller går dit bevisst. 

Anonymkode: 08ca6...134

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Du har da vel ingenting å skjule eller skamme deg over har du det?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.2.2025 den 9.47):

Det du beskriver TS, det er da så illojalt at det er utroskap... Skikkelig råttent gjort å gjøre slikt bak mannens rygg.

Anonymkode: 3e799...234

AnonymBruker skrev (På 18.2.2025 den 8.06):

Alt du ikke kan eller vil fortelle partner er utroskap i mine øyne. Så synes både TS og selvfølgelig trollet over er utro

Anonymkode: 732c6...9ce

AnonymBruker skrev (På 18.2.2025 den 6.12):

Det hadde jeg reagert kraftig på. Pokker så illojal. Nå vet vennene hans at du er troendes til et lite sidesprang. Jaja.. 

Jeg har aldri gjort noe man kan reagere på. Ingen flørting, ingen teksting, ingenting... 

M50

Anonymkode: 74b28...756

Ærlig talt... TS har sett på en annen mann.

SETT på!

Vedder på at dere er sånne som angir naboen for å vanne plenen i tørkeperioder, kjefter på folk som snakker i telefon på bussen, anmeldte folk for å ha for mange venner på besøk under pandemien. Skikkelig "Karen"

Er det noen jeg ikke gidder å være sammen med, så er det sånne snurpetryner, enten de er kvinner eller menn. Da ville jeg heller hatt en mann som er utro.

Anonymkode: 60804...c88

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen vil kanskje kategorisere det som utroskap. Men jeg fortalte det til min daværende samboer med en gang i ettertid, han syns det var kjipt men ikke utroskap. 
da jeg var helt i starten av tjue årene, var jeg med en jentegjeng fra studiet jeg gikk på, ut i en annen by en jeg bodde I. Jeg danset og hadde det skikkelig gøy og drakk en del med de andre. En etter en dro de hjem, men jeg og hun jeg skulle sove hos ble litt lenger fordi vi hadde det gøy, vi ble etterhvert sittende å prate (i en helt vennlig tone) med en gjeng gutter. Plutselig løp hun på do, jeg fikk senere en melding om at hun hadde blitt skikkelig dårlig og reist hjem. Da jeg prøvde å få kontakt fikk jeg ingen svar, og antok etterhvert at hun hadde sovnet. 
En av guttene i gjengen vi hadde pratet med sa jeg kunne sove hos han, full og rådvill som jeg var takket jeg ja til det. 
det endte med at jeg sov hos han, i en ettroms med kun en 120 seng. Jeg hadde på meg undertøy og t-skjorte hele natten. Men Han tok meg på puppen mens vi sov. 
Jeg dro med en gang jeg fikk kontakt med min venninne, hadde ingen videre kontakt med han, og fortalte det til min samboer så fort jeg kom hjem. 

Anonymkode: b5e64...878

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Noen vil kanskje kategorisere det som utroskap. Men jeg fortalte det til min daværende samboer med en gang i ettertid, han syns det var kjipt men ikke utroskap. 
da jeg var helt i starten av tjue årene, var jeg med en jentegjeng fra studiet jeg gikk på, ut i en annen by en jeg bodde I. Jeg danset og hadde det skikkelig gøy og drakk en del med de andre. En etter en dro de hjem, men jeg og hun jeg skulle sove hos ble litt lenger fordi vi hadde det gøy, vi ble etterhvert sittende å prate (i en helt vennlig tone) med en gjeng gutter. Plutselig løp hun på do, jeg fikk senere en melding om at hun hadde blitt skikkelig dårlig og reist hjem. Da jeg prøvde å få kontakt fikk jeg ingen svar, og antok etterhvert at hun hadde sovnet. 
En av guttene i gjengen vi hadde pratet med sa jeg kunne sove hos han, full og rådvill som jeg var takket jeg ja til det. 
det endte med at jeg sov hos han, i en ettroms med kun en 120 seng. Jeg hadde på meg undertøy og t-skjorte hele natten. Men Han tok meg på puppen mens vi sov. 
Jeg dro med en gang jeg fikk kontakt med min venninne, hadde ingen videre kontakt med han, og fortalte det til min samboer så fort jeg kom hjem. 

Hadde jeg vært din samboer hadde jeg ALDRI trodd på denne historien, den er en åpenbar etterkonstruksjon. Du tror det sikkert selv også, det er det verste 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hadde jeg vært din samboer hadde jeg ALDRI trodd på denne historien, den er en åpenbar etterkonstruksjon. Du tror det sikkert selv også, det er det verste 😆

Selvfølgelig tror jeg på det, jeg var der jo. Jeg hadde ingen ønske om å være med noen andre enn min samboer, vi hadde et fint og stabilt forhold på tidspunktet.
Ja jeg kunne vært føre var og drukket mindre og reist hjem tidligere, ja jeg kunne sovet ute på en benk. Men rekonstruert er den ikke. 
hadde jeg hatt behov for å rekonstruere noe eller holde noe som skjedde skjult for min samboer, kunne jeg like greit sagt jeg sov hos den venninna jeg skulle ha sovet hos… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg setter grensen for utroskap ved penetrerende sex og oralsex, slik det gjøres i de fleste statistiske undersøkelser. Blir et salig rot med konsepter som "emosjonelt utroskap" osv.

I så måte har jeg aldri vært utro. Men gjort det meste annet.

Andre har sikkert andre grenser for utroskap - men det får være deres sak. 

Anonymkode: 7a2ec...5f0

Du blander sammen det som du selv syns det er greit ovenfor deg selv at du gjør, og hva som er greit for din partner. 

Folk kan ha sex med andre uten å være utro, og folk kan være utro uten å ha sex. 

PS. Vedrørende undersøkelser. Når man undersøker hva folk syns er utroskap så inkluderer mange ulike alternativer, når man undersøker om folk har hatt sex med andre, så er det man undersøker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (6 timer siden):

Du blander sammen det som du selv syns det er greit ovenfor deg selv at du gjør, og hva som er greit for din partner. 

Folk kan ha sex med andre uten å være utro, og folk kan være utro uten å ha sex. 

PS. Vedrørende undersøkelser. Når man undersøker hva folk syns er utroskap så inkluderer mange ulike alternativer, når man undersøker om folk har hatt sex med andre, så er det man undersøker. 

Nei, jeg blander ikke. For det er nettopp ved å ha en klar definisjon man slipper sammenblanding.

Utroskap = sex utenfor forholdet som partner ikke samtykker til
Det er også det vanligste kriteriet i undersøkelser. Ikke hva folk synes og føler er utroskap. Da kan jo dansing eller kyss være utroskap, og med sånne flytende definisjoner blir det et svare kaos. Det funker ikke vitenskapelig.

Hva som er greit for partner er noe annet. Det må man jo bli enige om i relasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nei, jeg blander ikke. For det er nettopp ved å ha en klar definisjon man slipper sammenblanding.

Det er også det vanligste kriteriet i undersøkelser. Ikke hva folk synes og føler er utroskap. Da kan jo dansing eller kyss være utroskap, og med sånne flytende definisjoner blir det et svare kaos. Det funker ikke vitenskapelig.

Hva som er greit for partner er noe annet. Det må man jo bli enige om i relasjonen.

Definisjonen på utroskap fastslås av hvert enkelt par som tar den samtalen, og det gjør mange. I mitt 20-årige forhold var definisjonen omtrent alle ord og handlinger du selv ville reagert på at den andre gjorde. Det var utfallet av en grundig og lang prat med mannen min der vi fant ut at vi hadde helt lik oppfatning. Fant ut det gjennom en masse eksempler. 

Vår definisjon var sikkert strengere enn andre par. Men siden den hadde utgangspunkt i felles følelser var det aldri noen tvil, og det var egentlig ikke nødvendig å sette en regel. Vi hadde derimot en regel for konsekvensen av utroskap: da er det slutt. Det var ikke utroskap som gjorde at forholdet ikke holdt. 

Anonymkode: 322ca...a02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du flytter egentlig bare definisjonen over til hva som defineres som sex.

Det er eksempelvis ganske mye som omfattes av "uønsket seksuell oppmerksomhet". 

Er kravet penetrativ sex?

Hva med intim berøring? Hva om det er utenpå klær? Utenpå undertøy? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.2.2025 den 11.43):

Jeg håper dette er kødd, hvis ikke er du helt blåst i hodet.

Forstå at ikke du har noe som helst fasit her.

Anonymkode: b38b0...4ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Du er totalt på bærtur. 

Som jeg skrev så når man ønsker å undersøke hva folk syns er utroskap, så spør man om det. 

Som du selv skriver, hva man i et forhold syns er greit er noe man i det enkelte forhold må finne ut av, hvis man ikke gjør det eksplisitt, så kan man forvente at det er implisitt at det som er normalt i vår kultur er akseptert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Forstå at ikke du har noe som helst fasit her.

Anonymkode: b38b0...4ad

Skjerp deg. Å ha oral sex med andre menn (hun suger og blir slikket) vil nesten alle anse som utroskap.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...