AnonymBruker Skrevet 18. februar #1 Skrevet 18. februar Beklager tabloid overskrift, men det er det det handler om. Vi fikk vårt siste barn i november 2023. Kom i gang igjen med sex på sensommeren 2024. Høsten 2024 tror jeg vi hadde sex 3-5 ganger. Så har det vært ingenting siden midt i desember. Så ja, vi har hatt lite sex. Egentlig er sommeren 2022 siste gang vi hadde et normalt sexliv for oss å være. Jeg tror at det er to grunner til lite sex. Den ene er hektisk småbarnsliv med lite søvn i tillegg til at han pendler og at det skjer mye i helgene. Lite tid og overskudd til faktisk å ha sex. Og det gjelder veldig ofte han også, at han ikke orker. Den andre grunnen er meg. Sex er rett og slett ikke noe jeg har noe lyst på for tiden. Det er LENGE siden jeg har kjent på et behov. Føler at jeg har unger på meg hele tiden og at jeg med konstant stress og mas går rundt svett og skitten. Føler meg ikke fresh og hjelper NULL at han sier at jeg er deilig. I tillegg føler jeg at det er skittent og ekkelt hjemme, vi vasker og rydder og styrer på, men det hoper seg opp igjen på null komma niks og soverommet vårt har sisteprioritet. Han er en fantastisk mann og pappa og jeg vil jo at han skal ha godt, samtidig merker jeg at tanken på sex snart byr meg imot. Hater at vi skulle komme hit. Jeg vil ikke si at han maser, men han tar jo initiativ med jevne mellomrom på ulike måter. Og tre-fire ganger har vi pratet ordentlig om det. Så i den siste praten nå smalt bomba. Han mener at grensen er nådd for når jeg kan forvente at forholdet gir han nok. Luftet altså tanken på sex med andre. Helt konkret knyttet til to jobbreiser han har i kalenderen frem mot sommeren. For meg er det dønn uaktuelt og det har jeg også sagt, og jeg har full tillitt til at han respekterer det. Men jeg blir så kvalm av at han tok det opp! Skjønner at jeg vil få varierte svar her. Noen som vil halshugge meg for å holde igjen på sex, andre som vil halshugge han. Men håper noen kan gi meg/oss noen råd på veien. Anonymkode: 5bd24...560 21
AnonymBruker Skrevet 18. februar #2 Skrevet 18. februar Jeg synes ikke noen av dere skal halshugges. Dere står på to helt forskjellige steder. Sex byr deg i mot, og han mener at det er så viktig at han er villig til å gå fra et forhold med to felles barn for å få det. Det er er to ekstreme standpunkt, men ingen skal halshogges for ingen av dere gjør noe galt. Jeg ser ingen løsning her, så sånn sett kan jeg ikke bidra. Jeg synes bare du skal være litt snillere både med deg selv og han og se sånn på det at hvis dette ryker så er det fordi dere har blitt for forskjellige. Ikke fordi noen av dere feiler. Anonymkode: 6be02...2af 23 9 7
AnonymBruker Skrevet 18. februar #3 Skrevet 18. februar AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Beklager tabloid overskrift, men det er det det handler om. Vi fikk vårt siste barn i november 2023. Kom i gang igjen med sex på sensommeren 2024. Høsten 2024 tror jeg vi hadde sex 3-5 ganger. Så har det vært ingenting siden midt i desember. Så ja, vi har hatt lite sex. Egentlig er sommeren 2022 siste gang vi hadde et normalt sexliv for oss å være. Jeg tror at det er to grunner til lite sex. Den ene er hektisk småbarnsliv med lite søvn i tillegg til at han pendler og at det skjer mye i helgene. Lite tid og overskudd til faktisk å ha sex. Og det gjelder veldig ofte han også, at han ikke orker. Den andre grunnen er meg. Sex er rett og slett ikke noe jeg har noe lyst på for tiden. Det er LENGE siden jeg har kjent på et behov. Føler at jeg har unger på meg hele tiden og at jeg med konstant stress og mas går rundt svett og skitten. Føler meg ikke fresh og hjelper NULL at han sier at jeg er deilig. I tillegg føler jeg at det er skittent og ekkelt hjemme, vi vasker og rydder og styrer på, men det hoper seg opp igjen på null komma niks og soverommet vårt har sisteprioritet. Han er en fantastisk mann og pappa og jeg vil jo at han skal ha godt, samtidig merker jeg at tanken på sex snart byr meg imot. Hater at vi skulle komme hit. Jeg vil ikke si at han maser, men han tar jo initiativ med jevne mellomrom på ulike måter. Og tre-fire ganger har vi pratet ordentlig om det. Så i den siste praten nå smalt bomba. Han mener at grensen er nådd for når jeg kan forvente at forholdet gir han nok. Luftet altså tanken på sex med andre. Helt konkret knyttet til to jobbreiser han har i kalenderen frem mot sommeren. For meg er det dønn uaktuelt og det har jeg også sagt, og jeg har full tillitt til at han respekterer det. Men jeg blir så kvalm av at han tok det opp! Skjønner at jeg vil få varierte svar her. Noen som vil halshugge meg for å holde igjen på sex, andre som vil halshugge han. Men håper noen kan gi meg/oss noen råd på veien. Anonymkode: 5bd24...560 Dere har tre ulike alternativer; bli i et sexløst ekteskap hvor begge parter ikke er fornøyde, få dekket det behovet et annet sted eller jobbe aktivt for å få sexlivet back on track. Jeg ville startet med det siste for å vite at den dagen dere evt går fra hverandre pga dette så har dere forsøkt alt. Gå i parterapi, fiks barnevakt så dere får litt pusterom i hverdagen og prøv å tilbring litt kvalitetstid sammen. Sex er en ting, men om det ikke er sex er det gjerne ikke intimitet heller, som er essensielt for å føle nærhet og samhørighet. Sex er ikke viktig når sexlivet fungerer, men kan være veldig viktig når det ikke fungerer. Anonymkode: 8205d...e36 10 3
hvaduikkeser Skrevet 18. februar #4 Skrevet 18. februar Min mann slapp også plutselig bomba at han hadde begynt å tenke på andre damer, osv. Alt var visst feil med meg. Viste seg at han allerede hadde vært utro da. 1 16
AnonymBruker Skrevet 18. februar #5 Skrevet 18. februar Synes det var ordentlig ufint av han å si at han ønsker sex med andre. Herregud for en dust. Sånne kommentarer kan alene knuse et forhold til pinnved. Er så typisk mann å være sexfokusert. Hva med alt det fine han har fått? Barn, familie? Han kunne begynt med å prøve å fikse det han allerede har i stedet for å bare stikke av. Anonymkode: edda6...c0d 13 2
sommerkroppen Skrevet 18. februar #6 Skrevet 18. februar Hvis sex er så viktig at man sier at det er ønskelig å ha sex med andre, så hadde det skjedd noe hos meg altså. Er det virkelig så viktig at man er villig til å droppe familien sin for å knulle?? 18 4
Lorieen Skrevet 18. februar #7 Skrevet 18. februar Han har allerede forlatt forholdet og gått videre mentalt. Han er utro i hodet, selv om han kanskje ikke har vært det fysisk ennå. Det sier mye om hvem han er som person, og hvordan han prioriterer. 14 4
AnonymBruker Skrevet 18. februar #8 Skrevet 18. februar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Synes det var ordentlig ufint av han å si at han ønsker sex med andre. Herregud for en dust. Sånne kommentarer kan alene knuse et forhold til pinnved. Er så typisk mann å være sexfokusert. Hva med alt det fine han har fått? Barn, familie? Han kunne begynt med å prøve å fikse det han allerede har i stedet for å bare stikke av. Anonymkode: edda6...c0d Her er forståelsen på topp, ser jeg... Anonymkode: ef062...94b 3 1 4
AnonymBruker Skrevet 18. februar #9 Skrevet 18. februar Lorieen skrev (Akkurat nå): Han har allerede forlatt forholdet og gått videre mentalt. Han er utro i hodet, selv om han kanskje ikke har vært det fysisk ennå. Det sier mye om hvem han er som person, og hvordan han prioriterer. Hva sier det om ham? Anonymkode: ef062...94b
AnonymBruker Skrevet 18. februar #10 Skrevet 18. februar sommerkroppen skrev (14 minutter siden): Hvis sex er så viktig at man sier at det er ønskelig å ha sex med andre, så hadde det skjedd noe hos meg altså. Er det virkelig så viktig at man er villig til å droppe familien sin for å knulle?? Kan man snu det på hodet og spørre om sex er så avskyelig at man heller vil droppe familien fremfor å ligge med mannen sin? Jeg stemmer for noe en tidligere her skrev og det er å ta tak i det. Få profesjonell hjelp. Skaff barnevakt. Anonymkode: ef8b4...27e 11 5
AnonymBruker Skrevet 18. februar #11 Skrevet 18. februar Jeg ser for meg at denne mannen allerede har vært utro, og vil ha det godkjent at dette er ok - og ikke lenger anse det som utroskap og få letta samvittigheten, men heller ikke fortelle deg sannheten. Hadde min mann sagt det, ville jeg bedt ham gå videre i livet uten meg. Det ville vært spikeren i kista for min del. Anonymkode: e1b69...82b 8 10
AnonymBruker Skrevet 18. februar #12 Skrevet 18. februar Jeg som dame, skjønner mannen til TS. Det er helt forferdelig å være i et sexløst forhold når man selv har stor lyst. Det har begynt å dabbe av med meg og mannen og da har div mannfolk på treningssenteret begynt å se veldig fristende ut. Det er et menneskelig behov. Anonymkode: f067b...fab 24 4
AnonymBruker Skrevet 18. februar #13 Skrevet 18. februar For meg så virker det som her inne at så fort damene har fått barna de ønsker seg så er det slutt på sex livet deres. Så mange unnskyldninger, om rot og skittent, søvnmangel og bla bla. Orker ikke sex. Ingen som tenker på å ivareta forholdet sitt, og ja det inkluderer sex med mannen/damen sin. Mener ikke du skal godta utroskap, at han skal ha sex med andre. Men et forhold er mer enn kun få barn sammen, så blir det som en venneforhold. Jeg er dame , har 2 barn og vi har da alltid hatt et sexliv. Akkurat like ofte som før vi fikk bar, og gvi tok opp igjen sexen ca 6 uker etter hver fødsel. Vi er fortsatt mann og kone, kjærester eller hva dere kaller dere etter at barna er født. Det kreves en innsats fra begge om forholdet skal vare og ikke kun være et slags vennepar med barn. Og så veldig skittent og rotete blir det ikke om en har rutiner på ting, og holder det ryddig på daglig basis. Så mange unnskyldninger. Ikke rart det er mange skilsmisser Anonymkode: a1d78...ea2 22 3
AnonymBruker Skrevet 18. februar #14 Skrevet 18. februar Vanskelig situasjon, jeg skjønner at han ønsker seg mer sex, men åpent forhold er virkelig ikke bra så lenge bare den ene parten vil det. Jeg ser at noen her skriver at man bare bør bruke noen minutter i uka for å tilfredsstille mannen, men det er ikke alltid det er så enkelt. Jeg har en mann som er utholdende seksuelt og i begynnelsen av forholdet var det veldig bra. Nå etter 15 år så er det ikke alltid like moro at han bruker 30-45 minutter på å komme. Hadde han kommet på et par minutter så skulle jeg gjerne både hatt sex og gitt bj noen ganger i uka. . Anonymkode: e9c11...81a 5 3
Druid Skrevet 18. februar #15 Skrevet 18. februar (endret) AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Skjønner at jeg vil få varierte svar her. Noen som vil halshugge meg for å holde igjen på sex, andre som vil halshugge han. Men håper noen kan gi meg/oss noen råd på veien. La oss begynne med det positive : dere har en åpen dialog, og dere er begge klar over problemet. Han tør å lufte forslag til deg, hvilket betyr han har tillit til at du ikke går i sperr. Og du har svart klart. At du får en reaksjon er naturlig, men det er prisen av å ha en åpen dialog; ikke alt som kommer opp vil være ønsket. Det er lett og si du skal slutte å bry deg om uvesentligheter som rot og at du ikke føler deg fresh, men det også er mennesklig, og ting du ikke kan gjøre noe med. Jeg tror dere må vurdere å finne et mønster for å ha sex : altså å lage en plan for at i dette tidsrommet , skal vi prøve å lage tid til sex. Skifte på senga, sett på en film for ungene , låse soveromsdøra, og faktisk motivere seg selv til at dette er 20 minutter par-tid, der begge har som mål å ha sex. Det blir ikke allverden, men på det nivået dere har nå er det ikke det som bør være ambisjonene. Bare det å fortelle hverandre at dette er viktig og at dere begge ønsker å få det til å virke, er ofte nok. Endret 18. februar av Druid 10
AnonymBruker Skrevet 18. februar #16 Skrevet 18. februar Tenker at her må begge gi og ta. F.eks. forsøke å gjøre livet med småbarn litt enklere om det er mulig. bestill all mat fra Oda, dropp butikk og alt stress det medfører. bestill vaskehjelp en gang i uka for å slippe stress med vask, da er det «bare» rydding, skjønner at det ikke er bare bare det heller, men for en periode er ikke det dumt. Se om dere kan få familie eller venner til å hjelpe til med barna en kveld eller helg. Dere må begynne å date igjen, prioritere dere som par. Det blir veldig fort at damene blir opptatte med barna og familie as, og mannen blir frustrert og forstår ikke. Men jeg er helt enig i at det er helt dust av mannen din å tro at han kan få ligge rundt med andre. Kanskje han gikk til det ekstreme ytterpunktet for å få frem poenget sitt? Menn er rare.. Anonymkode: 0f7ce...a02
AnonymBruker Skrevet 18. februar #17 Skrevet 18. februar Ta ordene hans seriøst, du vet hvem han er nå, er han verdt det? Anonymkode: 05fea...848 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar #18 Skrevet 18. februar AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Vanskelig situasjon, jeg skjønner at han ønsker seg mer sex, men åpent forhold er virkelig ikke bra så lenge bare den ene parten vil det. Jeg ser at noen her skriver at man bare bør bruke noen minutter i uka for å tilfredsstille mannen, men det er ikke alltid det er så enkelt. Jeg har en mann som er utholdende seksuelt og i begynnelsen av forholdet var det veldig bra. Nå etter 15 år så er det ikke alltid like moro at han bruker 30-45 minutter på å komme. Hadde han kommet på et par minutter så skulle jeg gjerne både hatt sex og gitt bj noen ganger i uka. . Anonymkode: e9c11...81a Å han skulle gjort hva for deg? Kvinner, hva er galt med dere? Ha litt selvrespekt vi er ikke sexslaver til empatiløse egoister. Anonymkode: 05fea...848 4 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar #19 Skrevet 18. februar Som du sier får du mye tyn til dere begge av et sånt innlegg. Småbarnsår er tøffe, og det som har skjedd er at kjøreste delen av forholdet har fått lide. Du har ikke no egentid, dere har ikke kjærestetid. Om dere har mulighet så tror jeg dere må starte med å legge tidskabal på nytt. Hva kan gi deg overskudd? Vaskehjelp en gang i uka? En tur til frisør og hjelp med å få igjen selvtillit og glede ved å være en fin kjæreste? Tid til å date bare dere to, utenfor huset med barnevakt? Sex er noe man ofte må ha litt overskudd til, selv om noen sier «bare gjør det». Dere må definere hva som trengs for at du skal føle på de gode kjæreste vibbene. Og han må være villig til å hjelpe deg dit. Anonymkode: 0c612...418 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar #20 Skrevet 18. februar Druid skrev (25 minutter siden): La oss begynne med det positive : dere har en åpen dialog, og dere er begge klar over problemet. Han tør å lufte forslag til deg, hvilket betyr han har tillit til at du ikke går i sperr. Og du har svart klart. At du får en reaksjon er naturlig, men det er prisen av å ha en åpen dialog; ikke alt som kommer opp vil være ønsket. Det er lett og si du skal slutte å bry deg om uvesentligheter som rot og at du ikke føler deg fresh, men det også er mennesklig, og ting du ikke kan gjøre noe med. Jeg tror dere må vurdere å finne et mønster for å ha sex : altså å lage en plan for at i dette tidsrommet , skal vi prøve å lage tid til sex. Skifte på senga, sett på en film for ungene , låse soveromsdøra, og faktisk motivere seg selv til at dette er 20 minutter par-tid, der begge har som mål å ha sex. Det blir ikke allverden, men på det nivået dere har nå er det ikke det som bør være ambisjonene. Bare det å fortelle hverandre at dette er viktig og at dere begge ønsker å få det til å virke, er ofte nok. Helt uenig. Det bør tilrettelegges for romantikk og kjærestetid. Når man er i oppgave- og pliktmodus, vil dette fremstå som nok en ting som skal gjøres, det gir må-preg i hodet og aversjon. De må skape rom for dem som par og at sex kan ha mulighet til å komme på menyen, altså bli fristende. Da må ts inngrodde opplevelse av at alt er oppgaver og skitt jobbes med. Hun må bidra til dette selv ved å jobbe med tankegangen sin. Fungerer ikke det, er det mulig å skaffe renholder for en periode, og mer barnevakt. For avlastning. Virker som ts har en bra mann, om enn en som har knekt en sosial antenne nylig. Men det må også tilrettelegges mer praktisk. Hvis mannens krav er nå eller så skal han knulle andre, så er løpet mest sannsynlig kjørt allerede nå. Anonymkode: 0e038...ddd 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå