Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym032 skrev (1 minutt siden):

* Baneheia 

* Max og Saga 

* Idaho 4 

Og de to jentene i Panama! Den er creepy

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Birgittesaken… Utrolig dårlig politiarbeid og har øydelagdt å splittet et lokalsamfunn i mange år

Skrevet
Gladgutten79 skrev (21 timer siden):

Birgittesaken… Utrolig dårlig politiarbeid og har øydelagdt å splittet et lokalsamfunn i mange år

Ble den noensinne løst??

Skrevet

Det er ingen pdd som er dømt nei, men han siste ble jo dømt å frikjent og lever som en fri mann på Karmøy, selv om de hadde hans dna på hennes klær

• 3 uker senere...
Skrevet

Therese-saken. Husker den gjorde sterkt inntrykk da vi var ca på samme alder da hun forsvant. Jeg begynte å lese aviser den gang det skjedd for å følge med, var jo ikke mer enn 10-11 år den gangen, men husker jeg slukte alt - og ble livredd for at jeg eller noen jeg kjente skulle forsvinne sånn. Det ble på en måte starten på fasinasjonen jeg har hatt med TC, og jeg har lest bøker, sett dokumentarer, hører på podcaster osv og det er stor "interesse" jeg har. Husker også at jeg så en film om Ted Bundy da jeg var tenåring som gjorde sterkt inntrykk. En av de første "voksen"-bøkene jeg leste som tidlig tenåring var Truman Capotes "In cold blood". Er fasinert over hva som får sånne folk til å "tikke", hva som gjør at noen krysser den grensen, hva som gjør at noen kan gjøre noe så voldsomt og ondskapsfullt mot andre. Det er fjernt fra hva jeg selv kunne gjort og tenkt, så det blir som en gåte jeg prøver å få innblikk i. 

• Liker 1
Skrevet

Husker Lesja-saken gjorde sterkt inntrykk. På 1980-tallet haiket ei 13 årig jente fra Lesja til Dombås. Hun ble plukket opp av en psyko fyr som holdt henne fanget i bilen i over et døgn, hvor han voldtok henne flere ganger og misbrukte henne. Mye av tiden holdt han henne fanget i bagasjerommet. Når han var ferdig med henne kvalte han den stakkars jenta og dumpet henne utfor veikanten. 
Han ble dømt, men tok livet sitt i fengsel kort tid etter. 
Husker det så godt fordi den saken mer eller mindre tok den siste uskylden fra samfunnet i Norge. Inntil da var det ikke så uvanlig at folk haiket i Norge. Etter saken var det så og si slutt. 
I dag ser du aldri enslige jenter stå å haike langs veikanten. 

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Utenlandske: Gabby Petito-saken og Chris Watts (han er gjerningsmannen som drepte kona og barna). 

Norske: Baneheia siden jeg husker veldig godt da det skjedde og at det skremte meg at gjerningsmennene (da man trodde det var to) var på min alder. Theresesaken fordi hun var et par år eldre enn meg, og jeg som sjuåring da ble livredd for å bli kidnappet hele tiden. Utøya. Orderud, Birgitte Tengs. 

Skrevet

22.juli…

Skrevet

Når jeg tenker tilbake så er det så mye true crime der ute at man blir redd for denne verden.

i det siste har jeg sett en del på Nathalie Grace saken, og blir så redd over at fosterforeldrene faktisk kunne behandle et barn på denne måten. 

I dag leste jeg om tre gutter som ble drept på en frisørsalong i Sverige, stakkars familier. 

• 2 uker senere...
Skrevet

Foruten de norske som Baneheia,Therese og Marianne saken har jeg i dag begynt på den engelske Fred og Rose West. Netflix.

Må ses! Det er så sykt at...ja man mister ord.

• Liker 1
Skrevet

De to sakene som har opptatt meg mest er nok
Christoffer-saken
Jonas-saken

Skrevet

uff...er så mange grusomme saker, men her er noen flere jeg stadig tenker på. 

- Overgrepene i Tysfjord, helt grusomt å lese hva barn der vokste opp med, og hvordan kirken der dysset alt ned. 
- The Beaumont Children, tre barn som bare ble borte etter en tur på stranda, midt på lyse dagen, Australia.
- Frog Boys Case : fem små gutter gikk ut for å leke, kom aldri hjem, ble funnet drept 10 år senere. Fremdeles uløst. 
https://en.wikipedia.org/wiki/Frog_Boys

• 2 uker senere...
Skrevet
Snøløs skrev (På 30.4.2025 den 12.58):

I dag ser du aldri enslige jenter stå å haike langs veikanten

Har sedd en liten oppgang i det de siste årene. Tipper det har med at noen haikere tenker at sjåføren vet at her er det en tsunami av digitale fotspor. 

Det minsker nok sannsynligheten litt, men er man en psykisk syk tikkende bombe, så overser man nok det. 

Skrevet

Jonas saken ryster meg, og syntes de fikk alt for lav straff  iht det de lot han gjennomgå. Og overasket over at det ikke bleforvaings dom. Holde på sånn, da er man ikke helt frisk i hodet tenker jeg. Og har forstått det har vært litt skryting i some også før rettsaken.  Ingen rettferdighets følse i den saken. Et hån mot jonas og hans familie som har levd i frykt for han så lenge.

Lurelegen påvirker meg. Jeg blir sint av at enkelt personer kan holde på sånn over lang tid, med mange uten at de blir tatt på alvor av myndighetene. Og får stoppet denne personen, som kun får korte eller ingen dommer, for igjen gang  på gang begynne å lure folk igjen på det groveste,  så fort hun er ferdig med soning, eller rettsak. Men at det henlegges i saker på henne i hauger er svært provoserende.  

Baneheia har jeg fulgt med siden den var. Jeg var ung. Og trodde aldri at Viggo  var skyldig,  det stemte aldri med telefon beviset. Og ble litt rystet over at han ble pekt ut som hovedmann, og den andre sleipingen slapp billig unna. Å si det høyt at du tror jan helge var alene om det eller evnt måtte hatt med noen andre, har jeg fått mye pepper for. Men jeg hadde jo rett hele veien. Han ble et lett offer, pga det han har gjort tidligere.men i baneheia saken var han ikke retr mann, og aldri forstått hvorfor han ble pekt ut som hovedmannen der, netopp  pga telefonbevisene

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...