Queen94 Skrevet 27. februar Forfatter #121 Skrevet 27. februar malifika skrev (3 timer siden): Saken om Sophie Lionnet. Ung jente som kom fra Frankrike til England (tror jeg) for å være au pair. Så ble hun grovt mishandlet, torturert og til slutt brent på et bål i hagen av vertsfamilien 😢. Oii, sjekket ut denne nå. Blir litt satt ut av hvorfor ingen tok og hjalp henne når hun hadde blitt utrolig tynn. Hva var det som holdt henne igjen der? håper de brenner i helvete slik de prøvde å brenne like 1
bordogstol Skrevet 27. februar #122 Skrevet 27. februar Kris og Lisanne som forsvant i Panama Kim Wall- blir kvalm og uvel av å tenke på torturen hun ble utsatt for i ubåten 😥 3
K.B. Skrevet 27. februar #123 Skrevet 27. februar Tanuki skrev (1 time siden): Igjen, de to var ikke unike i det hele tatt. Bare å lese om Bittaker og Norris. Absolutt, det er andre sadistiske, tortur-serie mordere der ute.. Jeg har aldri sagt de var de eneste, jeg bare trekker de frem som et eksempel på noen i de verste av de verste kategorien av processed focused serie mordere
Queen94 Skrevet 27. februar Forfatter #124 Skrevet 27. februar bordogstol skrev (12 minutter siden): Kris og Lisanne som forsvant i Panama Kim Wall- blir kvalm og uvel av å tenke på torturen hun ble utsatt for i ubåten 😥 Oii, de fant en fot som tilhørte en av de to jentene. Kim Wall stakkar, skulle aldri ha stolt på en fremmed. 2
Selis Skrevet 27. februar #125 Skrevet 27. februar Jeg forstår ikke hvordan folk kan se slikt som underholdning fordi det er interresant.... dømmer ikke😅 jeg selv blir for påvirket og kan begynne å tenke at hele verden er ond. er jo helt absurd hvis man tenker over det. Jeg holder meg unna slikt vil ikke ha bilder i hodet av familier og barn bli drept er ikke så sunt for meg. stakkars folk. Tenk om du eller ditt barn ble drept og hele verden sitter med popcorn og ser på dokumentar om det som underholdning. For en absurd verden vi lever i 😅 alle som har involvert barn har påvirket meg negativt skulle faktisk ønske jeg ikke så på disse episodene for bildene dukker opp flere år etterpå blir helt kvalm. 2
Blåsippa Skrevet 27. februar #126 Skrevet 27. februar Saken om svenske Karina Holmer i Boston, 1996. Hun var au pair samtidig med meg der, og vi vanket på de samme utestedene. Jeg kjente henne ikke, men det kom uansett veldig nært den gangen. Overkroppen hennes ble funnet i en søppelcontainer i downtown Boston av en hjemløs mann som kikket etter tomflasker. Hun hadde vært på by'n, ble dritings, kom bort fra vennene sine og ble så funnet drept. All sminke var fjernet og kroppen var delt i to av en som visste hva han drev med. De fant aldri ut hvem som gjorde det. Creepy. 1
Queen94 Skrevet 27. februar Forfatter #127 Skrevet 27. februar Selis skrev (2 minutter siden): Jeg forstår ikke hvordan folk kan se slikt som underholdning fordi det er interresant.... dømmer ikke😅 jeg selv blir for påvirket og kan begynne å tenke at hele verden er ond. er jo helt absurd hvis man tenker over det. Jeg holder meg unna slikt vil ikke ha bilder i hodet av familier og barn bli drept er ikke så sunt for meg. stakkars folk. Tenk om du eller ditt barn ble drept og hele verden sitter med popcorn og ser på dokumentar om det som underholdning. For en absurd verden vi lever i 😅 alle som har involvert barn har påvirket meg negativt skulle faktisk ønske jeg ikke så på disse episodene for bildene dukker opp flere år etterpå blir helt kvalm. Jeg har aldri sett på true crime som underholding. Aldri sittet med popcorn og kost meg når et menneske faktisk blir mishandlet til døden. Jeg ser på true crime fordi jeg ikke klarer å forstå hvilken forferdelig verden vi lever i. Jeg vil så gjerne vite hva som kan få et menneske til å ønske å skade, drepe, voldta eller mishandle et annet menneske. Jeg syntes det er tøft å følge de etterlatte, se hvordan deres liv ble forandret fordi noen valgte å ta ifra dem deres kjære. 2 2 1
Queen94 Skrevet 27. februar Forfatter #128 Skrevet 27. februar Blåsippa skrev (1 minutt siden): Saken om svenske Karina Holmer i Boston, 1996. Hun var au pair samtidig med meg der, og vi vanket på de samme utestedene. Jeg kjente henne ikke, men det kom uansett veldig nært den gangen. Overkroppen hennes ble funnet i en søppelcontainer i downtown Boston av en hjemløs mann som kikket etter tomflasker. Hun hadde vært på by'n, ble dritings, kom bort fra vennene sine og ble så funnet drept. All sminke var fjernet og kroppen var delt i to av en som visste hva han drev med. De fant aldri ut hvem som gjorde det. Creepy. Oii, tenk så nære dere var. Selv om du ikke kjente henne. Veldig synd de ikke klarte å finne monsteret 1
Millimani Skrevet 27. februar #129 Skrevet 27. februar Queen94 skrev (22 timer siden): Denne var helt ny for meg. Enda et barn ja. Jeg syntes det er ekstra tungt når det er barn som drepes, mishandles eller blir borte Den ble tatt opp i Åsted Norge i fjor. Tror de ville jobbe mer med den nå.
Queen94 Skrevet 27. februar Forfatter #130 Skrevet 27. februar Millimani skrev (1 minutt siden): Den ble tatt opp i Åsted Norge i fjor. Tror de ville jobbe mer med den nå. Vet du hvilken episode det var?
Millimani Skrevet 27. februar #131 Skrevet 27. februar Queen94 skrev (10 minutter siden): Vet du hvilken episode det var? Den ble tatt opp i flere episoder/som serie der i 2020 🙈 Men jeg tror den har vært senere også, eller så har det bare satt litt mer spor i meg
Queen94 Skrevet 27. februar Forfatter #132 Skrevet 27. februar Millimani skrev (3 minutter siden): Den ble tatt opp i flere episoder/som serie der i 2020 🙈 Men jeg tror den har vært senere også, eller så har det bare satt litt mer spor i meg Fulgte med i hele forje sesong men husker ikke å ha hørt om annet en Frode saken
Millimani Skrevet 27. februar #133 Skrevet 27. februar Queen94 skrev (8 minutter siden): Fulgte med i hele forje sesong men husker ikke å ha hørt om annet en Frode saken Blanda nok de to sakene jeg ja
Queen94 Skrevet 27. februar Forfatter #134 Skrevet 27. februar Millimani skrev (12 minutter siden): Blanda nok de to sakene jeg ja Åja, da forstår jeg.
Queen94 Skrevet 27. februar Forfatter #135 Skrevet 27. februar Kom over enda en fæl sak på TikTok ruby franks saken
Queen94 Skrevet 28. februar Forfatter #136 Skrevet 28. februar Queen94 skrev (22 timer siden): Kom over enda en fæl sak på TikTok ruby franks saken Denne saken er helt forferdelig. En mor som har 6 barn, som lager YouTube filmer med familien og blir Amerikas mamma, men i virkeligheten så er hu mer en helvetes mor. Hu mishandlet de to eldste barna såpass at de blir underernært! 2
Chomsky89 Skrevet 8. april #137 Skrevet 8. april (endret) Mest er nok uten tvil the west memphis three. Av flere årsaker. -At så mange som tre 8åringer blir tatt livet av når de er i skogen 500 meter unna hjemmet til han ene på høyly dag er rimelig spesielt. - Dokumentarene som kom ut om denne saken har siden gjort det de kan for å kaste tvil om dommen uten å være balansert . Som har gjort meg langt mere skeptisk til slike dokumentarer i ettertid. Det er fullt mulig de 3 dømte var uskyldige, Men at du kan kan se 5 dokumentarer om denne saken uten å feks vite at den ene dømte insisterte på å gi bort sine gjørmete sko med røde flekker på dagen etter drapet, er merkelig. Det er TIDENES timing, å noe de fleste av oss aldri har insistert på. Itillegg var et av ofrene bundet med lisser av typen som burde vært på en av de dømtes støvler. Men den dømte har på et tidspunkt fått nye uorginale lisser. Dette er bare noe av det jeg regner jeg som hyper relevant informasjon, selv om det ikke beviser skyld. Det skal ikke gå ann å lage 5 dokumentarer uten at en eneste nevner det. Endret 8. april av Chomsky89
Lurvetjofsa Skrevet 9. april #138 Skrevet 9. april Sylvia Likens. Helt grusomt hva den jenta måtte gjennomgå. Den er vel nesten like ille som Junko Futura. En sak jeg ser ikke er nevnt er Jannes historie. Den er i 2 deler og kan leses i Bergens Tidene. Hva Janne og broren Ronny måtte oppleve i oppveksten er helt jævlig å tenke på. Sviktet på det groveste av mor, stefar og offentlige instanser.
Grønnastar Skrevet 11. april #140 Skrevet 11. april Queen94 skrev (På 18.2.2025 den 9.30): Hei. jeg personlig syntes Baneheia saken, Therese saken, Marianne saken, Belur Sardar og gutten som syklet hjem men ble drept av naboen har påvirket meg personlig. Jeg sitter ofte og tenker på disse sakene. hvilken sak påvirkes du av? Eller med andre ord har du blitt interessert i? Jeg har aldri blitt noe påvirket av "true crime", men nå er jeg utdannet politi, og har tidligere jobbet i fengsel og psykiatrien så...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå