Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Lillemy_87 skrev (På 18.2.2025 den 11.52):

Mordet på James Bulger. Leste om saken på barneskolen i -99 og sitter fremdeles som limt inne i meg 😭 

Jeg leste om saken da min eldste var på alder med James (rundt to år), og nå er han 14. Jeg ble så knust over saken at barnefar måtte komme hjem fra jobb da jeg ikke klarte annet enn å gråte og kaste opp. (Før noen kommenterer: Han drev sitt eget firma og kunne styre arbeidstiden selv.) Denne saken har fulgt meg siden, og jeg tenker fortsatt ofte på den. Den traff meg skikkelig hardt...

• Hjerte 2
Skrevet
Timseh skrev (1 minutt siden):

Jeg leste om saken da min eldste var på alder med James (rundt to år), og nå er han 14. Jeg ble så knust over saken at barnefar måtte komme hjem fra jobb da jeg ikke klarte annet enn å gråte og kaste opp. (Før noen kommenterer: Han drev sitt eget firma og kunne styre arbeidstiden selv.) Denne saken har fulgt meg siden, og jeg tenker fortsatt ofte på den. Den traff meg skikkelig hardt...

Og Christoffer-saken. Jeg jobber med barn og tenker ofte på denne saken.. 

• Hjerte 1
Skrevet

Fant Diana downs saken på TikTok. En mor som skyter sine egne barn. 

Skrevet
Queen94 skrev (1 time siden):

jeg driver å sjekker fortsatt den saken. Merkelig greier.

men kom over Susan Smith saken på TikTok mens jeg så på Andrea saken. Ekkel sak der mor dreper sine to sønner 

ja det er en fæl sak! fatter ikke hvordan hun kunne gjøre noe sånt mot de små guttene sine!

Skrevet

Jeg har fulgt med på True Crime i mange år nå og jeg kan høre på ganske drøye greier og legge det fra meg når jeg har hørt ferdig.
Alle sakene er jo jævlige og å tenke på hva offeret eller ofrene gikk gjennom er utrolig vondt, men alle sakene som til nå er nevnt blekner i forhold til Leonard Lake og Charles Ng.

• Liker 1
Gjest Elline
Skrevet

Benjamin Hermansen saken. Han var bare 15 år. 

Da jeg hørte om Jeffrey Dahmer så ble jeg selvsagt rystet, men offeret hans Konerak Sinthasomphone, som bare var 14 var helt jævlig å høre om. Hørte om han før og da omtalte de han som "en mann" men han var en bitteliten 14 åring. Han har også blitt omtalt som "zombie boy" fordi Dahmer drillet hull i hodet hans med en drill. Han rømte men ble funnet og politiet lot monsteret ta han med hjem. Jeg ble så ødelagt av det at jeg slutta å se true crime. Det var Fen meg dråpen. 

Skrevet

Mye er nevnt, men en sak som ikke er nevnt er saken om Nerid. Grusomt. Han er vel fortsatt på rømmen, så vidt jeg husker

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Elline skrev (7 timer siden):

Da jeg hørte om Jeffrey Dahmer så ble jeg selvsagt rystet, men offeret hans Konerak Sinthasomphone, som bare var 14 var helt jævlig å høre om. Hørte om han før og da omtalte de han som "en mann" men han var en bitteliten 14 åring. Han har også blitt omtalt som "zombie boy" fordi Dahmer drillet hull i hodet hans med en drill. Han rømte men ble funnet og politiet lot monsteret ta han med hjem. Jeg ble så ødelagt av det at jeg slutta å se true crime. Det var Fen meg dråpen. 

Hvis jeg husker riktig, så fikk ikke de politibetjentene noen straff heller.

Skrevet
K.B. skrev (7 timer siden):

Jeg har fulgt med på True Crime i mange år nå og jeg kan høre på ganske drøye greier og legge det fra meg når jeg har hørt ferdig.
Alle sakene er jo jævlige og å tenke på hva offeret eller ofrene gikk gjennom er utrolig vondt, men alle sakene som til nå er nevnt blekner i forhold til Leonard Lake og Charles Ng.

Det er vel ikke en konkurranse i å nevne mest grusomme saker? Jeg vil ikke si at Lake og Ng var unike, nei. Sadistiske psykopater, ja, men det er det flere som er. 

- de som torturerte Junko Furuta

- Lawrence Bittaker og Norris (Toolbox killers)

- mammaen og stefaren til lille Gabriel Hernandez 

- Hello Kitty murder

...kunne nevnt mange fler

• Nyttig 2
Skrevet
Elline skrev (9 timer siden):

Herman saken har jeg alltid følt stor medfølelse for. Den stakkars mammaen hadde bare et barn. Å bli drept kun fordi du har feil hudfarge gjør så vondt. 

Jeffery saken er for fæl for meg. Har prøvd et par ganger men klarer ikke. En ting er å ha drept de men det han gjorde med likene, nei uff 

Skrevet
Octopus skrev (3 timer siden):

Så bra! Jeg syns det var så grusomt at han staket henne opp med bambus, kjørte med henne bakpå motorsykkelen med hjelm (som en passasjer) og dumpa henne som søppel i jungelen eller at hun var drept. 

Ja. Den saken var så fæl. Hvordan kan de behandlet en død kropp på denne måten. Også bare stikke av?

Skrevet
Tanuki skrev (2 timer siden):

Det er vel ikke en konkurranse i å nevne mest grusomme saker? Jeg vil ikke si at Lake og Ng var unike, nei. Sadistiske psykopater, ja, men det er det flere som er. 

- Hello Kitty murder

Enig at det ikke er en konkurranse om å nevne de værste sakene. Men heler å sette seg inn i hvor fæl verden er. Hvor syke folk er. 

• Liker 1
Skrevet

- Sylvia Likens

- Gåten Agnes… kanskje ikke helt true crime? 

- Christoffer-saken. Moren mener fortsatt de begge er uskyldig dømt. 

Saker der enten mange er involvert i gjerningen, eller mange visste, eller så at noe var galt, men gjorde ingenting. 

Annonse
Skrevet
Tanuki skrev (16 timer siden):

"selvmord"..mange ble reglerett tvunget til å drikke koolaid med cyanid.

Ja, burde absolutt tatt med gåseøyne der.

Skrevet

Saken om Sophie Lionnet. Ung jente som kom fra Frankrike til England (tror jeg) for å være au pair. Så ble hun grovt mishandlet, torturert og til slutt brent på et bål i hagen av vertsfamilien 😢.

Skrevet
malifika skrev (23 minutter siden):

Saken om Sophie Lionnet. Ung jente som kom fra Frankrike til England (tror jeg) for å være au pair. Så ble hun grovt mishandlet, torturert og til slutt brent på et bål i hagen av vertsfamilien 😢.

Ohh den saken husker jeg, stakkars henne:/

• Liker 1
Skrevet
Tanuki skrev (6 timer siden):

- Hello Kitty murder

Det var absolutt ikke ment som en konkurranse. Spørsmålet var hvilke saken som påvirker meg og de er jo alle grusomme, så sånn sett påvirker de alle meg, men jeg har hørt nok True Crime til at jeg ikke tenker på dette til vanlig, men saker som innebærer langvarig tortur og voldtekt, spesielt når det er satt i system sånn som Lake og Ng er de sakene det er så og si umulig å forstå hva ofrene gikk gjennom, det må virkelig ha vært helvete på jord. At noen er så onde er vanskelig å akseptere. 

• Liker 1
Skrevet
K.B. skrev (1 time siden):

Det var absolutt ikke ment som en konkurranse. Spørsmålet var hvilke saken som påvirker meg og de er jo alle grusomme, så sånn sett påvirker de alle meg, men jeg har hørt nok True Crime til at jeg ikke tenker på dette til vanlig, men saker som innebærer langvarig tortur og voldtekt, spesielt når det er satt i system sånn som Lake og Ng er de sakene det er så og si umulig å forstå hva ofrene gikk gjennom, det må virkelig ha vært helvete på jord. At noen er så onde er vanskelig å akseptere. 

Igjen, de to var ikke unike i det hele tatt. Bare å lese om Bittaker og Norris.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...