Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Sandie skrev (4 timer siden):

Den saken glemmer jeg aldri. Helt grusom.

Jeg mener å ha lest i britisk presse at begge er blitt gjenkjent på tross av ny identitet. 

Jeg mener og ha lest at han ene er død. Og han andre er i fengsel for besittelse av overgrepsmateriale av barn.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
malifika skrev (Akkurat nå):

Jeg mener og ha lest at han ene er død. Og han andre er i fengsel for besittelse av overgrepsmateriale av barn.

Hva? Er det mulig? Håper han aldri slippes ut igjen. 

• Liker 3
Gjest Alaenera
Skrevet

Alle dokumentarene og intervjuene jeg har sett om People's Temple og Jim Jones. Hvordan en gal person kan beordre mange hundre mennesker til kollektivt selvmord.. Det finnes ingen logikk i det i mine øyne. Og ikke minst hvordan foreldrene drepte sine egne barn fordi én person ba de om å gjøre det? 

Galskap. Absolutt galskap. Skummelt hvordan maktsyke mennesker kan ødelegge tusenvis av liv.

Skrevet

Forsvinninga til Bjørnar Torvik.

Bor ikke langt unna, og var tante til barn på samme alder og fra samme sted, så det føltes så nært, selv om jeg bare var 14 år.

• Hjerte 1
Skrevet
Tanuki skrev (På 18.2.2025 den 20.07):

- Christoffer saken, og Gabriel Hernandez, grusomme saker.

- drapet på den lille jente i akebakken, leste om de 3 guttene som ble siktet. Etterforskningen og siktelsene virker  veldig tvilsomme sett med dagens øyne. Håper de får en ny og rettferdig rettsak.

- Dung Tran Larsen, helt opplagt hva som har skjedd. Syntes så inderlig synd på  barnet hennes og familien i Vietnam.

- Junko Furuta..Google på eget ansvar, helt grusom sak.

- Jyoti som ble voldtatt og drept på en buss i India. For noen monstre.

- Baneheia

Junko Furuta.. Jeg var så dum at jeg googlet… ikke gjør det😭😭😭 herregud, er man ikke for dødsstraff før, blir man det etter dette her. Ondskap har ingen grenser.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
Jadaomatte skrev (22 minutter siden):

Junko Furuta.. Jeg var så dum at jeg googlet… ikke gjør det😭😭😭 herregud, er man ikke for dødsstraff før, blir man det etter dette her. Ondskap har ingen grenser.

Oh herregud, den saken skulle jeg ikke ha lest. Stakkar jente, ble funnet med flakse i anus. Jeg syntes disse burde blir hengt! 

• Liker 1
Skrevet

Har hørt mye podcast.  Og husker en amerikansk sak om en jente som ble torturert lenge hjemme hos noen venner og en hun trudde var kjæreste.  Grusomt. Tror hun var lettere psykisk utviklingshemmet.  Noen som vet hva saken het? 

Skrevet
Djungelvrål skrev (17 minutter siden):

Har hørt mye podcast.  Og husker en amerikansk sak om en jente som ble torturert lenge hjemme hos noen venner og en hun trudde var kjæreste.  Grusomt. Tror hun var lettere psykisk utviklingshemmet.  Noen som vet hva saken het? 

Oi, si ifra hvis du finner ut navent

Skrevet
Gardkjærringa skrev (3 timer siden):

Forsvinninga til Bjørnar Torvik.

Bor ikke langt unna, og var tante til barn på samme alder og fra samme sted, så det føltes så nært, selv om jeg bare var 14 år.

Denne var helt ny for meg. Enda et barn ja. Jeg syntes det er ekstra tungt når det er barn som drepes, mishandles eller blir borte 

• Liker 1
Skrevet
Queen94 skrev (3 timer siden):

Oh herregud, den saken skulle jeg ikke ha lest. Stakkar jente, ble funnet med flakse i anus. Jeg syntes disse burde blir hengt! 

helt bestialsk, det sykeste er at flere visste at hun ble holdt fanget, inkuldert moren til den ene av jævlene.

Skrevet

kom på noen andre saker jeg har lest en del om, og som jeg aldri glemmer:

- Dean Corll "candyman" i Houston, drepte og torturerte mange unge men og gutter, ved hjelp av noen gutter han betalte. Syk sak.

- ANDREA YATES: moren som drukenet sine 4 barn i badekaret. ,,,Hun slet med psykose og fødselsdepresjon, men mannen hennes ga faen og insisterte på at de skulle ha flere barn, selvom han VISSTE at hun var syk. han lot henne være alene med ungene i timesvis mens han jobbet. Blir så rasende hver gang jeg ser ham smile og fortelle at det var viktigere med så mange barn som mulig , enn å tenke på konas helse og velferd. grusom fyr

- Frogboys-saken: Daegu, Sør-Korea: fem små gutter gikk ut for å leke, kom aldri hjem. 10 år senere ble levningene dems funnet omtrent der dem forsvant. Helt grusomt å lese hva foreldrene gikk i gjennom, politiet behandlet dem som dritt.  
- Hwaseong seriemorderen, Sør-Korea, igjen, en forferdelig sak, hvor politiet gjorde en helt elendig jobb.  Jeg elsker Korea, MEN det er en grunn til at politet alltid fremstilles som idiotet i Koreanske filmer.

- Shannan Watts og døtrene hennes, håper Chris Watts brenner i helvete

• Liker 1
Skrevet
Alaenera skrev (4 timer siden):

Alle dokumentarene og intervjuene jeg har sett om People's Temple og Jim Jones. Hvordan en gal person kan beordre mange hundre mennesker til kollektivt selvmord.. Det finnes ingen logikk i det i mine øyne. Og ikke minst hvordan foreldrene drepte sine egne barn fordi én person ba de om å gjøre det? 

Galskap. Absolutt galskap. Skummelt hvordan maktsyke mennesker kan ødelegge tusenvis av liv.

"selvmord"..mange ble reglerett tvunget til å drikke koolaid med cyanid.

• Liker 1
Skrevet
Tanuki skrev (33 minutter siden):

helt bestialsk, det sykeste er at flere visste at hun ble holdt fanget, inkuldert moren til den ene av jævlene.

Mange var jo klar over at hu var holdt kidnapped. Foreldrene til 18 åringen forsto jo at de ikke var kjærester, og de var klar over at han hadde mishandlet og voldtatt flere kvinner. Og de holdt henne fanget i deres hus.

en av de andres bror var også klar over at hu var holdt fanget. 

alle disse burde dømmes!!

Skrevet
Tanuki skrev (22 minutter siden):

kom på noen andre saker jeg har lest en del om, og som jeg aldri glemmer:

- Dean Corll "candyman" i Houston, drepte og torturerte mange unge men og gutter, ved hjelp av noen gutter han betalte. Syk sak.

- ANDREA YATES: moren som drukenet sine 4 barn i badekaret. ,,,Hun slet med psykose og fødselsdepresjon, men mannen hennes ga faen og insisterte på at de skulle ha flere barn, selvom han VISSTE at hun var syk. han lot henne være alene med ungene i timesvis mens han jobbet. Blir så rasende hver gang jeg ser ham smile og fortelle at det var viktigere med så mange barn som mulig , enn å tenke på konas helse og velferd. grusom fyr

- Frogboys-saken: Daegu, Sør-Korea: fem små gutter gikk ut for å leke, kom aldri hjem. 10 år senere ble levningene dems funnet omtrent der dem forsvant. Helt grusomt å lese hva foreldrene gikk i gjennom, politiet behandlet dem som dritt.  
- Hwaseong seriemorderen, Sør-Korea, igjen, en forferdelig sak, hvor politiet gjorde en helt elendig jobb.  Jeg elsker Korea, MEN det er en grunn til at politet alltid fremstilles som idiotet i Koreanske filmer.

- Shannan Watts og døtrene hennes, håper Chris Watts brenner i helvete

Nå har jeg bare sjekket ut Andrea Yates saken, syntes det er helt sykt hvorfor legen ikke tok tak. Legen brudd miste lisensen, og ektemannen slapp jo unna alt?

ektemannen er gift på nytt men hun ringer han ukentlig? Hva er dette for no?

Skrevet
Queen94 skrev (8 minutter siden):

Nå har jeg bare sjekket ut Andrea Yates saken, syntes det er helt sykt hvorfor legen ikke tok tak. Legen brudd miste lisensen, og ektemannen slapp jo unna alt?

ektemannen er gift på nytt men hun ringer han ukentlig? Hva er dette for no?

jeg syntes han virker som en sosiopat, tror han liker at hun fremdeles er avhengig av ham. 

Skrevet
Tanuki skrev (7 minutter siden):

jeg syntes han virker som en sosiopat, tror han liker at hun fremdeles er avhengig av ham. 

jeg driver å sjekker fortsatt den saken. Merkelig greier.

men kom over Susan Smith saken på TikTok mens jeg så på Andrea saken. Ekkel sak der mor dreper sine to sønner 

Skrevet

Summer Wells-saken, uten tvil. Skikkelig berg og dalbane, er fortsatt ikke oppklart. 

Gabby Petito da det sto på, og amerikanske kanaler hadde direktesending fra helikopteret som letet etter Brian Laundry, dette var vel før hun var funnet død. 

The Kevin case, svensk true crime, ligger på viaplay. 

• Liker 1
Skrevet

Drapet på Janne Jemtland. Husker eg følgte med på alt av nyheter.

• Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...