Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Frøkenfryden skrev (23 minutter siden):

22.juli. Var like ved Regjeringskvartalet selv. Og min kjærestes nærmeste venn var blant ofrene der. (Overlevde). 

Oii, da er det jo ekstra fælt for deg/dere. 

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Queen94 skrev (4 minutter siden):

Oii, da er det jo ekstra fælt for deg/dere. 

Takk for det. Det har gått bra altså, jeg var langt nok unna Yongstorget til at jeg gikk helt klar av bomba. (Fant en annen minibank før den jeg tenkte bruke. De små marginene) Og vår venn er helt frisk❤️

Endret av Frøkenfryden
Mente ikke overdramatisere ved å skrive like ved i stad. Kunne skrevet det bedre. Unnskyld.
  • Hjerte 1
Skrevet
Frøkenfryden skrev (35 minutter siden):

Takk for det. Det har gått bra altså, jeg var langt nok unna Yongstorget til at jeg gikk helt klar av bomba. (Fant en annen minibank før den jeg tenkte bruke. De små marginene) Og vår venn er helt frisk❤️

Jeg føler så lenge du var i Oslo den dagen og kunne ha havnet der så er det ikke overdrivelse.  Hele 22 juli er en tøff dag for alle sammen.

• Hjerte 5
Skrevet

Finnes det dokumentarer eller serier om disse sakene? 

Skrevet

Baneheia saken glemmer jeg aldri. Jeg er like gammel som ho ene jenta som ble drept og husker veldig godt hvordan mamma og pappa reagerte da det var på nyhetene. Faren min satt med tårer i øynene og var så trist. Det var første gangen jeg så han sånn og det gjorde inntrykk.  Den saken preget barndommen min i lang tid, jeg tenkte mye på jentene som ble drept og har mye dagboknotater om   saken fra barndommen.

Ellers har den saken med de de to venninne som skulle sove i telt i marokko. Det traff vel en nerve at de var to helt vanlige friluftsliv glade veninner på min egen alder som bare ville oppleve verden. Det kunne vært meg, eller noen jeg kjente. Så ble de drept og det ble kringkastet på alle medier. Var noe med den brutaliteten i den saken som bare..ja. jeg er jo ganske positiv og tror i utgangspunktet at de fleste vil deg godt, men denne saken gjorde at jeg fikk en ekkel følelse. Om at det finnes ondskap i verden som du kan bli utsatt for, og at du ikke kan være helt trygg.

• Liker 4
  • Hjerte 7
  • Nyttig 1
Skrevet
miaw skrev (3 timer siden):

Baneheia saken glemmer jeg aldri. Jeg er like gammel som ho ene jenta som ble drept og husker veldig godt hvordan mamma og pappa reagerte da det var på nyhetene. Faren min satt med tårer i øynene og var så trist. Det var første gangen jeg så han sånn og det gjorde inntrykk.  Den saken preget barndommen min i lang tid, jeg tenkte mye på jentene som ble drept og har mye dagboknotater om   saken fra barndommen.

Ellers har den saken med de de to venninne som skulle sove i telt i marokko. Det traff vel en nerve at de var to helt vanlige friluftsliv glade veninner på min egen alder som bare ville oppleve verden. Det kunne vært meg, eller noen jeg kjente. Så ble de drept og det ble kringkastet på alle medier. Var noe med den brutaliteten i den saken som bare..ja. jeg er jo ganske positiv og tror i utgangspunktet at de fleste vil deg godt, men denne saken gjorde at jeg fikk en ekkel følelse. Om at det finnes ondskap i verden som du kan bli utsatt for, og at du ikke kan være helt trygg.

Video fra drapene fra marokko lå åpent ute på nett.  Hjerteskjærende for familie og venner at hvem som helst kunne bevitne og "kose" seg med en ekte drapsvideo. 

• Hjerte 3
Skrevet

Christoffer ❤:" du ser det ikke før du tror det "

Nabokommune . 

• Hjerte 1
Gjest Cartman
Skrevet

Baneheia. Stakkars jenter 😪

Skrevet
Queen94 skrev (På 18.2.2025 den 9.30):

Hei.

jeg personlig syntes Baneheia saken, Therese saken, Marianne saken, Belur Sardar og gutten som syklet hjem men ble drept av naboen har påvirket meg personlig. Jeg sitter ofte og tenker på disse sakene.

hvilken sak påvirkes du av? Eller med andre ord har du blitt interessert i?

Jeffrey Dahmer ❤️‍🩹

Skrevet
Queen94 skrev (På 18.2.2025 den 18.48):

Denne har jeg ikke hørt om. Skal sjekke ut.

en annen sak som jeg kom på var drape på akebakken. Der de små guttene på 4,5 og 6 år ble siktet.

Det er lenge siden; tror det var på 90-tallet i England. Saken fikk stor oppmerksomhet i media for det var den første kjente saken hvor barn drepte barn. Husker saken gjorde inntrykk på meg også. Den lille gutten ble kidnappet fra barnevognen sin, mens moren var i butikken. Guttene steinet han før de la han på toglinja. Grusomt bestialsk drap.

• Nyttig 1
Skrevet
Queen94 skrev (På 21.2.2025 den 20.36):

Ja. De fleste av de norske sakene som er nevnt her finnes det dokumentarserier om på nrk.no/ tv2play

Skrevet

Madeleine McCann-saken 

• Nyttig 2
Skrevet
Djungelvrål skrev (På 19.2.2025 den 19.46):

Dette bildet har festet seg på netthinna mi.

Christoffer_Kihle_Gjerstad_Christoffer_K.jpeg

Enig ! Noe så grusomt🥺🥹. Forstår meg ikke på mødre som velger å bo med menn som er slem med barna deres. Begge burde fått livsvarig fengsel

Skrevet

Alvdalsaken.

Christoffersaken.  Leste boka om saken og tenkte på stakkars Christoffer i mange måneder.

MEN den saken som jeg aldri får ut av hodet mitt er trippeldrapet i Tromsø (2009)  Denne saken er grusom. 

• Nyttig 2
Skrevet
Queen94 skrev (På 21.2.2025 den 20.36):

Haugevis. TV2, NRK, og TVNorge. Bare søk i vei.

Drapet i akebakken
Mysteriet Marianne
Baneheia: Kampen om sannheten
Therese - Jenta som forsvant

Blant annet

• Nyttig 1
Skrevet
NiceOrNothing skrev (18 timer siden):

Enig ! Noe så grusomt🥺🥹. Forstår meg ikke på mødre som velger å bo med menn som er slem med barna deres. Begge burde fått livsvarig fengsel

Også lærere, slekt, venner og ikke minst den bestemoren.  Hvorfor gjorde de ikke noe????  En stund etter jeg hadde lest boken begynte jeg å høre på en podcast om saken.  Men etter en halv episode stoppet jeg,  det går for mye innpå meg.  Kanskje fordi han minner meg om min egen sønn på den alderen..  Søt, blåøyd og blond med rett hår.

• Liker 2
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Djungelvrål skrev (2 timer siden):

Også lærere, slekt, venner og ikke minst den bestemoren.  Hvorfor gjorde de ikke noe????  En stund etter jeg hadde lest boken begynte jeg å høre på en podcast om saken.  Men etter en halv episode stoppet jeg,  det går for mye innpå meg.  Kanskje fordi han minner meg om min egen sønn på den alderen..  Søt, blåøyd og blond med rett hår.

Enig . Pure evil ,  og så hjerterått at det er helt umulig å forestille seg at det har fått foregått uten at noen har grepet inn. 

• Liker 2
Skrevet
Millimani skrev (På 24.2.2025 den 9.14):

Haugevis. TV2, NRK, og TVNorge. Bare søk i vei.

Drapet i akebakken
Mysteriet Marianne
Baneheia: Kampen om sannheten
Therese - Jenta som forsvant

Blant annet

Har sett alle disse. 

Skrevet
Million skrev (På 18.2.2025 den 11.55):

Den husker jeg også godt. Skremmende og forferdelig sak. Stakkars lille gutt. 

Har lest at begge de to 10 år gamle gjerningsmennene/guttene har fått nye identiteter og er ute i det fri for lenge siden med nye navn. Ingen kjenner dem igjen heller, man forandrer seg jo ganske drastisk fra 10 år til 35.

PS! De måtte få nye identiteter og navn pga det var lynsjestemning i Storbritannia og mange ville drepe de to som begikk forbrytelsen når de slapp ut.

Den saken glemmer jeg aldri. Helt grusom.

Jeg mener å ha lest i britisk presse at begge er blitt gjenkjent på tross av ny identitet. 

• Liker 1
Skrevet
Sandie skrev (4 timer siden):

Den saken glemmer jeg aldri. Helt grusom.

Jeg mener å ha lest i britisk presse at begge er blitt gjenkjent på tross av ny identitet. 

Tror ikke det hjelper å bare få et nytt navn. Dere så jo etter Baneheia, Jan Helge ble jo gjenkjent 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...