Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Sei cordon bleu

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har smakt og likte panert Sei cordon Bleu. Hvor får man kjøpt dette? Hvilket merke? Jeg er sikker på at jeg er dårlig på å google, men finner bare storhusholdnings pakker på 5kg. Det er litt mye for en person, som har liten fryser

Anonymkode: 61e12...03e

Skrevet

Har du vurdert å lage det selv?

Eneste du trenger er en bit av sei eller annen hvit fisk, en skive ost og en skive skinke....

Legge et snitt i siden av fisken og åpne den som en bok, legge inn ost og skinke.... Panere i mel, egg og rasp

Og deretter steke gylden i smør.....

Om dette er for vanskelig, kan du jo evt. prøve å etterligne smaken i en annen rett....

Vanlig stekt fisk, ostesaus og "skinke stekt med brødrasp"

En annen mulighet kunne være å lage "Lasagne" av de samme ingrediensene..... dette gir noe lignende cordon bleu, men er noe enklere...

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Haldrup skrev (3 timer siden):

Har du vurdert å lage det selv?

Eneste du trenger er en bit av sei eller annen hvit fisk, en skive ost og en skive skinke....

Legge et snitt i siden av fisken og åpne den som en bok, legge inn ost og skinke.... Panere i mel, egg og rasp

Og deretter steke gylden i smør.....

Om dette er for vanskelig, kan du jo evt. prøve å etterligne smaken i en annen rett....

Vanlig stekt fisk, ostesaus og "skinke stekt med brødrasp"

En annen mulighet kunne være å lage "Lasagne" av de samme ingrediensene..... dette gir noe lignende cordon bleu, men er noe enklere...

Har ikke prøvd å lage den selv. Kan jeg bruke fryst seiblokk og er det vanskelig å snitte den opp for å putte ost og skinke inni? Kan den stekes i Airfryeren?

Anonymkode: 61e12...03e

Skrevet

Ja du kan bruke fryst fisk....

Du bare skjærer inn midt på siden av fisken til du har igjen en liten del hvor begge sidene henger sammen, litt som en dørhengsel....

Legger inn ost og skinke og så lukker fisken igjen.... Nå er ost og skinke inni, eller stikker kanskje litt ut...

Vend nå fisken først i hvetemel, så i egg, og sist i brød rasp... Krydre med salt og pepper 

Du kan gjerne steke i airfryer 😊

Lykke til 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...