Gå til innhold

Hvordan er kjønnsfordelingen i første klasse hos dere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

2018-barna begynte på skolen i fjor høst. Hvordan er kjønnsfordelingen hos dere? Hos oss er det 40 barn på første trinn, og bare 10 av disse er gutter. Tror det kan bli ekstremt krevende med så mange jenter og masse jentedrama. 

Anonymkode: 62121...e3b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

I min sønns klasse er det 16 gutter og 7 jenter. Mange jenteforeldre var veldig bekymret før skolestart, men det går veldig fint. 

Anonymkode: 7f02a...9a5

AnonymBruker
Skrevet

Jenteklasser er mye roligere og lettere å undervise. Dette er spesielt bra for guttene som går i en slik klasse.

Anonymkode: 2fdba...35d

• Liker 2
  • Nyttig 7
Skrevet

21 elever i klassen.

10 jenter og 11 gutter.

AnonymBruker
Skrevet

Bare jenter i 1. klasse på begge skolene (under 10 elever i hver klasse, fra 5. klasse samles alle på den største skolen).

Anonymkode: fe048...087

AnonymBruker
Skrevet

12 gutter og 25 jenter i trinnet til min 2 klassing, går veldig fint.

Anonymkode: afc49...2aa

AnonymBruker
Skrevet

De to førsteklassene her har:

11 jenter og 6 gutter.

18 gutter og 6 jenter.

Klassene som har stor overvekt av gutter på våre lokalskoler er preget av adferdsutfordringer og mye bråk og uro i timene.

Min neste skolestarter kommer i en slik klasse og jeg er litt bekymret for hvordan det vil gå. De er 4 rolige og veldig forsiktige jenter og 14 gutter, hvorav flere har ekstra oppfølging i barnehagen.

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

I min sønns klasse er det 16 gutter og 7 jenter. Mange jenteforeldre var veldig bekymret før skolestart, men det går veldig fint. 

Anonymkode: 7f02a...9a5

Når jeg spør gutteforeldrene hvordan det går får jeg helt andre svar enn jenteforeldrene i klassene med overvekt av gutter her hos oss. Guttemødrene sier der går veldig fint, mens jenteforeldrene forteller om mye bråk, fysisk utagering og stygg språkbruk. 

Anonymkode: 9255b...5fe

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Her er det færrest jenter på hele 1. trinnet, så alle tre klassene har færre jenter enn gutter.

På naboskolen er det motsatt, med flest gutter i 1. klasse.

Litt fascinerende at det varierer såpass mye fra skole til skole, synes jeg. Det er nok tilfeldigheter som avgjør.

Anonymkode: 6558f...61c

Skrevet

Det er ikke SIKKERT det blir så ille med jentedrama - vi var også typ 15 jenter og 5 gutter i min klasse da jeg vokste opp, og det gikk faktisk overraskende bra. Litt drama ble det, men vi var også en veldig rolig klasse med lite bråk og styr i timene. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

2018-barna begynte på skolen i fjor høst. Hvordan er kjønnsfordelingen hos dere? Hos oss er det 40 barn på første trinn, og bare 10 av disse er gutter. Tror det kan bli ekstremt krevende med så mange jenter og masse jentedrama. 

Anonymkode: 62121...e3b

Hos oss er det halvparten jenter og halvparten gutter ca

AnonymBruker
Skrevet

12 gutter og 29 jenter på trinnet. 6 klassinger. Det har gått nokså greit. Litt dumt for guttene.

Anonymkode: 546d3...646

AnonymBruker
Skrevet

Her er det ganske likt fordelt, 15 gutter og 16 jenter. 2 av guttene lager en del uro, de er ikke vant til å bli korrigert av voksenpersoner, det er ganske tydelig. Ser også hvordan foreldrene har lite styring. Håper det roer seg etterhvert, de er jo fortsatt fem/seksåringer. 

Anonymkode: 49123...c5f

AnonymBruker
Skrevet

I min datters klasse (født 2018) er de 4 jenter og 13 gutter. 

Anonymkode: cad7a...c6b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

I min datters klasse (født 2018) er de 4 jenter og 13 gutter. 

Må bare legge til at 1 av jentene har ADHD og 1 har barneautisme. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

De to førsteklassene her har:

11 jenter og 6 gutter.

18 gutter og 6 jenter.

Klassene som har stor overvekt av gutter på våre lokalskoler er preget av adferdsutfordringer og mye bråk og uro i timene.

Min neste skolestarter kommer i en slik klasse og jeg er litt bekymret for hvordan det vil gå. De er 4 rolige og veldig forsiktige jenter og 14 gutter, hvorav flere har ekstra oppfølging i barnehagen.

Når jeg spør gutteforeldrene hvordan det går får jeg helt andre svar enn jenteforeldrene i klassene med overvekt av gutter her hos oss. Guttemødrene sier der går veldig fint, mens jenteforeldrene forteller om mye bråk, fysisk utagering og stygg språkbruk. 

Merkelig fordeling av barn, med mindre det er veldig masse diagnoser i den ene klassen (fremdeles rar inndeling da)

Her er det 64 unger på kullet, 18 er jenter. Året over var det skikkelig overvekt av jenter 😅 Merker ikke noe spesielt til at det er veldig mange gutter, kanskje annet enn at de leker mye på tvers av kjønnene.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en sønn i 6 trinn. Her er det 8 gutter, og over 30 jenter. Sønn i 4 trinn, det er det 27 gutter og 13 jenter. Er ganske fascinerende hvor mye det varierer fra år til år. Men hvordan det blir spørs på barna generelt. 

Anonymkode: 8104f...364

Skrevet

12 gutter og 9 jenter

AnonymBruker
Skrevet

80 barn på kullet, 20 i klassen til mitt barn der 10 er jenter og 10 er gutter. Hvordan det er i de andre klassene vet jeg ikke.

Anonymkode: b024c...4db

AnonymBruker
Skrevet

17 gutter og 8 jenter. MYE uro. Dårlig miljø.

I mitt eldste barns første klasse var det 8 gutter og 13 jenter. Veldig rolig klasse. Veldig godt miljø.

Anonymkode: 68a5a...b44

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
solsolsol skrev (19 timer siden):

Merkelig fordeling av barn, med mindre det er veldig masse diagnoser i den ene klassen (fremdeles rar inndeling da)

Her er det 64 unger på kullet, 18 er jenter. Året over var det skikkelig overvekt av jenter 😅 Merker ikke noe spesielt til at det er veldig mange gutter, kanskje annet enn at de leker mye på tvers av kjønnene.

Lite tettsted med to skoler, i klassen med gutteovervekt kommer det kanskje noen diagnoser etterhvert, da det er flere med avvikende negativ oppførsel. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...