AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 01:40 #1 Del Skrevet tirsdag kl 01:40 Møtte kjæresten for 2,5 år siden. Hen var da i forhold og vi møttes over nettet. Vi har kjent hverandre siden vidergående. Vi er 35 år. Vi ble sammen og hen gjorde det slutt ned kjæresten. De har hatt ett veldig tett vennskap med kanskje litt over grensen som massasje og sovet hos hverandre. Vi har hatt et forhold som har vært veldig turbulent siden jeg var sjalu og kjæresten røykte litt hasj. Det har vært slutt 2 uker så angret vi, dette var ca 1 år siden. Hen ville ikke flytte sammen med meg men heller være kjærester å bo hver for oss. Hen fridde i fjord sommer men ikke kommet med ringer. Føler ikke det var noe serriøst siden det var etter de 14 dagene det var slutt hen fridde til meg for å få meg tilbake. Jeg sa ja og har ventet på ring siden. Hen røyker fremdelse hasj og dette liker ikke jeg. Når hen røyker hasj blir hen lat, kommuniserer ikke, sover til langt på dag, mindre sex, mindre kos og mindre kjæreste følelse. Nå vil jeg selge huset mit og flytte med barna til noe mer passende, hen vil nå kjøpe sammen med meg og flytte sammen. Jeg er veldig usikker da jeg har villet dette hele veien men hen har liksom ikke vist meg at hen ville dette før nå. Vi skal i banken i morgen og nå røykte hen hasj i kveld, risikerer jo da at hen forsover seg som sist møte og at hen er passiv på møte og gi dårlig inntrykk. Jeg føler heg er 100% serriøs men kjøresten tar ting som det kommer og er ikke så nøye. Skulle ønske hen var like motivert som meg og ville prioritere å ikke røyke hasj dagen før banken liksom. Vet ikke om jeg er totalt blind eller hva. Hadde bare hen ikke røykt den hasjen hadde alt vært bra for min del. Men hen klarer ikke dobbeltlivet som hasj og kjøreste, det koster av forholdet. Jeg har barn og vil bare ha en familie med den jeg elsker. Er så forvirret at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre. Er så trist å bryte forholdet når det er oersonen man har likt i 15 år. Hen vil jo at det skal være oss hen også, men det føles bare ikke alltid slik. Hen forteller jo ikke av engen intinstiv noe særlig som får meg til å føle meg spesiell eller som betyr noe for hen. Har bestilt parterapi og håper det kan gi noen flere svar på hva som er det rette. Hva ville dete gjort indenne situasjonen? Skal man bare gi opp eller kjempe? Skal man gi tid eller bare fortsette livet uten den andre? Hva kan jeg forvente? Anonymkode: d6d4e...9e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rødstrupa Skrevet tirsdag kl 01:54 #2 Del Skrevet tirsdag kl 01:54 Du flytter ikke sammen med en person som driver med stoff, ikke viser deg så mye interesse når det kommer til stykke. Dessuten har du barn å ta hensyn til i første rekke. Han virker ikke spesielt sympatisk og voksen heller. Du fortjener vel noe bedre?! 8 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 02:02 #3 Del Skrevet tirsdag kl 02:02 Takk for svar. Ja jeg fortjener bedre, jeg vet. Men jeg falt 100% for denne personen og klarer bare ikke få bort de sterke følelsene. Hen trenger å bli voksen og ta ansvar, stoff er jeg helt i mot og det ødlegger veldig lysten på å kjøpe hus sammen. Hen har ikke noe ansvar ovenfor barna eller noe plikt til å sitte barnevakt eller være med på møter. Det er trist da jeg bare vil ha en sammensveist famile man bare kan regne med er der og står sammen. Jeg skulle ønske hen tok de som sine egne og fulgte like godt opp og at jeg kunne ta meg en tur ut av huset på lik linje som hen. Hen kan gjøre som hen vil, feste, venner, sove hjemme i leiligheten flere dager i uken. Men jeg blir sittende her og føler jo ikke noe kjæreste forhold. Jeg har bodd i sammen med en samboer i 6 år og vet jo hvordan det føltes, da slappet man bare av siden kjøresten alltid kom hjem og vi sov sammen. Dette vil jo endre seg om vi flyttet sammmen, men er veldig uskikker på om det er hoved problemet eller bare noe heg innbiller meg. Anonymkode: d6d4e...9e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 02:04 #4 Del Skrevet tirsdag kl 02:04 Hvorfor vurderer du å flytte sammen med han? 🤔 Vil du virkelig at dine barn skal bo med en hasj røykende mann. Anonymkode: e8140...52d 3 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 02:10 #5 Del Skrevet tirsdag kl 02:10 Nei jeg aksepterer ikke hasj. Men jeg er redd hen har klart å snakke meg litt rundt til at det er jo bare hasj, som er mindre farig enn alkohol. Og det røykes ikke med barna til stede eller i samme hus. Dette skjer i hens egen leilighet. Jeg ser det selv, men vil sikkert bare ikke innse det selv, jeg vet jo konsekvensen av å ikke akseptere det. Jeg lever nok litt for mye i håpet til at hen skal slutte og alt blir bra. Anonymkode: d6d4e...9e0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 02:31 #6 Del Skrevet tirsdag kl 02:31 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Nei jeg aksepterer ikke hasj. Men jeg er redd hen har klart å snakke meg litt rundt til at det er jo bare hasj, som er mindre farig enn alkohol. Og det røykes ikke med barna til stede eller i samme hus. Dette skjer i hens egen leilighet. Jeg ser det selv, men vil sikkert bare ikke innse det selv, jeg vet jo konsekvensen av å ikke akseptere det. Jeg lever nok litt for mye i håpet til at hen skal slutte og alt blir bra. Anonymkode: d6d4e...9e0 Dette innlegget gjorde vondt i magen siden jeg har vært i en lignende situajson selv. Hvis du virkelig er glad i han så forstår jeg du sitter i en skvis- det eneste jeg kan si er han kommer nok aldri til å slutte og du vil alltid være andrevalg etter rusen med alt hva det innebærer. Hvis du er ok med det så flytt gjerne sammen hvis ikke så tenk deg nøye om. Anonymkode: 95b88...ae7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petterm Skrevet tirsdag kl 03:48 #7 Del Skrevet tirsdag kl 03:48 Jeg forstår godt at han ønsker å flytte sammen med deg! Sånn du beskriver det høres det ikke ut som om han tar ansvar for seg selv eller at han er interessert i å støtte deg på noen måte i forhold til å hjelpe deg i hverdagen. Han respekterer ikke dine ønsker og han bryr seg bare om seg sjøl og sin egen hasjrus. Hvordan tror du det blir for barna dine å vokse opp sammen med en som røyker hasj? Håper ikke han kjører bil. Når han røyker hasj jevnlig er sjansen stor for at han blir tatt i ruskontroll. I følge denne artikkelen så har folk blitt tatt flere døgn etter hasjrøyking. Hvis han blir tatt i ruskontroll skaper det fort problemer både for han og deg. "Foreningen Tryggere Ruspolitikk mener grensen er satt så lavt at hundrevis kan ha blitt dømt for ruskjøring, selv om de hadde vært edru i flere dager da de satte seg bak rattet." https://www.nrk.no/ostfold/_promillegrensen_-for-cannabis_-_-kan-virke-urettferdig-1.16561515 Når dere kjøper sammen så blir du låst til å bo sammen med han. Det er mye vanskeligere å skille lag når dere eier sammen. Å måtte gå i parterapi før man flytter sammen er et stort rødt flagg! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 03:52 #8 Del Skrevet tirsdag kl 03:52 To gode tips: Slutt å skrive hen, når dette åpenbart er en mann. Og begynn med avsnitt så blir det lettere å lese. Ps. Stavekontroll er heller ikke så dumt 😅 Anonymkode: bc7b8...435 2 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 04:28 #9 Del Skrevet tirsdag kl 04:28 Du skjønner selv at dette ikke er en god ide? Les igjennom innlegget ditt og se hva du skriver. Om du ikke tenker på deg selv, tenk på barna. Anonymkode: eb206...065 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet tirsdag kl 05:09 #10 Del Skrevet tirsdag kl 05:09 Stort nei til å flytte sammen når dere har disse utfordringene. Dette er jo å be om problemer. Det høres ut som en bedre løsning å være særboerne, hvertfall frem til hen har løst opp i sine problemer og utfordringer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 05:19 #11 Del Skrevet tirsdag kl 05:19 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Møtte kjæresten for 2,5 år siden. Hen var da i forhold og vi møttes over nettet. Vi har kjent hverandre siden vidergående. Vi er 35 år. Vi ble sammen og hen gjorde det slutt ned kjæresten. De har hatt ett veldig tett vennskap med kanskje litt over grensen som massasje og sovet hos hverandre. Vi har hatt et forhold som har vært veldig turbulent siden jeg var sjalu og kjæresten røykte litt hasj. Det har vært slutt 2 uker så angret vi, dette var ca 1 år siden. Hen ville ikke flytte sammen med meg men heller være kjærester å bo hver for oss. Hen fridde i fjord sommer men ikke kommet med ringer. Føler ikke det var noe serriøst siden det var etter de 14 dagene det var slutt hen fridde til meg for å få meg tilbake. Jeg sa ja og har ventet på ring siden. Hen røyker fremdelse hasj og dette liker ikke jeg. Når hen røyker hasj blir hen lat, kommuniserer ikke, sover til langt på dag, mindre sex, mindre kos og mindre kjæreste følelse. Nå vil jeg selge huset mit og flytte med barna til noe mer passende, hen vil nå kjøpe sammen med meg og flytte sammen. Jeg er veldig usikker da jeg har villet dette hele veien men hen har liksom ikke vist meg at hen ville dette før nå. Vi skal i banken i morgen og nå røykte hen hasj i kveld, risikerer jo da at hen forsover seg som sist møte og at hen er passiv på møte og gi dårlig inntrykk. Jeg føler heg er 100% serriøs men kjøresten tar ting som det kommer og er ikke så nøye. Skulle ønske hen var like motivert som meg og ville prioritere å ikke røyke hasj dagen før banken liksom. Vet ikke om jeg er totalt blind eller hva. Hadde bare hen ikke røykt den hasjen hadde alt vært bra for min del. Men hen klarer ikke dobbeltlivet som hasj og kjøreste, det koster av forholdet. Jeg har barn og vil bare ha en familie med den jeg elsker. Er så forvirret at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre. Er så trist å bryte forholdet når det er oersonen man har likt i 15 år. Hen vil jo at det skal være oss hen også, men det føles bare ikke alltid slik. Hen forteller jo ikke av engen intinstiv noe særlig som får meg til å føle meg spesiell eller som betyr noe for hen. Har bestilt parterapi og håper det kan gi noen flere svar på hva som er det rette. Hva ville dete gjort indenne situasjonen? Skal man bare gi opp eller kjempe? Skal man gi tid eller bare fortsette livet uten den andre? Hva kan jeg forvente? Anonymkode: d6d4e...9e0 Hen er en rusmisbruker, derfor prioriterer hen som hen gjør. Det er personen selv som må ta tak og bli rusfri, og det burde være en selvsagt grense å sette at samboerskap ikke er et alternativ før personen har vært rusfri over lang tid og gått i behandling for avhengigheten. Hva du gjør med ditt liv er din sak, men hva du gjør med barnas liv er det ikke. Vil du flytte inn med hen så bør du ta opp barnas bosituasjon med den andre forelderen, dersom det er et alternativ, eller barnevernet. Anonymkode: 9ce61...fda 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hareena Skrevet tirsdag kl 05:26 #12 Del Skrevet tirsdag kl 05:26 Går han ikke på jobb? Jeg tror du er en drømmer, ts. Drømmer om en sammensveiset familie og at han tar til seg barna som sine egne? Da må du nok finne et bedre emne enn denne litt late humla suse mannen. Han er ikke kapabel til å sveise sammen noe som helst, aller minst en familie. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 05:46 #13 Del Skrevet tirsdag kl 05:46 Det kommer til å bli problematisk å bo sammen. Du vet det, og alle som leser innlegget ditt skjønner det. Selv om det gjør vondt er ikke han noen god person å ha rundt barna, eller deg selv i lengden. Anonymkode: 39002...769 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet tirsdag kl 06:02 #14 Del Skrevet tirsdag kl 06:02 Du har barn, du kan ikke tvinnge be til å flyte sammeb med en rusmusbruker! Han røyker i sin egen leilighet, men hva skjer når hans leilighet er barnas leilighet? Hva skjer om barnevernet eller skolen finer ut at barna bor i et hjem med narkotika? Du risikerer å ødelege forholdet til barna dine for altid.... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 06:10 #15 Del Skrevet tirsdag kl 06:10 Takk for mange svar. Nei det er ikke aktuelt å flytte sammen med en som røyker hasj. Det er barna som er første pri hos meg. Jeg måtte lufte tankene da jeg holder på å ta en rett avgjørelse. Jeg trengte bare høre det fra flere. Anonymkode: d6d4e...9e0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 06:16 #16 Del Skrevet tirsdag kl 06:16 Jeg ville ikke valgt en partner jeg ikke følte var tilstede i forholdet, eller som valgte ignorere mine behov og ønsker når de ble kommunisert uten å snakke med meg om hans behov ref føyking av hasj for eksempel. Det ville være å velge å sette seg selv sist og det er et dårlig valg. Anonymkode: 62ab7...b51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 06:17 #17 Del Skrevet tirsdag kl 06:17 Rødstrupa skrev (4 timer siden): Du flytter ikke sammen med en person som driver med stoff, ikke viser deg så mye interesse når det kommer til stykke. Dessuten har du barn å ta hensyn til i første rekke. Han virker ikke spesielt sympatisk og voksen heller. Du fortjener vel noe bedre?! Enig! Anonymkode: 72fcf...03a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet tirsdag kl 06:17 #18 Del Skrevet tirsdag kl 06:17 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Takk for mange svar. Nei det er ikke aktuelt å flytte sammen med en som røyker hasj. Det er barna som er første pri hos meg. Jeg måtte lufte tankene da jeg holder på å ta en rett avgjørelse. Jeg trengte bare høre det fra flere. Anonymkode: d6d4e...9e0 Det var bra du tenker dette. Jeg anbefaler deg sterkt å ta den beslutningen NÅ, og ikke la ham overtale deg til noe annet. Det blir verre senere når du vil ut av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 06:37 #19 Del Skrevet tirsdag kl 06:37 Også er det ikke slik at det som er usikkert/ikke fungeter/ikke er bra bare plutselig ordner seg automatisk bare fordi man flytter sammen. Anonymkode: 83a6b...055 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 06:51 #20 Del Skrevet tirsdag kl 06:51 Du kommer til å lese svarene og så vil du gjøre noe helt annet. Du kommer til å rote det til og flytte sammen med ham. Dessverre, for ungene dine og for deg Anonymkode: e7719...6be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå