Disni Skrevet 19. februar #41 Skrevet 19. februar Jeg kan bare prate for meg selv. jeg er mann 40 år, høyere utdannelse og singel. Ufør, ja. Men det er ikke synonymt med latskap, dårlig hygiene og fattig. For min egen del så vil jeg nok helst ha en en kvinne som er ufør selv. Tenker det kan være lettere….om jeg i det hele tatt vil ha følge. Dagene går jo for uføre som for arbeidsføre….. Gode rutiner tror jeg gjør livet lettere i et samliv og som singel. Jeg tror ikke utfordringen er uføre, jeg tror det er mennesker, kvinner som menn som ikke har kontroll på livet sitt, retningen sin.Og de er mer intr i å ikke være alene….derfor funker det ikke. Først finne seg selv, og sette grenser, deretter finne en som kan passe….. Jeg tjente mye mer før, men har ikke dårlig råd på noe vis nå…. Det dreier seg ikke om inntekt, men heller utgifter (forbruket) Det er mange uføre som jobber litt, frivillighet, fikse hjemme. Bidrar masse i samfunnet. Men for all del din erfaring skal jeg ikke ta fra deg, fordi alle har ulike erfaringer. synd du ikke fant ut av de tingene først. 5 1
Salamandra Skrevet 20. februar #42 Skrevet 20. februar (endret) Disni skrev (15 timer siden): Bitter eller? Shit….. Takk for erfaringsdelingen. Hva er problemet ditt? Dette er et diskusjonsforum hvor hele poenget er å bidra med egne erfaringer og tanker. Det var det jeg gjorde. Var det gjenkjennbart for deg kanskje, traff jeg et sårt punkt? Edit: Etter å ha lest innlegget ditt over her skjønner jeg jo at det var nettopp det jeg gjorde. Projiseringen er ganske åpenbar, er ikke jeg som er den bitre her Endret 20. februar av Salamandra 4
AnonymBruker Skrevet 21. februar #43 Skrevet 21. februar Det kan sikkert fungere for noen, for egen del er det en av få dealbreakers uansett årsak. Anonymkode: 96c8c...156 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar #44 Skrevet 21. februar Jeg er kvinne og ble dumpa på grunnlag av at jeg ikke hadde egen bolig. Var helt umulig å date på den tiden. Så at noen ikke dater noen på grunnlag av at de er ufør vil jeg tenke kan skje. Jeg er litt opptatt av at min date har et liv. Synes det er slitsomt med masse meldinger og klaging og lign. Men det tror jeg har med mennesketyper og ikke om de jobber eller ikke. Anonymkode: e1e0c...9b3 1 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar #45 Skrevet 21. februar AnonymBruker skrev (På 18.2.2025 den 15.48): Beste valget av menn du kan finne. Ikke jobb som krever for mye, han kan ta seg av barn når du er på jobb og livet er mye mindre stress. Anonymkode: 8d6e1...872 Samme erfaring. Men tror det er viktig hva grunnen er for uføre, om personen har lært seg å regulere hverdagen på en fin måte. Og viktig at han har hobbyer og interesser. Da vil jeg ikke tro at han er så needy når du kommer hjem. Her har vi fire barn, og må innrømme at det er deilig at det alltid er noen hjemme for barna. Jeg kan reise med jobben når jeg må, fordi det alltid kan flettes inn i hverdagen. Jeg gjør selvsagt også ting i huset, pga den uføre er jo hjemme for en grunn, men det er absolutt ikke så mye som om begge var i jobb. Viktig også at begge får lov å ha det sosiale livet som den ønsker. Vi er heldigvis begge veldig selvstendige, med egne venner. Så da er ikke jeg hindret å være sosial, selv om partner hjemme har en dårlig periode. Anonymkode: 38004...186 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar #46 Skrevet 22. februar AnonymBruker skrev (11 timer siden): Samme erfaring. Men tror det er viktig hva grunnen er for uføre, om personen har lært seg å regulere hverdagen på en fin måte. Og viktig at han har hobbyer og interesser. Da vil jeg ikke tro at han er så needy når du kommer hjem. Her har vi fire barn, og må innrømme at det er deilig at det alltid er noen hjemme for barna. Jeg kan reise med jobben når jeg må, fordi det alltid kan flettes inn i hverdagen. Jeg gjør selvsagt også ting i huset, pga den uføre er jo hjemme for en grunn, men det er absolutt ikke så mye som om begge var i jobb. Viktig også at begge får lov å ha det sosiale livet som den ønsker. Vi er heldigvis begge veldig selvstendige, med egne venner. Så da er ikke jeg hindret å være sosial, selv om partner hjemme har en dårlig periode. Anonymkode: 38004...186 Men en ufør som er mye alene med 4 barn? Hvordan har han overskuddet? Anonymkode: e1e0c...9b3 1 3
Irak Skrevet 22. februar #47 Skrevet 22. februar Jeg var gift med en mann som ble ufør underveis mens han var gift med meg. At han ble ufør var ikke en utfordring i seg selv, det var psyken hans som ble veldig problematisk. Han gjorde svært lite for å tilrettelegge for et familieliv sammen med meg. Sitte oppe til langt på natt og drikke øl gjorde han derimot. Jeg følte jeg var gift med en ungkar, og ikke en som var nevneverdige interessert i å samarbeide med meg, i forhold til familielivet. Helt greit at man er syk. Det bare førte til at jeg ble utslitt, så det var ikke fruktbart. Jeg gjorde så godt jeg kunne. Likevel så var det ikke nok. Jeg slet lenge med skyldfølelse i forhold til det. Tre år i terapi har virkelig hjulpet meg. Jeg føler meg som et nytt menneske. Så gode rutiner tror jeg er ekstremt viktig. 2
tdm900 Skrevet 22. februar #48 Skrevet 22. februar Salamandra skrev (På 20.2.2025 den 7.18): Hva er problemet ditt? Dette er et diskusjonsforum hvor hele poenget er å bidra med egne erfaringer og tanker. Det var det jeg gjorde. Var det gjenkjennbart for deg kanskje, traff jeg et sårt punkt? Edit: Etter å ha lest innlegget ditt over her skjønner jeg jo at det var nettopp det jeg gjorde. Projiseringen er ganske åpenbar, er ikke jeg som er den bitre her Du delte åpenhjertig din egen erfaring, og ser jo hvordan mange utgifter faller på den som har best økonomi. Alt kan ikke falle på den ene, da er det faktisk bedre å være alene og styre det som man selv vil. 1
Disni Skrevet 22. februar #49 Skrevet 22. februar Salamandra skrev (På 20.2.2025 den 7.18): Hva er problemet ditt? Dette er et diskusjonsforum hvor hele poenget er å bidra med egne erfaringer og tanker. Det var det jeg gjorde. Var det gjenkjennbart for deg kanskje, traff jeg et sårt punkt? Edit: Etter å ha lest innlegget ditt over her skjønner jeg jo at det var nettopp det jeg gjorde. Projiseringen er ganske åpenbar, er ikke jeg som er den bitre her Utifra innlegget fremstår du absolutt som bitter. Om du ikke ser det kan ikke jeg noe for….. Nei, jeg har full kontroll over mitt liv med gode rutiner, kosthold, familiære relasjoner og økonomi. Jeg vet hva jeg har å tilby….. Tror du bør vise til bitterheten min i innlegget mitt som du viser til…….
AnonymBruker Skrevet 22. februar #50 Skrevet 22. februar AnonymBruker skrev (På 17.2.2025 den 22.59): Jeg er på datingapper. En del menn der er ufør. Hvordan er det å date en ufør mann? Jeg har barn selv, og har en kronisk sykdom som gjør meg syk hele året. Jobber likevel fulltid og tjener rundt 1,4 millioner. Er det noen som har erfaring med selv å være i jobb og ha en mann som er ufør? Jeg er litt redd han vil se på meg som en omsorgsperson, for jeg har så lite krefter igjen etter jobb og barn selv at jeg ikke greier en til å degge for. Samtidig tar en del hyggelige menn som er ufør kontakt. Anonymkode: 35590...5af Du vil da ta over denne rollen som menn har hatt i årtider. Du vil fungere som mannens private kredittbank - uten at han skal betale tilbake. Har han barn er det en selvfølge at du også må betale for konfirmasjon, førerkort - alt annet ville vært uvirkelig. Anonymkode: ac497...02c 1
Disni Skrevet 22. februar #51 Skrevet 22. februar tdm900 skrev (2 minutter siden): Du delte åpenhjertig din egen erfaring, og ser jo hvordan mange utgifter faller på den som har best økonomi. Alt kan ikke falle på den ene, da er det faktisk bedre å være alene og styre det som man selv vil. Nei, det er jo fordi man ikke har gjort noen forventningsavklaring. Uansett så dreier et forhold seg om mye mer enn utgifter. Om man som person er dårlig til å kommunisere må det stå for egen regning (dobbel betydning)
Disni Skrevet 22. februar #52 Skrevet 22. februar Irak skrev (27 minutter siden): Jeg var gift med en mann som ble ufør underveis mens han var gift med meg. At han ble ufør var ikke en utfordring i seg selv, det var psyken hans som ble veldig problematisk. Han gjorde svært lite for å tilrettelegge for et familieliv sammen med meg. Sitte oppe til langt på natt og drikke øl gjorde han derimot. Jeg følte jeg var gift med en ungkar, og ikke en som var nevneverdige interessert i å samarbeide med meg, i forhold til familielivet. Helt greit at man er syk. Det bare førte til at jeg ble utslitt, så det var ikke fruktbart. Jeg gjorde så godt jeg kunne. Likevel så var det ikke nok. Jeg slet lenge med skyldfølelse i forhold til det. Tre år i terapi har virkelig hjulpet meg. Jeg føler meg som et nytt menneske. Så gode rutiner tror jeg er ekstremt viktig. Her tror jeg du er inne på noe helt vesentlig. Penger er nok ikke utfordringen, men rutiner, kommunikasjon og fremtidsutsikter, f.eks.
Irak Skrevet 22. februar #53 Skrevet 22. februar Disni skrev (Akkurat nå): Her tror jeg du er inne på noe helt vesentlig. Penger er nok ikke utfordringen, men rutiner, kommunikasjon og fremtidsutsikter, f.eks. Om man ikke takler seg selv, eller sin egen situasjon så blir det veldig vanskelig. Alt var galt med alt og alle. Utad var han den mest sjarmerende. Så dette var et H...for å si det mildt. Alle må jobbe med sin psykiske helse! Det er så viktig uavhengig om man er ufør eller ei. Ufør i seg selv, gjør at man må ta et større ansvar overfor seg selv i forhold til bevisstgjøring. Veldig enig i det du skriver @Disni.
tdm900 Skrevet 22. februar #54 Skrevet 22. februar Disni skrev (8 minutter siden): Nei, det er jo fordi man ikke har gjort noen forventningsavklaring. Uansett så dreier et forhold seg om mye mer enn utgifter. Om man som person er dårlig til å kommunisere må det stå for egen regning (dobbel betydning) Slik du siterer flere her nå lyser bitterheten din gjennom så det suser! 2 2
Disni Skrevet 22. februar #55 Skrevet 22. februar tdm900 skrev (1 minutt siden): Slik du siterer flere her nå lyser bitterheten din gjennom så det suser! Å fortell…..kanskje jeg var dårlig til å ordlegge meg, men tror ikke det. ….
Salamandra Skrevet 22. februar #56 Skrevet 22. februar Disni skrev (3 timer siden): Utifra innlegget fremstår du absolutt som bitter. Om du ikke ser det kan ikke jeg noe for….. Nei, jeg har full kontroll over mitt liv med gode rutiner, kosthold, familiære relasjoner og økonomi. Jeg vet hva jeg har å tilby….. Tror du bør vise til bitterheten min i innlegget mitt som du viser til……. Min erfaring er at den som har størst behov for å dra diskusjonen over på personangrep er den som er på tynnest is. Jeg har dårlig erfaring med å være i samboerforhold med uføre menn, særlig som kvinne gjør det noe med maktbalansen og energien i forholdet. Det er åpenbart viktig for deg å holde fast på forestillingen om at jeg er bitter, jeg kunne ikke brydd meg mindre om hva du tenker om meg så værsågod, tro nå for all del det om det hjelper selvfølelsen din. 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar #57 Skrevet 22. februar Mange uføre menn er som menn flest, bare ikke med en jobb. Noen uføre menn skiller seg ut med at de er særlig takknemlige ovenfor å finne kjærligheten som ufør, siden de vet at de har falt utenfor egentlig. Takknemligheten uføre menn får speiler seg som positivitet i hverdagen, der mennene tar tak rundt hus og hjem og viser særlig hensyn, godt humør og kjærlighet mot deg. Med andre ord er sjansen tilstede for at drømmemannen du leter etter egentlig er ufør. Anonymkode: 093f8...a18 3 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar #58 Skrevet 22. februar Salamandra skrev (9 minutter siden): Min erfaring er at den som har størst behov for å dra diskusjonen over på personangrep er den som er på tynnest is. Jeg har dårlig erfaring med å være i samboerforhold med uføre menn, særlig som kvinne gjør det noe med maktbalansen og energien i forholdet. Det er åpenbart viktig for deg å holde fast på forestillingen om at jeg er bitter, jeg kunne ikke brydd meg mindre om hva du tenker om meg så værsågod, tro nå for all del det om det hjelper selvfølelsen din. Det forutsetter at du er i stand til å korrekt bedømme dine opplevelser, for å få erfaringer. Det har vi jo ingen garanti for. Anonymkode: 79847...c9f
Salamandra Skrevet 22. februar #59 Skrevet 22. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Det forutsetter at du er i stand til å korrekt bedømme dine opplevelser, for å få erfaringer. Det har vi jo ingen garanti for. Anonymkode: 79847...c9f Nei, du som ikke vet noen verdens ting om meg eller han jeg var sammen med er nok mye bedre skikket 🤡
Disni Skrevet 22. februar #60 Skrevet 22. februar (endret) Salamandra skrev (28 minutter siden): Nei, du som ikke vet noen verdens ting om meg eller han jeg var sammen med er nok mye bedre skikket 🤡 Det virker som du har eksponert deg selv som bitter…..helt tydelig. evnt lite reflektert, uansett. så har du konkludert med at uføre menn ikke er noe for deg, og det er absolutt en erfaring. men som du skrev, at det kan gjøre noe med maktbalansen er jeg enig i. Da er det viktig at maktbalansen opprettholdes på andre måter. Endret 22. februar av Disni
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå