Gå til innhold

Hvordan er det å date ufør mann?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har aldri vært ufør selv, men har vært periodevis borte fra jobb i lengre perioder pga midlertidig sykdom. Disse periodene fikk jeg lite input utenfra og følte meg dummere og dummere for hver dag som gikk. Uten det kollegiale og input utenfra kan man bli en veldig ensporet og kjedelig samtalepartner. Man kan også bli en ekstra belastning på partner som da må stå for det meste av stimuli, sosialisering og input når de selv er slitne etter en lang dag på jobb. Så nei, jeg hadde ikke ønsket en ufør partner.  

Anonymkode: 7b71d...f2e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg har aldri vært ufør selv, men har vært periodevis borte fra jobb i lengre perioder pga midlertidig sykdom. Disse periodene fikk jeg lite input utenfra og følte meg dummere og dummere for hver dag som gikk. Uten det kollegiale og input utenfra kan man bli en veldig ensporet og kjedelig samtalepartner. Man kan også bli en ekstra belastning på partner som da må stå for det meste av stimuli, sosialisering og input når de selv er slitne etter en lang dag på jobb. Så nei, jeg hadde ikke ønsket en ufør partner.  

Ehm... tror du uføre ligger og ser tomt i en soveromsvegg 24/7? 

Jeg har aldri lært så mye om psykologi, personlig utvikling, ledelse, politikk, samfunn, interiør, oppussing, kjærlighet, verdier, religion og familie som jeg har gjort siden jeg ble ufør. Oppi dette har jeg etablert meg egne tanker og teorier også. 

Jeg har aldri lest så mye som nå. Og jeg deltar på forum og i debatter - noe som er ganske sosialiserende med tanke på samtaler med en partner.

Hvorfor? Fordi jeg har tid til det nå. Noe jeg ikke hadde før fordi jeg druknet i standard jobb. Og den kollegiale samtalen er høyst overvurdert i møte med en partner.

Jeg har blitt en mye, mye dypere samtalepartner enn hva jeg noen gang har vært etter jeg ble ufør. Og ikke minst et mye, mye bedre menneske som lever i nuet, setter pris på små gleder og elsker mitt liv der man ikke jakter med ambisjoner etter prestasjoner, karriere og lønn. Jeg kjeder meg ikke ett eneste sekund som ufør, og jeg har ingenting som presser og stresser meg, ergo livskvaliteten og tilfredsheten er på topp på tross for null inntektsevne.

Dessuten har jeg aldri hatt så mye tid til sosialisering som nå - hvis jeg ellers bare vil det. 

Anonymkode: 093f8...a18

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Jeg har aldri vært ufør selv, men har vært periodevis borte fra jobb i lengre perioder pga midlertidig sykdom. Disse periodene fikk jeg lite input utenfra og følte meg dummere og dummere for hver dag som gikk. 

Men hvorfor følte du deg dummere, er det fordi du ikke lenger hadde noe som kunne distrahere deg fra deg selv? Kanskje du jobber med hjerneforskere, og derfor får masse faglig påfyll som gjør at du "ikke blir dummere og dummere".  Eller føler du deg smartere når du og kollegaer diskuterer trivielle ting i lunsjpausen? 

Det er et veldig merkelig utsagn du her kommer med. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Ehm... tror du uføre ligger og ser tomt i en soveromsvegg 24/7? 

Jeg har aldri lært så mye om psykologi, personlig utvikling, ledelse, politikk, samfunn, interiør, oppussing, kjærlighet, verdier, religion og familie som jeg har gjort siden jeg ble ufør. Oppi dette har jeg etablert meg egne tanker og teorier også. 

Jeg har aldri lest så mye som nå. Og jeg deltar på forum og i debatter - noe som er ganske sosialiserende med tanke på samtaler med en partner.

Hvorfor? Fordi jeg har tid til det nå. Noe jeg ikke hadde før fordi jeg druknet i standard jobb. Og den kollegiale samtalen er høyst overvurdert i møte med en partner.

Jeg har blitt en mye, mye dypere samtalepartner enn hva jeg noen gang har vært etter jeg ble ufør. Og ikke minst et mye, mye bedre menneske som lever i nuet, setter pris på små gleder og elsker mitt liv der man ikke jakter med ambisjoner etter prestasjoner, karriere og lønn. Jeg kjeder meg ikke ett eneste sekund som ufør, og jeg har ingenting som presser og stresser meg, ergo livskvaliteten og tilfredsheten er på topp på tross for null inntektsevne.

Dessuten har jeg aldri hatt så mye tid til sosialisering som nå - hvis jeg ellers bare vil det. 

Dæven, var som å lese om meg selv. Stå på. Utrolig motiverende å lese.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

000VF000 skrev (4 minutter siden):

Men hvorfor følte du deg dummere, er det fordi du ikke lenger hadde noe som kunne distrahere deg fra deg selv? Kanskje du jobber med hjerneforskere, og derfor får masse faglig påfyll som gjør at du "ikke blir dummere og dummere".  Eller føler du deg smartere når du og kollegaer diskuterer trivielle ting i lunsjpausen? 

Det er et veldig merkelig utsagn du her kommer med. 

Tenkte det samme…..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ufør her, eneste forskjellen for min del er at jeg er hjemme, at jeg må ta noen hensyn til smertene, men ellers ikke noe forskjell.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Denne tråden har fått meg til å skjønne hvorfor kvinner ikke vil gå på date med en ufør mann når kvinner har sånne fordommer og tror slike ting om uføre menn som de gjør, selv om det ikke er sant i det hele tatt. 

I lys av dette kan det være likegreit at uføre menn forblir enslige. For uføre menn har det nok bedre som enslige enn å møte kvinner som har forhåndsstemplet uføre menn med alt mulig usant. Det blir ikke et godt samliv av det da. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Denne tråden har fått meg til å skjønne hvorfor kvinner ikke vil gå på date med en ufør mann når kvinner har sånne fordommer og tror slike ting om uføre menn som de gjør, selv om det ikke er sant i det hele tatt. 

I lys av dette kan det være likegreit at uføre menn forblir enslige. For uføre menn har det nok bedre som enslige enn å møte kvinner som har forhåndsstemplet uføre menn med alt mulig usant. Det blir ikke et godt samliv av det da. 

Som ufør syns jeg det er bra at kvinner er så åpne om slike holdninger. Da er de uansett ikke noe å samle på og de gjør selv jobben med å sortere seg ut.

Anonymkode: 79847...c9f

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I alle slike uføretråder sies det at den uføre må lade noen dager før de «gjør» noe, og hvile noen dager etter. Det blir vanskelig å kombinere med en aktiv partner og barn …

Anonymkode: 74202...7cb

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ardenus skrev (3 timer siden):

Ufør her, eneste forskjellen for min del er at jeg er hjemme, at jeg må ta noen hensyn til smertene, men ellers ikke noe forskjell.

Men det må jo de som jobber også. Eller, de kan ikke ta hensyn til smertene før de kommer hjem. Og da er det lite overskudd til noe som helst … Mange det som ikke orker annet enn å jobbe, spise og sove. Velger bort det sosiale og barn for å kunne jobbe. Heldigvis er det mange slike. De gjør det pga selvfølgelig det gir å kunne bidra. Alle kan ikke bare gi opp. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

I alle slike uføretråder sies det at den uføre må lade noen dager før de «gjør» noe, og hvile noen dager etter. Det blir vanskelig å kombinere med en aktiv partner og barn …

Tror du uføre menn er barnløse evnt ikke kontakt med barna sine?

Jeg velger å tro, utifra erfaring fra tidligere liv i rotteracet. Eller aktiv som du kaller det, at det ikke er noe folk savner når de blir litt eldre. Selvfølgelig er vi forskjellige. 

men jeg verdsetter helt andre tilgang som 42 enn da jeg var 35. Jeg aner ikke alderen på de som har svart i dag, men jeg vil tro at det er lettere som ufør mann ved 45 å få følge, enn om man er 30 år, grunnet verdier. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men det må jo de som jobber også. Eller, de kan ikke ta hensyn til smertene før de kommer hjem. Og da er det lite overskudd til noe som helst … Mange det som ikke orker annet enn å jobbe, spise og sove. Velger bort det sosiale og barn for å kunne jobbe. Heldigvis er det mange slike. De gjør det pga selvfølgelig det gir å kunne bidra. Alle kan ikke bare gi opp. 

Dette må være trolling, kan dette være seriøst? Mulig……

Alle kan ikke bare gi opp🤣

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Disni skrev (6 minutter siden):

Det er overhodet ikke trolling. Kjenner mange som kunne gitt opp pga smerter og diagnoser men gjør det likevel ikke. De vil heller jobbe å bidra for det gjør bedre for selvfølelsen enn å legge seg ned og gi opp. Sånn er det faktisk for en del, og det er jo bra for samfunnet ….

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvem faen vil bli sammen med en som er ufør?

Anonymkode: ae083...cb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er overhodet ikke trolling. Kjenner mange som kunne gitt opp pga smerter og diagnoser men gjør det likevel ikke. De vil heller jobbe å bidra for det gjør bedre for selvfølelsen enn å legge seg ned og gi opp. Sånn er det faktisk for en del, og det er jo bra for samfunnet ….

Jeg tenker at 370.000 av Norges befolkning tar ikke feil……

Joda, men da kan du stå på og betale skatten din. Det er fint. Jeg har fått FIRE fra staten i en alder av 42. Det oppnår ikke alle ila et liv….en lønn på 491.000,-/år+ tillegg og i tillegg jobbe så har jeg det kjempe godt økonomisk. 

Jeg setter pris på innsatsen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvem faen vil bli sammen med en som er ufør?

Anonymkode: ae083...cb8

Kanskje en annen ufør? Vet ikke?Jeg vil ha en jeg kan dra på mange ferier med. Som kanskje ikke trenger å ta hensyn til jobb. En annen som også har fått FIRE bo av staten. 

Det som er litt gøy er at jeg som er ufør har mer kontroll på mitt liv enn de fleste jeg kjenner som jobber.Det gjelder selvfølgelig ikke alle, men mange. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 17.2.2025 den 22.59):

Jeg er på datingapper. En del menn der er ufør. Hvordan er det å date en ufør mann? Jeg har barn selv, og har en kronisk sykdom som gjør meg syk hele året. Jobber likevel fulltid og tjener rundt 1,4 millioner. Er det noen som har erfaring med selv å være i jobb og ha en mann som er ufør? Jeg er litt redd han vil se på meg som en omsorgsperson, for jeg har så lite krefter igjen etter jobb og barn selv at jeg ikke greier en til å degge for. Samtidig tar en del hyggelige menn som er ufør kontakt.

Anonymkode: 35590...5af

Jeg kan bare snakke for meg selv, hvis jeg skulle flytte sammen med en ufør, måtte den personen kunne holde huset i orden og middagen være klar til jeg kom hjem fra jobb, jeg vet jeg på sikt hadde blitt svært lei hvis jeg kom hjem etter jobb og måtte lage middag, vaske hus, hente barn. Jeg hadde ikke valgt en ufør pga dette, men  jeg hadde nok sett litt annerledes på det hvis han/hun hadde blitt ufør etter vi hadde giftet oss-flyttet sammen.

Anonymkode: 82a7f...e2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg kan bare snakke for meg selv, hvis jeg skulle flytte sammen med en ufør, måtte den personen kunne holde huset i orden og middagen være klar til jeg kom hjem fra jobb, jeg vet jeg på sikt hadde blitt svært lei hvis jeg kom hjem etter jobb og måtte lage middag, vaske hus, hente barn. Jeg hadde ikke valgt en ufør pga dette, men  jeg hadde nok sett litt annerledes på det hvis han/hun hadde blitt ufør etter vi hadde giftet oss-flyttet sammen.

Anonymkode: 82a7f...e2d

Ja, her vi inne på forventningsavklaring. Og forventningsavklaring bør jo gjelde uavhengig ufør eller ikke. 

For meg utifra MANGE innlegg så virker det som forventningsavklaring er et stort problem i de fleste forhold, uavhengig av arbeidsuførhet, 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 18.2.2025 den 0.28):

Hvorfor vil en med livet foran seg date en person som egentlig har nok med seg selv???

Anonymkode: 8c633...670

Det høres jo ut som ts også har nok med seg selv, siden hun sier at hun er helt utslitt etter jobb. 

Anonymkode: c3562...843

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Disni skrev (15 timer siden):

Hvorfor i alle dager skulle dette være trolling?😅

Fordi det er utenkelig at det heldigvis (fremdeles) finnes en del nordmenn faktisk forstår at med en hel masse rettigheter så må det nødvendigvis være noen plikter også?

Anonymkode: 96c8c...156

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...