Gå til innhold

Hvordan er det å date ufør mann?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er på datingapper. En del menn der er ufør. Hvordan er det å date en ufør mann? Jeg har barn selv, og har en kronisk sykdom som gjør meg syk hele året. Jobber likevel fulltid og tjener rundt 1,4 millioner. Er det noen som har erfaring med selv å være i jobb og ha en mann som er ufør? Jeg er litt redd han vil se på meg som en omsorgsperson, for jeg har så lite krefter igjen etter jobb og barn selv at jeg ikke greier en til å degge for. Samtidig tar en del hyggelige menn som er ufør kontakt.

Anonymkode: 35590...5af

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er mange fordommer mot dem som er uføre. Mange tenker automatisk at det er folk som utnytter Nav, eller som har en psykisk lidelse. Jeg ble selv ufør, men jeg traff en fantastisk dame som ikke dømte meg på forhånd. Vi har et veldig bra forhold. Men klart jeg ønsker ikke at hun skal bli en omsorgsperson for meg. Hos oss så lager jeg middag til hun kommer hjem, jeg forsøker å holde det ryddig og rent også. Så har jeg i tillegg behandlere som kiropraktor etc jeg går til ukentlig for mine plager, som blir gjort i hennes arbeidstid. Også er vi begge 2 glad i å snakke sammen og respekterer hverandre. Hun er sosial med venner og har trening, da forsøker jeg å hvile f.eks.

Mitt tips er å gi dem en sjangs, så lenge det ikke er psykiske problemer som er årsaken (tror det kan være vanskelig uten at jeg skal dømme noen), og at dem må ligge konstant hele dagen, tror jeg det finnes mange flotte mennesker som er ufør.

Anonymkode: 558da...d84

• Liker 7
  • Hjerte 6
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er mange fordommer mot dem som er uføre. Mange tenker automatisk at det er folk som utnytter Nav, eller som har en psykisk lidelse. Jeg ble selv ufør, men jeg traff en fantastisk dame som ikke dømte meg på forhånd. Vi har et veldig bra forhold. Men klart jeg ønsker ikke at hun skal bli en omsorgsperson for meg. Hos oss så lager jeg middag til hun kommer hjem, jeg forsøker å holde det ryddig og rent også. Så har jeg i tillegg behandlere som kiropraktor etc jeg går til ukentlig for mine plager, som blir gjort i hennes arbeidstid. Også er vi begge 2 glad i å snakke sammen og respekterer hverandre. Hun er sosial med venner og har trening, da forsøker jeg å hvile f.eks.

Mitt tips er å gi dem en sjangs, så lenge det ikke er psykiske problemer som er årsaken (tror det kan være vanskelig uten at jeg skal dømme noen), og at dem må ligge konstant hele dagen, tror jeg det finnes mange flotte mennesker som er ufør.

Ikke døm dem med psykiske lidelser. Det finnes gode medisiner og med et rolig liv kan de holde seg stabile så lenge de ikke blir overbelastet. 

Anonymkode: 886c5...8f6

• Liker 9
  • Hjerte 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Jeg er på datingapper. En del menn der er ufør. Hvordan er det å date en ufør mann? Jeg har barn selv, og har en kronisk sykdom som gjør meg syk hele året. Jobber likevel fulltid og tjener rundt 1,4 millioner. Er det noen som har erfaring med selv å være i jobb og ha en mann som er ufør? Jeg er litt redd han vil se på meg som en omsorgsperson, for jeg har så lite krefter igjen etter jobb og barn selv at jeg ikke greier en til å degge for. Samtidig tar en del hyggelige menn som er ufør kontakt.

Hvorfor i all verden ønsker du selv å date noen som ikke engang har en jobb? Ingen motivasjon, mangel på viljestyrke og ingen ambisjon.

Anonymkode: 52563...354

• Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ikke døm dem med psykiske lidelser. Det finnes gode medisiner og med et rolig liv kan de holde seg stabile så lenge de ikke blir overbelastet. 

Dømmer dem ikke, men tenker det kanskje ikke er rettferdig ovenfor egne barn eller mannen? Livet i en barnefamilie er ikke rolig, stabilt og uten (over)belastninger. Da måtte jeg lekt skjermet avdeling. Somatiske årsaker sykes jeg faktisk er lettere.

• Liker 5
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg bruker ikke medisiner heller og er oppegående som i en vanlig hyggelig omgjengelig person, selv om frykt begrenser meg i graden det gjør. 

Anonymkode: cf293...506

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg bruker ikke medisiner heller og er oppegående som i en vanlig hyggelig omgjengelig person, selv om frykt begrenser meg i graden det gjør. 

Og har både motivasjon, viljestyrke og ambisjoner. Men det går jo såklart tregt når mitt utgangspunkt er å frykte den mest vanlige ting, som å vaske seg, ikke vaske seg, spise, gå ut, skam over eget liv. Men skal ut fra det en dag. 

Jeg forstår dere vet lite når dere ikke har gått i alles sko. Mye jeg også ikke vet.

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og har både motivasjon, viljestyrke og ambisjoner. Men det går jo såklart tregt når mitt utgangspunkt er å frykte den mest vanlige ting, som å vaske seg, ikke vaske seg, spise, gå ut, skam over eget liv. Men skal ut fra det en dag. 

Jeg forstår dere vet lite når dere ikke har gått i alles sko. Mye jeg også ikke vet.

Så viljestyrken går i stor grad til å møte annen motgang, som å spise. 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hvorfor i all verden ønsker du selv å date noen som ikke engang har en jobb? Ingen motivasjon, mangel på viljestyrke og ingen ambisjon.

Herregud ... For et svar .. hva slags person er du ? 

Anonymkode: 924e6...f87

• Liker 17
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hadde det kun stått på motivasjon, viljestyrke og ambisjoner så hadde jeg ikke vert ufør.

Anonymkode: 42728...dca

• Liker 10
  • Hjerte 3
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gi personen en mulighet , trenger vel ikke planlegge fremtiden sammen med engang. Ingen har garanti med noen. Ulykker og sykdommer kan ramme alle.

Anonymkode: 1d34b...d7f

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skrev at jeg ikke dømmer dem

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Er det mulig å være så dømmende 🤣 Tro meg man blir ikke ufør frivillig. Og det mangler ikke på motivasjon, viljestyrke eller ambisjon om å bli kvitt helseplager og leve normalt liv.

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Skjerp deg 🤮

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Om en er ufør så trenger ikke det å bety at en ligger bare på sofaen og venter på at en skal dø. For min del gå dagene med å stelle hus, skru bil, ta en tur på sjøen, hobby (elektro/pc/++++), besøke venner, av og til ta på meg en strøjobb (om det ikke er tidsklemme) bare for å nevne noe. Av og til flere i uken som ringer å spørr om hjelp med alt mulig rart, så dagene går oftest fort og jeg kjeder meg aldri. Det jeg kan se på som et problem er økonomi. Om jeg finner en partner som har et mye større forbruk og om det skulle bli problem da jeg ikke har den samme mulighetene til å bidra med tanke på sparing til ferie, kjøp av bil osv.

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor vil en med livet foran seg date en person som egentlig har nok med seg selv???

Anonymkode: 8c633...670

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har en mann som er pensjonist. Jeg merker at når jeg kommer fra jobb er han veldig pratesyk, mens jeg vil helst hvile hodet.

Han har like høy pensjon som jeg har lønn, men jeg tenker at om du ts tjener 1,4 mill, så bør den uføre du dater har høy uførepensjon ellers vil det bli ubalanse i forholdet og du blir sponsor for partner. Det siste er ikke uvanlig, men jeg tror det er uheldig for dynamikken i forholdet.

Anonymkode: 90dee...1b5

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hva er den gyldige sammenhengen mellom mangel på styrke og ambisjon og det å være uføretrygdet annet enn dine nedverdigende holdninger?

Anonymkode: 67a35...c2f

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det høres da ikke akkurat oppegående ut...  Det er ikke det at (personene du siterer)  kritiserer deg for å være den du er, men at du kanskje ikke akkurat klarer å være en god partner, når du sliter så ekstremt med vanlige gjøremål i livet.  

Anonymkode: 9c647...d1f

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste erfaringen min som ligner er da mannen var sykemeldt over lengre tid, og hadde stort behov for å finne på noe og være sosial når jeg kom hjem fra jobb og var «ferdig» for dagen. Det var litt slitsomt, men ikke noe som ikke burde kunne løses med kommunikasjon og litt forventningsavklaring.

En voksen mann med et liv fra før forventer vel ikke at en ny partner skal komme inn og være omsorgsarbeidet/stille alle sosiale og økonomiske behov? Avklar før evt forhold!

Tenker du samboer/gift/stefar/kull nr to på sikt ts eller er det type særbo til barna flytter ut og ren livspartner for deg? Det er jo relevant for hvor viktig det er med samme livsstil/økonomi.

Ellers kan jo ufør bety alt fra full av nevroser som sitter hjemme hele dagen og gjør seg selv sykere, til person med stort nettverk og givende hobbyer. Ville ikke avskrevet noen kun pga status ufør.

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Som alle andre.

Ville blitt kjent med personen og sett ann. Se hvordan de har det hjemme etc..

Anonymkode: 60609...bac

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...