sorthstudios Skrevet onsdag kl 08:09 #41 Del Skrevet onsdag kl 08:09 Kjøp gull. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 08:10 #42 Del Skrevet onsdag kl 08:10 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Du må lese deg opp! Anonymkode: 8b0f6...0b8 De gangene atomvåpen har blitt brukt mot mennesker så har vel folk stort sett blitt drept av varme/eksplosjon. Han u kritiserer har helt rett i at en godt bomberom i noen dager ville redde mange med mindre de befinner seg midt i eksplosjonen. Anonymkode: 796f5...a9a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 09:47 #43 Del Skrevet onsdag kl 09:47 sorthstudios skrev (1 time siden): Kjøp gull. Eller sølv. Austrian Philharmonic Silver Bullion Coins - Why You Should Stack Them! Anonymkode: ba950...346 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:04 #44 Del Skrevet onsdag kl 18:04 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Det gir ingen mening overhodet. Hvorfor skulle Russland ha ødelagt for seg selv? Mangelen på logisk, rasjonell tankegang er helt fraværende i all russofobien som hersker for tiden. Det medieskapte hatet ødelegger enhver diskusjon. Anonymkode: 05ba7...f2d Men har du i det hele tatt prøvd å google det.. Det er fordi Russland ville kutte gas overføringer til Europa, Putin trodde Europa ville fryse og fjerne sanksjoner. Eller i det hele tatt ihvertfall snakke med ham. Men Gazprom hadde kontrakt-forpliktelser som måtte overholdes. Så de kunne ikke bare stoppe. Katastrofe / force major situasjon, slik som eksplosjon, er en gyldig grunn til kontraktsbrudd. Som bonus, så fikk Putin skremt Europa litt med at han har muligheter til å skade andre gasrør også - f.eks. den fra Norge til Storbritannia. Vakthold i Nord sjøen har ihvertfall økt veldig. Anonymkode: 117d7...d54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:14 #45 Del Skrevet onsdag kl 20:14 Brenne sedlene? Varmer litt. Anonymkode: d1b53...3ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:23 #46 Del Skrevet onsdag kl 20:23 Kjøpe aggregat, bøker om selvberging, vannfiltrering, gode klær med lang holdbarhet, hermetikk, frø, settepoteter, jegerprøven, børse, gull og kontanter (ulik valuta). Anonymkode: 5232c...68f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:25 #47 Del Skrevet onsdag kl 20:25 Har eiendom i Afrika 👌 Anonymkode: 1dc17...e09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:28 #48 Del Skrevet onsdag kl 20:28 norw skrev (På 18.2.2025 den 10.09): Blir ingen storkrig i Europa, vestlige ledere er for tafatte og lar Russland herje fritt. Russland klarer ikke engang å ta Ukraina med makt, så trusselen for en "storkrig" i Europa mot Russland er ikke-eksisterende. Anonymkode: e9dde...48e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet onsdag kl 20:34 #49 Del Skrevet onsdag kl 20:34 Crypto. Asiatiske verdipapirer. Gull? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet i går, 07:49 #50 Del Skrevet i går, 07:49 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Eller sølv. Austrian Philharmonic Silver Bullion Coins - Why You Should Stack Them! Anonymkode: ba950...346 Ulempen med å kjøpe mynter er den høye transaksjonskostnaden. Kjøp 2024 Silver Eagle 1 ozt Skal man kjøpe 20 sølvmynter koster det nå omtrentlig 9050kr på spotpris. Så kommer det 1699kr i tillegg. Det er ganske mye for en lav investering. Kjøper man en nusselig bigbox med 500 mynter er det 19'000 kroner i påslag. På toppen av det hele virker det som om bransjen er livredd for oksidert sølv, så om de er eksponert for luft eller får et merke på seg synker verdien betraktelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:16 #51 Del Skrevet i går, 12:16 newman01 skrev (4 timer siden): Ulempen med å kjøpe mynter er den høye transaksjonskostnaden. Kjøp 2024 Silver Eagle 1 ozt Skal man kjøpe 20 sølvmynter koster det nå omtrentlig 9050kr på spotpris. Så kommer det 1699kr i tillegg. Det er ganske mye for en lav investering. Kjøper man en nusselig bigbox med 500 mynter er det 19'000 kroner i påslag. På toppen av det hele virker det som om bransjen er livredd for oksidert sølv, så om de er eksponert for luft eller får et merke på seg synker verdien betraktelig. Kjøpte en såkalt "mini monster-boks" med 250 Kangaroo sølvmynter for 11 måneder siden. Boksen er forseglet med bånd, pluss at hver tube er forseglet. Disse må man gi 10.999kr over spot for. Lar man være å åpne boksen eller tuben holder de seg fint i lang tid. Etter knapt et år kunne jeg ha solgt monsterboksen med nesten 20.000,- i fortjeneste. Så må jeg minne om at det er mulig å kjøpe privat på finn.no. Her er påslaget over spot som regel en del mindre. Enkeltmynter bør alltid ligge i "airtite" kapsler, ellers i forseglede tuber eller kasser. Da er de mye lettere å selge videre også. Anonymkode: ba950...346 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet i går, 12:26 #52 Del Skrevet i går, 12:26 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kjøpte en såkalt "mini monster-boks" med 250 Kangaroo sølvmynter for 11 måneder siden. Boksen er forseglet med bånd, pluss at hver tube er forseglet. Disse må man gi 10.999kr over spot for. Lar man være å åpne boksen eller tuben holder de seg fint i lang tid. Etter knapt et år kunne jeg ha solgt monsterboksen med nesten 20.000,- i fortjeneste. Så må jeg minne om at det er mulig å kjøpe privat på finn.no. Her er påslaget over spot som regel en del mindre. Enkeltmynter bør alltid ligge i "airtite" kapsler, ellers i forseglede tuber eller kasser. Da er de mye lettere å selge videre også. Anonymkode: ba950...346 Ser ut som "spot" ikke er helt korrekt på Goldsource.no. Pr. nå er sølvprisen 367,53kr/unce. Det er 250 sølvmynter i boksen. Det skulle tilsi en pris på 91'882kr for boksen. Men den koster 102k, pluss de nevnte 11k i transaksjonskostnader. Så jeg blir forvirret over råvarepris, salgspris, transaksjonskostnader og handel generelt. Og jeg hadde vært meget bekymret for å kjøpe brukt sølv på finn. Om man ikke kan kontrollere varen fordi den kommer i forseglede tuber og ikke tåler luft skal man stole passe blindt på selgeren... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:38 #53 Del Skrevet i går, 12:38 newman01 skrev (4 minutter siden): Ser ut som "spot" ikke er helt korrekt på Goldsource.no. Pr. nå er sølvprisen 367,53kr/unce. Det er 250 sølvmynter i boksen. Det skulle tilsi en pris på 91'882kr for boksen. Men den koster 102k, pluss de nevnte 11k i transaksjonskostnader. Så jeg blir forvirret over råvarepris, salgspris, transaksjonskostnader og handel generelt. Og jeg hadde vært meget bekymret for å kjøpe brukt sølv på finn. Om man ikke kan kontrollere varen fordi den kommer i forseglede tuber og ikke tåler luft skal man stole passe blindt på selgeren... Skal legge til at jeg kun kjøper enkeltmynter i lufttette kapsler + av folk som bare har 10 i vurdering når jeg handler på finn. Har gjort dette 10-12 ganger, og samtlige mynter har vert 100%. Om man skulle være uheldig med en mynt, så får man uansett spotprisen på sølv ved salg, og jeg gir ikke så mye over spot ved kjøp heller, max 8% over spot. Da blir eventuelt tap minimalt. Goldsource oppdaterer ikke spotpris hele tiden, så jeg ser heller på Tavex. Anonymkode: ba950...346 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå