AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:07 #1 Del Skrevet mandag kl 20:07 Jeg synes det er smått utrolig hvor mye dårlige sjefer det er rundt om. Nå for tiden gruer jeg meg til jobb hver dag pga sjefen. Så jeg trenger å høre at noen har det verre enn meg! Så kom med historiene om din verste sjef! Anonymkode: da835...274 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet mandag kl 20:25 #2 Del Skrevet mandag kl 20:25 (endret) Hadde en sjef som mobbet en kollega sjefen ønsket å bli kvitt. Min kollega gjorde en mer enn utmerket jobb så sjefen hadde ingen oppsigelsesgrunn, så brukte aktivt mobbing for at jobben skulle være så jævlig at min kollega selv sa opp. Sjefen sa selv at om hun hadde fått min kollega til å gråte så hadde det vært en god dag på jobb. Min kollega var ikke etnisk norsk og det var årsaken. Ofte kunne sjefen utbryte "JEG FORSTÅR INGENTING DU SIER SNAKK NORSK" i møter, på tross av at min kollega er født i Norge og snakker bedre norsk enn de fleste (inkl. sjefen). Samme sjef møtte med jevne mellomrom opp drita på jobb, og vi ansatte måtte på en snedig måte sørge for at hun ikke møtte kunder uten at sjefen merket det selv. Dette er mange år siden, jeg var veldig ung og var min første jobb. Hadde det vært i dag hadde jeg håndtert alt helt annerledes. Edit: sjekket opp både sjef og kollega på facebook nå og kollegaen er i dag advokat og sjefen har en tilsvarende jobb som hun hadde for 20 år siden (som hun allerede den gang da var litt for gammel til å ha uten at det var litt trist). Endret mandag kl 20:38 av Alice123 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:35 #3 Del Skrevet mandag kl 20:35 Jobbet innen dagligvare. Jeg var 19, sjefen 50+. Slibrig type, overrasket han på kontoret med den 17 årige ekstravakten på fanget.😖 Han hadde ofte "samtaler" med henne der. En gang sa han mens han så meg vurderende opp og ned at jeg hadde vært veldig søt om jeg gikk ned noen kg. 😬 Slet med spiseforstyrrelser på den tiden og synes den kommentaren var vond, men i ettertid tror jeg at jeg skal være glad jeg ikke passet hans ideal.😮💨 Mye sånne småkommentarer gjorde jobbtiden ganske så utrivelig. Anonymkode: c688d...8c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:58 #4 Del Skrevet mandag kl 20:58 Min verste sjef speiler på mange måter det Alice123 sier. Jeg jobbet i leverandørbransjen som innkjøper. Sjefen var en sånn en tilsynelatende likendes kar. Veldig uformell tone, men allerede før det oppstod problemer så følte jeg egentlig at han var litt for mye engasjert i privatlivet vårt, ville være for mye venn med oss, mye dad-jokes som ikke landet. Mye spøk og seksuelle greier. Ok, greit det. Det er en generasjonell ting. Onkelen min er også sånn. Men så fikk vi inn en kollega fra et land i Asia. Veldig dyktig, men slet litt med språket. Jeg og de fleste andre pratet engelsk med han (som han kunne flytende), og leder kunne også engelsk, mye av arbeidsspråket i kommunikasjon med kunder var på engelsk. Men det var det første problemet at han nye ikke kunne norsk. Så ballet det på seg. Sjefen pratet om han nye så fordomsfullt hele tiden. "Ja, du vet hvordan det er med de der, de er sånn og sånn". "Ja, man kan ikke forvente bedre av sånne" (om den nye hadde misforstått noe sjefen insisterte å ta på norsk selv om han kan engelsk). Alle reagerte. Sa til sjefen en gang "ja, men du ansatte jo vedkommende, og han har jo ekstremt nyttig kompetanse for oss, så skjønner ikke hvordan du klager på han hele tiden?". Sjefen "det er fordi det er forventet at vi ansetter noen sånne, det var ikke mitt valg" Ble så kvalm av hele opplegget. Søkte om jobb i smug og kom meg bort. Skulle ønske at jeg var kunne stå opp for han sterkere mot den bedritne sjefen, og være mer støttende for han nye. Men det gjorde jeg ikke dessverre. Konfliktsky. Men ser på Linkedin at han har ny jobb nå heldigvis. Anonymkode: f8e21...7fd 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:10 #5 Del Skrevet mandag kl 21:10 Alice123 skrev (45 minutter siden): Hadde en sjef som mobbet en kollega sjefen ønsket å bli kvitt. Min kollega gjorde en mer enn utmerket jobb så sjefen hadde ingen oppsigelsesgrunn, så brukte aktivt mobbing for at jobben skulle være så jævlig at min kollega selv sa opp. Sjefen sa selv at om hun hadde fått min kollega til å gråte så hadde det vært en god dag på jobb. Min kollega var ikke etnisk norsk og det var årsaken. Ofte kunne sjefen utbryte "JEG FORSTÅR INGENTING DU SIER SNAKK NORSK" i møter, på tross av at min kollega er født i Norge og snakker bedre norsk enn de fleste (inkl. sjefen). Samme sjef møtte med jevne mellomrom opp drita på jobb, og vi ansatte måtte på en snedig måte sørge for at hun ikke møtte kunder uten at sjefen merket det selv. Dette er mange år siden, jeg var veldig ung og var min første jobb. Hadde det vært i dag hadde jeg håndtert alt helt annerledes. Edit: sjekket opp både sjef og kollega på facebook nå og kollegaen er i dag advokat og sjefen har en tilsvarende jobb som hun hadde for 20 år siden (som hun allerede den gang da var litt for gammel til å ha uten at det var litt trist). Hva slags jobb hadde hun som hun var for gammel for å ha mener du? Anonymkode: 764e3...46a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:17 #6 Del Skrevet mandag kl 21:17 Synes han var søt han som sto med armene i kors og nikikket på klokka si ved siden av stemplingsuret og ventet på meg på morgenen. God start på dagen det. Ble stort sett forfulgt resten av dagen også. Anonymkode: c3225...db6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet mandag kl 21:36 #7 Del Skrevet mandag kl 21:36 (endret) AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Hva slags jobb hadde hun som hun var for gammel for å ha mener du? Anonymkode: 764e3...46a Det var (og er) en stilling man nesten automatisk fikk etter så-og-så lang tid fordi man har rett og slett vært i jobben lenge nok til at man er den eldste med erfaring og noen måtte ta jobben for det var en stilling de fleste ble kort tid i (enten fordi de brukte stillingen som springbrett til en høyere stilling et annet sted, eller fordi de begynte å studiere/ble ferdige å studere). Da jeg jobbbet der var nevnte sjef 38 og alle hennes kollegaer i tilsvarende stilling var 23-26 år. Endret mandag kl 21:40 av Alice123 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:41 #8 Del Skrevet mandag kl 21:41 Alice123 skrev (4 minutter siden): Det var (og er) en stilling man nesten automatisk fikk etter så-og-så lang tid fordi man har rett og slett vært i jobben lenge nok til at man er den eldste med erfaring og noen måtte ta jobben for det var en stilling de fleste ble kort tid i (enten fordi de brukte stillingen som sprinbrett til en høyere stilling et annet sted, eller fordi de begynte å studiere/ble ferdige å studere). Da jeg jobbbet der var nevnte sjef 38 og alle hennes kollegaer i tilsvarende stilling var 23-26 år. Høres ut som du er for ung til å ha jobb. Anonymkode: 764e3...46a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet mandag kl 21:41 #9 Del Skrevet mandag kl 21:41 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Høres ut som du er for ung til å ha jobb. Anonymkode: 764e3...46a Skal ta det med meg videre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet mandag kl 21:42 #10 Del Skrevet mandag kl 21:42 Ei som gav sine egne familiemedlemmer høyere lønn enn de hadde krav på etter tariff og ansiennitet, og ulovlige tillegg de ikke hadde krav på. I tillegg var hun frekk, ufin, nedlatende og faglig svak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:44 #11 Del Skrevet mandag kl 21:44 Har en ekstremt dårlig leder no. Kjefter på andre foran kollegaer og barn ( jobber i skole) maser mer om sitt eget privatliv og skryte mest mulige over barna sine, så gjerne hele lunsjen din går til å høre på hun, mens ingen andre kommer til ordet. Er ingenting vettug som skjer rundt hun, fatter ikke at hun kan har fått den jobben. Må ha vært flink å snakke for seg på intervju Anonymkode: a02b8...179 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet mandag kl 21:45 #12 Del Skrevet mandag kl 21:45 Lorieen skrev (2 minutter siden): Ei som gav sine egne familiemedlemmer høyere lønn enn de hadde krav på etter tariff og ansiennitet, og ulovlige tillegg de ikke hadde krav på. I tillegg var hun frekk, ufin, nedlatende og faglig svak. Om vedkommende er eier er det da innafor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:48 #13 Del Skrevet mandag kl 21:48 Jeg og kollegaene mine jobbet i spesialbutikk. Vi stod på og vant både på kundeservice og salgstall flere ganger. Sjefen stakk av med alle premiene. Han ble kjempeforbanna hver gang vi holdt oss til forbrukerloven ovenfor kundene. Vi leverte oppsigelse hver og en av oss med forskjellige mellomrom alt etter når vi fikk andre jobber. Hver gang tok han varetelling og sendte regningen til den som sluttet sammen med en attest på to sider som hang oss ut for å være kriminelle. Jeg vet ikke hvordan det gikk med de andre, men jeg vant saken ganske lett i forliksrådet, og deretter tingretten. Selv hans trofaste daglige leder som var den som måtte stille i disse sakene fikk nok og opplevde akkurat det samme. Skaffet seg ikke særlig godt nettverk den mannen der. Anonymkode: b93b5...927 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:52 #14 Del Skrevet mandag kl 21:52 Hadde en sjef, kvinne i 50åra, som konstant snakket om influencere, avbrøt klienter som var på kontoret for å fortelle om den nye kjolen hun hadde kjøpt fra klesmerket til en influencer (amish-style) eller om selvbruningen en influencer lanserte osv. Hun hørte aldri etter hva noen sa, bare overkjørte alle med pjatt på inn og utpust. Rå, høy latter i gangene mens hun facetimet med venner. Forstyrret all jobb vi andre prøvde å gjennomføre. Prøvde seg på opptatte og unge menn på julebordene. Anonymkode: b9d5c...8a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet tirsdag kl 00:04 #15 Del Skrevet tirsdag kl 00:04 Fru Uperfekt skrev (2 timer siden): Om vedkommende er eier er det da innafor Det var hun ikke. Kommunalt ansatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 00:30 #16 Del Skrevet tirsdag kl 00:30 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg synes det er smått utrolig hvor mye dårlige sjefer det er rundt om. Nå for tiden gruer jeg meg til jobb hver dag pga sjefen. Så jeg trenger å høre at noen har det verre enn meg! Så kom med historiene om din verste sjef! Anonymkode: da835...274 Det gjør vondt for meg å si dette, men som kvinne selv må jeg innrømme at menn er bedre egnet som sjefer i min opplevelse. Har aldri hatt noe problem noensinne med en mannlig sjef. Har hatt 3 mannlige sjefer og 1 kvinnelig totalt. De mannlige har alltid gitt meg mye ros og vært veldig takknemmelige for at jeg alltid stepper inn. Jeg er en person som aldri sier nei til en vakt, selv i siste liten. Jeg har også alltid gjort en ting ut av å være vennlig og snill mot alle, selv i situasjoner hvor kollegaer har oppført seg upassende og spydig. Sier jeg aldri noe tilbake, da jeg er veldig konfliktsky. Allikevel har jeg hatt et problem med en sjef, den kvinnelige. Jeg har hørt utrykket før: «du skal ikke være smartere enn din mannlige sjef og ikke penere enn din kvinnlige sjef». Det er tydligvis noe sannhet i dette utrykket når det kommer til kvinnlige sjefer. Jeg er på ingen måte en bedreviter og har alltid vært tilbøyelig for hva alle andre ønsker og mener på jobb. selv om jeg har noen sterke/muligens kontroversielle meninger på innsiden sier jeg aldri dette høyt på jobb. Som sakt er jeg konfliktsky. min kvinnelige sjef har allikevel hatt et uforklarlig problem med meg. Til tross for at jeg var den som stillte mest opp av alle på avdelingen, samtidig som jeg var en av de yngste der. Dette var aldri noe jeg fikk høre at hun satt pris på, som jeg tenker går helt siden da jeg egentlig ikke føler noe behov for ros. Jeg gjør bare jobben min. Men tåpelige kommentarer som er fullstendig uhørt spør du meg, sparte hun ikke på. «Trenger du å sminke deg så mye, dette er ikke et moteshow», jeg bruker kun maskara og et lag med concealer under øyne mot mørke ringer:) «er håret ditt og bryna dine ekte? Ser ut som sminke og extensions spør du meg», jeg har naturlig tjukt hår og bryn. «Hvis man vil beholde jobben her må man lære seg å gli mer inn i mengden, om du skjønner hva jeg mener. Det er unødvendig å legge kropps og skjønnhetspress på andre, som virkelig ødelegger trivselen». Igjen jeg bruker nesten ikke sminke og kler meg i akkurat samme stil som alle andre. Har bare en slankere kroppsform enn flere andre, som er helt normalt i ung alder. Jeg har heller aldri kommentert på noen sitt utseende eller kropp. Dette er en uting og et reelt problem som mange kvinner opplever. Desverre er det tabu å snakke om og man blir selv sett på som den «overfladiske innbilske jenta» om man sier dette høyt. Allikevel kan alle damer som passer godt inn i det samfunnet definerer som «skjønnhetsidealer» fortelle om en eller flere slike opplevelser. Anonymkode: e65bf...409 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 00:45 #17 Del Skrevet tirsdag kl 00:45 Jeg hadde en sjef som var alt annet enn bra. Hver dag startet vi med et morgenmøte, der han ofte hengte ut ansatte – spesielt de som var til stede. I tillegg var han en mannlig leder med en tone og kommentarer som kunne oppfattes som nedverdigende, spesielt overfor det andre kjønnet. En episode står særlig klart for meg. Firmaet gjennomførte en endring som fikk store negative konsekvenser for kundene. Som prosjektleder påvirket dette også mine prosjekter, og jeg varslet sjefen flere ganger om problemene. Til tross for gjentatte advarsler ble ingenting gjort. Til slutt kom en av våre største kunder med en klage rettet mot meg personlig, der de mente jeg ikke fungerte godt som prosjektleder. Dette var en direkte konsekvens av endringen – vi klarte ikke lenger å levere prosjektene som avtalt, og det var ekstremt vanskelig å ha kontroll. Da jeg tok dette opp med sjefen, påpekte jeg at jeg hadde varslet om situasjonen over lengre tid, uten at han hadde gjort noe. Han var enig med meg da vi snakket på tomannshånd, men nektet å ta ansvar offentlig. I stedet la han skylden på meg internt i selskapet. Dette førte til et dårlig samarbeid med en av de andre lederne, som ikke hadde nok innsikt i hvordan selskapet faktisk opererte i prosjektene og dermed ikke forsto hvor store problemer endringen hadde skapt. Etter denne episoden fortalte jeg sjefen at jeg vurderte å slutte. Jeg var ekstremt frustrert, fordi jeg hadde fulgt de interne rutinene og varslet som jeg skulle. I stedet for å ta det til seg, valgte han å fryse meg ut og sluttet å snakke med meg. Etter dette tok det ikke lang tid før jeg signerte med et annet selskap. Ironisk nok fikk jeg høre fra min nye arbeidsgiver at jeg hadde fått så gode tilbakemeldinger fra deres nettverk at de ikke engang trengte referanser. Jeg er langt fra den eneste som har sluttet på grunn av ham. En virkelig dårlig leder. Anonymkode: 71978...e67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 00:59 #18 Del Skrevet tirsdag kl 00:59 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Synes han var søt han som sto med armene i kors og nikikket på klokka si ved siden av stemplingsuret og ventet på meg på morgenen. God start på dagen det. Ble stort sett forfulgt resten av dagen også. Anonymkode: c3225...db6 Det kan vel bare tolkes som at du stadig kom for sent? Så da syns du det var rart? Anonymkode: cf1d2...126 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 01:22 #19 Del Skrevet tirsdag kl 01:22 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg synes det er smått utrolig hvor mye dårlige sjefer det er rundt om. Nå for tiden gruer jeg meg til jobb hver dag pga sjefen. Så jeg trenger å høre at noen har det verre enn meg! Så kom med historiene om din verste sjef! Anonymkode: da835...274 Tidligere sjef ansatte ikke gutter/ menn da hun mente menn var late. Hun baksnakket alle de ansatte til hverandre. Hun gikk fra jobb tidlig og tvang ansatte til å klokke hun ut 20. hadde det blitt oppdaget hadde det vært den ansatte som mistet jobben. Hun straffet de ansatte, var det noe som irriterte henne så tok hun vaktene fra deg i 14 dager-1 månde. Ansatte som hadde mindre stillinger grunnet helse ble tvunget til å jobbe mye ekstra selv om hun visste det. Hun ødela jobbmuligheter for barnebarnet sitt som jobbet hos oss fordi hun ikke ville miste henne. Hun hadde folk som spionerte på de ansatte for henne og fortalte hvordan ting var osv. Vi ble nektet å gå på toalettet i løpet av vakter. Anonymkode: 9d5ac...c7c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 05:57 #20 Del Skrevet tirsdag kl 05:57 Min nåværende sjef. Hun er psykopat, bedriver psykisk terror når hun finner ut skal, og om hun vil får deg til å grine, så gir hun seg ikke før du har begynt. Kunne fortalt så mye, men jeg orker ikke. Anonymkode: 050b0...0c3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå