AnonymBruker Skrevet 17. februar #1 Skrevet 17. februar Jeg klarer ikke å bli klok på hvor langt på vei jeg er. Jeg hadde siste mens 14/12. 24/12 og 25/12 hadde vi sex og dette var de eneste dagene vi hadde sex. Allerede 5/1 testet jeg positivt, da altså på syklusdag 23 og jeg har stort sett hatt sykluser på ca 32 dager. Er det mulig at jeg er litt lenger på vei enn hva jeg er i følge menstermin? Anonymkode: a5c1d...da8
AnonymBruker Skrevet 17. februar #2 Skrevet 17. februar Jeg er forresten 9+2 må i følge nørs Anonymkode: a5c1d...da8
AnonymBruker Skrevet 17. februar #3 Skrevet 17. februar Fram til ultralyd går man utfra siste mens når man beregner termin. Det er selvfølgelig mulig du er noen dager lenger på vei, men det har ingenting å si. Endelig termin settes på ordinær ultralyd. Anonymkode: fbe40...6dc 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar #4 Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Fram til ultralyd går man utfra siste mens når man beregner termin. Det er selvfølgelig mulig du er noen dager lenger på vei, men det har ingenting å si. Endelig termin settes på ordinær ultralyd. Anonymkode: fbe40...6dc Det skjønner jeg. Greia er at dersom jeg er lenger på vei enn jeg tror, så er jeg allerede i uke 14 når jeg skal på tidlig ultralyd for slik terminen min står nå så skal jeg på ultralyd når jeg er 13+4. Er jeg potensielt lenger på vei så er jeg ett stykke inn i uke 14 og er jo anbefalt fram til 13+6 Anonymkode: a5c1d...da8
AnonymBruker Skrevet 18. februar #5 Skrevet 18. februar AnonymBruker skrev (15 timer siden): Det skjønner jeg. Greia er at dersom jeg er lenger på vei enn jeg tror, så er jeg allerede i uke 14 når jeg skal på tidlig ultralyd for slik terminen min står nå så skal jeg på ultralyd når jeg er 13+4. Er jeg potensielt lenger på vei så er jeg ett stykke inn i uke 14 og er jo anbefalt fram til 13+6 Anonymkode: a5c1d...da8 Hvorfor tror du at du er 14 uker på vei når siste mens var 14/12? Anonymkode: fbe40...6dc
AnonymBruker Skrevet 18. februar #6 Skrevet 18. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor tror du at du er 14 uker på vei når siste mens var 14/12? Anonymkode: fbe40...6dc Beklager, leste feil Om du er 13+4 eller 14 når du er på tidlig ultralyd, har ingenting å si. Men det er vanlig å få den litt tidligere, i uke 11-12. Anonymkode: fbe40...6dc
AnonymBruker Skrevet 18. februar #7 Skrevet 18. februar AnonymBruker skrev (17 timer siden): Det skjønner jeg. Greia er at dersom jeg er lenger på vei enn jeg tror, så er jeg allerede i uke 14 når jeg skal på tidlig ultralyd for slik terminen min står nå så skal jeg på ultralyd når jeg er 13+4. Er jeg potensielt lenger på vei så er jeg ett stykke inn i uke 14 og er jo anbefalt fram til 13+6 Anonymkode: a5c1d...da8 Det er mange som blir flyttet på tidlig ultralyd, og som dermed er i uke 14 og vel så det på tidlig ultralyd. Det gjør ingenting å ta den i uke 14+noe istedenfor 13+6. Hvis du vil ha en tidligere dato så er det bare å ta kontakt med sykehuset for å høre om det er mulig eller ikke. Anonymkode: dda71...0da
AnonymBruker Skrevet 18. februar #8 Skrevet 18. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Beklager, leste feil Om du er 13+4 eller 14 når du er på tidlig ultralyd, har ingenting å si. Men det er vanlig å få den litt tidligere, i uke 11-12. Anonymkode: fbe40...6dc Det varierer nok veldig, ved mitt sykehus sa de at de unngår å legge den noe tidligere enn 13+0 hvis de kan, for å unngå at man kommer for tidlig dersom det er avvik fra menstermin. Anonymkode: dda71...0da
AnonymBruker Skrevet 18. februar #9 Skrevet 18. februar Jeg skjønner ikke helt problemet, for det er veldig få dager det er snakk om. Du hadde første dag i siste mens 14.12, og hadde samleie dag 10 og 11 i syklusen. Da -kan- du ha hatt eggløsning rett før dette, men det er mer uvanlig å få eggløsning tidligere enn vanlig, siden sæden overlever flere dager er det mer sannsynlig at du hadde eggløsning nærmere når du vanligvis har det. Du fikk positiv test 5.1, det skal mye til at de slår ut under 8-9 dager etter befruktning på det aller tidligste jeg har hørt om. Dermed kan vi anslå at befruktning skjedde mellom ca 23.12 og 28.12, mest sannsynlig rundt 26. utfra opplysningene. Menstermin ville være helt riktig hvis befruktning skjedde 28., så det er veldig usannsynlig at den er mer enn 3-4 dager feil, og da går det jo helt fint. Jeg selv visste at menstermin var ca 14 dager feil, så jeg tok tidlig UL for å få riktige innkallinger senere, det er ikke så viktig når det er snakk om så kort tid. Men om du vil være sikker på at alle avvik oppdages anbefaler jeg uansett UL+ nipt test privat i sånn uke 10/11 (vær bare sikker på at du er forbi 10+0, så etter 8. Mars hvis jeg har telt riktig), Anonymkode: e9505...780 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå