Gå til innhold

Refertilisering eller ivf?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mannen er nylig sterilisert, men grunnet noen endrede omstendigheter ønsker vi ett barn til. Vi fikk barn på første forsøk to ganger, så vil tro alt funker som det skal ellers. Vi er 30 og 31 år, og yngste barnet er 1 år.

Ville dere gått for refertilisering (og ny sterilisering igjen) eller ivf? Noen som har erfaringer med det ene eller det andre?

Anonymkode: d531d...e96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen erfaring med IVF, men mannen min gjorde om på sterilisering etter ca 2 år. Ble gravid etter 3 mnd. Men det er ingen garanti for at det fungerer for alle. Kommer an på om det er arrvev som kan gjøre en «sammenkobling» vanskelig. 

Anonymkode: 056f4...9ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ingen erfaring med IVF, men mannen min gjorde om på sterilisering etter ca 2 år. Ble gravid etter 3 mnd. Men det er ingen garanti for at det fungerer for alle. Kommer an på om det er arrvev som kan gjøre en «sammenkobling» vanskelig. 

Takk for svar! Steriliserte han seg på nytt igjen etter dette? Har han vært plaget av smerter i ettertid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan i alle dager er det mulig å sterilisere seg og ombestemme seg så kort tid etter? Håper ikke dere forventer at det offentlige skal dekke det

Anonymkode: 2cb73...b21

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvordan i alle dager er det mulig å sterilisere seg og ombestemme seg så kort tid etter? Håper ikke dere forventer at det offentlige skal dekke det

Anonymkode: 2cb73...b21

Av og til endrer livet seg på en måte man ikke hadde sett for seg. For vår del har endringen ført til mer tid, penger og energi til å ta vare på en til. Og siden vi visste at både refertilisering og ivf er en mulighet satt det ikke ekstremt langt inne med sterilisering. Særlig siden jeg ikke tåler hormonell prevensjon. 

Staten Norge vil nyte godt av et barn til (mye mer enn prisen for ivf) så skjønner ikke hvorfor du er negativ? Men skal i så fall gå privat ja, siden du lurer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Takk for svar! Steriliserte han seg på nytt igjen etter dette? Har han vært plaget av smerter i ettertid?

Nei, jeg valgte å sterilisere meg etter siste barnet. Han har ikke hatt noen smerter etter refertiliseringen nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ved IVF så trenger man jo sæd fra mannen. Det har han ikke som sterilisert. Eller tenker dere bruk av donorsæd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hulderen skrev (1 minutt siden):

Ved IVF så trenger man jo sæd fra mannen. Det har han ikke som sterilisert. Eller tenker dere bruk av donorsæd?

Joda, det er sædceller der. Ingen forandring med det, bare det at de ikke ledes ut. 

Vi valgte resterilisering og har fått fire barn 😊 Ingen problemer i ettertid. 

Anonymkode: 62d87...6bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hulderen skrev (4 minutter siden):

De henter ut sæd med en tynn nål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hulderen skrev (5 minutter siden):

Hvorfor svare i tråder når man ikke har innsikt i området? 

Strengen er kuttet. Men sperm er det. Så enten refertiliserer man, eller man går gjennom ICSI. 

Usikker på hva jeg ville valgt, det ville jeg latt være opp til klinikken. 

Anonymkode: dc8e9...72d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...