Gå til innhold

Brudd eller bare forslått overarm?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått time hos lege på legesenteret og skal straks dra og bli undersøkt. Hvis legen mener jeg må i røntgen, blir jeg sendt til sykehuset.

Grunnen til at legevakta her ikke kan ta røntgen er at røntgenmaskina der er i ustand.

Anonymkode: 9cc60...40b

AnonymBruker
Skrevet

Ikke alle legevakter har røntgenapparat. Her i byen blir vi sendt til sykehuset om vi må ta røntgen, ikke uvanlig det.

God bedring ts, håper du "bare" er forslått.

Anonymkode: afc5b...b91

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Ikke alle legevakter har røntgenapparat. Her i byen blir vi sendt til sykehuset om vi må ta røntgen, ikke uvanlig det.

God bedring ts, håper du "bare" er forslått.

Anonymkode: afc5b...b91

Takk! :)
Armen er bedre idag, men sliter fremdeles med å løfte den, spesielt i enkelte retninger. Det gjør vondt og kjennes nesten ut som at armen ikke virker. Legen leet forsiktig på armen og konkluderte med at det ikke er brudd, og ba meg om å ta smertestillende og trene armen. Håper det går fort over, for dette er slitsomt. Spesielt artig at det er den armen jeg bruker mest :himle:

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du klarer å løfte armen og bruke den, er det ikke brudd.

Anonymkode: f8611...4ed

AnonymBruker
Skrevet

Armen kjennes ut som at den er litt "feil plassert". For nærme kroppen, på en rar måte. Når jeg står foran speilet ser det ut som at skulderen på den siden jeg slo meg, er lengre ned og bittelitt mer fremovervendt enn den andre skulderen 😮 
Ser dette an til over helga, og blir det ikke bedre må jeg snakke med lege igjen (helst min egen fastlege), for dette var snålt.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Armen kjennes ut som at den er litt "feil plassert". For nærme kroppen, på en rar måte. Når jeg står foran speilet ser det ut som at skulderen på den siden jeg slo meg, er lengre ned og bittelitt mer fremovervendt enn den andre skulderen 😮 
Ser dette an til over helga, og blir det ikke bedre må jeg snakke med lege igjen (helst min egen fastlege), for dette var snålt.

Høres ut som at du kanskje har revet løs et muskelfeste, og det kan passe med at du ikke klarer å løfte armen. Hvor gjør det vondt på armen? Du kan prøve å kjenne nedover armen og sammenligne med anatomiske tegninger. Plutselig finner du noe som passer.

Anonymkode: fe1ce...608

AnonymBruker
Skrevet

Syntes det høres ut som legen din har gjort en feil vurdering, dra tilbake å be om henvisning til røntgen. 
var på legevakta med datteren min for ett par år siden. Legevaktslegen konkluderte med at det IKKE var brudd, jeg insiterer på røntgen. Det var 3 brudd i håndleddet hennes. Allmennleger er gode på mye, men er naturlig nok ikke eksperter på alt. 

Anonymkode: 477ab...d3d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvorfor ikke kontakte legen i morgen istedet for gå med uavklart tilstand over helgen? 

Anonymkode: e6fcc...023

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvorfor ikke kontakte legen i morgen istedet for gå med uavklart tilstand over helgen? 

Fordi armen blir litt bedre og jeg har et håp om at det ordner seg. Og i tillegg er det vanskelig å få time med mindre det er noe veldig akutt, og jeg liker ikke å være en masete pasient.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Fordi armen blir litt bedre og jeg har et håp om at det ordner seg. Og i tillegg er det vanskelig å få time med mindre det er noe veldig akutt, og jeg liker ikke å være en masete pasient.

Ja det kjenner du jo mest på selv. Men er vel ikke mer akutt på mandag enn i morgen. Klarer du å belaste armen? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt brudd i ankel, kunne bevege foten og tærne og jeg kunne til en viss grad gå på foten (med støvel på) men det var vondt da. Men jeg dro ikke til lege før dagen etter fordi jeg trodde ikke det var vondt nok til å være brudd. Men beina i ankelen er jo mye mindre enn overarmen og de støtter ikke opp beinet alene, så det er nok ikke helt sammenliknbart. Synes uansett du burde fått tatt noe slags bilder eller mer enn bare at en lege har kjent litt på armen... Her jeg bor har legevakt røngten og alt sånt.

Anonymkode: a7580...753

AnonymBruker
Skrevet

Armen har blitt mye bedre, og er nå bare vond ved enkelte bevegelser og belastninger. Dette går nok helt fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...