AnonymBruker Skrevet 17. februar 2025 #1 Skrevet 17. februar 2025 Jeg har funnet ut at mye av mine problemer knytter seg til overdreven ansvarsfølelse som resulterer ikke vansker med grensesetting, people pleasing, frykt for feil, stress og angst. Noen med tips til hvordan tilnærme seg dette? Har lært at jeg ikke er ansvarlig for noen andre enn meg selv, mine handlinger og mine følelser, men kroppen henger ikke med. Tror det skyldes oppveksten og min mor, som var djevelen selv. Anonymkode: 7da89...9ce 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2025 #2 Skrevet 17. februar 2025 Minn deg selv på at du ikke kan styre andres følelser og det de gjør. Du kan bare gjøre ditt beste. Jeg regner med at du er en pliktoppfyllende person som tar mye hensyn til alle andre, så det viktigste for deg er å bare minne deg selv på at du ikke har gjort noe galt, og så får folk fare sin egen vei. Alle bidrar i livet. Jeg tror Mel Robins har en bok som heter "The let them theory", kanskje den kan være nyttig. Har ikke lest den selv enda, men forstår konseptet og tenker å lese den selv. Anonymkode: 12fc1...7b2
Amadeus89 Skrevet 17. februar 2025 #3 Skrevet 17. februar 2025 (endret) Nyttig. Endret 17. februar 2025 av Amadeus89
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2025 #4 Skrevet 18. februar 2025 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg har funnet ut at mye av mine problemer knytter seg til overdreven ansvarsfølelse som resulterer ikke vansker med grensesetting, people pleasing, frykt for feil, stress og angst. Noen med tips til hvordan tilnærme seg dette? Har lært at jeg ikke er ansvarlig for noen andre enn meg selv, mine handlinger og mine følelser, men kroppen henger ikke med. Tror det skyldes oppveksten og min mor, som var djevelen selv. Anonymkode: 7da89...9ce Først så gjekk eg ei stund hos ein psykomotorisk fysioterapeut. Etter ei stund kom eg tilfeldigvis over nokre bøker av Åse Dragland. "Kroppens skjulte intelligens" står framleis i bokhylla mi og gav meg ny innsikt i min eigen sjukesituasjon. Og så trur eg at Ingvald Willhelmsen si bok "Sjef i eget liv" er veldig bra og kan forklare kvifor vi automatisk føler noko i ein gitt situasjon (sjølv når dette går på bekosting av ein sjølv). Og JA barndom har masse å seie! ❤️ Anonymkode: 054cf...5b6
Irak Skrevet 18. februar 2025 #5 Skrevet 18. februar 2025 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg har funnet ut at mye av mine problemer knytter seg til overdreven ansvarsfølelse som resulterer ikke vansker med grensesetting, people pleasing, frykt for feil, stress og angst. Noen med tips til hvordan tilnærme seg dette? Har lært at jeg ikke er ansvarlig for noen andre enn meg selv, mine handlinger og mine følelser, men kroppen henger ikke med. Tror det skyldes oppveksten og min mor, som var djevelen selv. Anonymkode: 7da89...9ce Minne deg selv på dine positive egenskaper hver dag. Heng opp post-it lapper om du må. Jeg bruker sitater aktivt i min hverdag, for å minne meg selv på at jeg er mer enn god nok slik jeg er. Personlig så synes jeg Albert Einstein har mange bra. Ellers kan man lete seg fram til de man kan kjenne seg igjen i. Da blir det mer personlig for deg selv, så lærer du deg selv og tillater deg selv å tro på dette. Etter at jeg begynte med dette så har jeg det mye bedre i hverdagen med meg selv. Det har ført til og gjort slik at jeg er veldig trygg på meg selv. Veien har vært lang å gå, mens så verdt det når man kommer ut på andre siden. Da blir man heller ikke så påvirka av alle andre hele tiden, noe som for meg er en velsignelse 😂 Jeg blir påvirket nok som jeg gjør gjennom meg selv 🤭 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå