Gå til innhold

Stefar og nytt felles barn

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg tenker at her er det to sider av en sak og at mest sannsynlig er du blind på egne barn. Det kan hende at hans ikke biologiske barn er frekke drittunger og han er lei av at de er bortskjemte og ikke får noen konsekvenser for oppførselen sin? Jeg må ærlig innrømme at jeg forstår han, jeg er mer tolerant mot mine egne barn og er egt veldig grei med andres barn også men oppfører de seg som dritt uten å bli irettesatt eller straffet så hadde jeg også gitt langt faen! 

Anonymkode: 140b4...499

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tenker at her er det to sider av en sak og at mest sannsynlig er du blind på egne barn. Det kan hende at hans ikke biologiske barn er frekke drittunger og han er lei av at de er bortskjemte og ikke får noen konsekvenser for oppførselen sin? Jeg må ærlig innrømme at jeg forstår han, jeg er mer tolerant mot mine egne barn og er egt veldig grei med andres barn også men oppfører de seg som dritt uten å bli irettesatt eller straffet så hadde jeg også gitt langt faen! 

Er du mindre begavet?? Man oppfører seg ikke som en stor drittunge om problemet faktisk  var ts sine barn. Det er ikke en voksen oppførsel. Her er det snakk om at han overser barna som ikke er hans egne. Han har bare et barn og det er det han har sammen med ts.

Tror ikke ts er blind på egne barns oppførsel, hun er døv, stum og blind i forhold til denne voksne mannen hun VALGTE å ta inn i barnas liv. Det han bedriver er mishandling ovenfor ts sine barn. 

Anonymkode: fc075...043

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Mine, dine og våre funker så og si aldri. Både jeg og samboeren min er fra første kull og vi har begge hatt forferdelige steforeldre hos begge foreldre. At folk fortsatt ikke forstår dette. Steforeldre kommer alltid til å sette sine egne først, selv de som påstår at de aldri har gjort det, og barna merker det alltid… har aldri møtt noen som ikke har hatt samme opplevelse som oss i samme situasjon. At best har jeg hørt om steforeldre uten felles som kom inn sent i livet som har vært ett hyggelig innskudd.

Anonymkode: 8c5e4...113

Jeg har verdens beste stefar, som aldri har gjort forskjell på sinn sønn og oss som mamma har fra før. 

Han er også vassekte bestefar for barna til storebror og meg. Han stiller alltid opp. 

Så jo, det finnes gode steforeldre også.  

Anonymkode: 9c55c...246

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg tror faktisk ikke et sekund på at han var helt annerledes før.

Du var forelska og blind og dum. Han er en drittfyr. Det er selvsagt skadelig for de to eldste å bli behandlet slik og for den yngste å se på det. 

Du må flytte.

Anonymkode: 9dcc8...543

Du tror ikke på det ?🙄 det er mange som er annerledes helt til eget barn kommer 

Anonymkode: 08564...19a

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Synes det er så uansvarlig å sette barn til verden, gå gjennom en stor krise som samlivsbrudd eller i verste tilfelle død forelder for så å tvinge på barna en ny "voksen" i livet og enda et søsken i løpet av kort tid. Her har ting gått fort og med tanke på at du har levd litt og vet litt om livet så bør det ikke kommer overraskende på deg at en mann endrer atferd, spesielt ikke etter at han har fått sitt eget biologiske barn. Dette er ikke uvanlig, verken blant kvinner eller menn og jeg vil tro han har vært slik hele tiden du har bare ikke registrert det skikkelig for ting har vært malt rosenrødt og du har sett det du ville se.

Etter at du har rotet det så til nå så har du faktisk bare et valg og det er å gå fra denne mannen for her skal barna prioriteres, bedre seint enn aldri. At du har latt det gå så lang tid der barna dine har blitt behandlet som dritt er helt horribelt. Helt jævlig å bo sammen med slike folk, spesielt når man er barn og prisgitt de voksne.

Anonymkode: fc075...043

Hvor står det at det har gått fort???

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Mine, dine og våre funker så og si aldri. Både jeg og samboeren min er fra første kull og vi har begge hatt forferdelige steforeldre hos begge foreldre. At folk fortsatt ikke forstår dette. Steforeldre kommer alltid til å sette sine egne først, selv de som påstår at de aldri har gjort det, og barna merker det alltid… har aldri møtt noen som ikke har hatt samme opplevelse som oss i samme situasjon. At best har jeg hørt om steforeldre uten felles som kom inn sent i livet som har vært ett hyggelig innskudd.

Anonymkode: 8c5e4...113

Jo for mange fungerer det faktisk, nå må dere slutte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Kutt ut du da! Ærlig talt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kan godt hende ting var annerledes før, men jeg nekter å tro at han hadde et veldig nært og fortrolig forhold til barna som plutselig gikk rett vest.

Med mindre noe selvsagt har endret seg utover det. Har en stesønn på 11 som siste par årene har endret seg til å bli prepubertal og frekk, og det har selvsagt endret vårt forhold…men vi var ikke veldig nære fra før, jeg kom sent inn i livet hans og han er her lite.

Hvor lenge har dere vært sammen? Hvor mye har du barna?

Anonymkode: 6c159...3f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde ikke bodd sammen med en mann som ikke så på oss alle som familie. Å ignorere bonusbarn er fryktelig stygt gjort!

Anonymkode: 27f54...856

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Forstår han? Skulle tro du hadde snakket med han siden du allerede har bestemt deg hva som har skjedd. 

Anonymkode: a91e2...b0d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Rotemor skrev (12 timer siden):

Nei, det var du som ikke kjente ham ordentlig før. Ta ansvaret selv.

Jeg er møkkalei kvinner som blir sammen med «verdens beste menn» som forandrer seg totalt til svin. Det er ikke sant. Dere er forelska, ønsker å endre dem og lukker øynene for virkeligheten. Det er også veldig typisk å få barn tidlig. Som om det forsegler kjærligheten🙄 Og det å få barn med en man ikke kjenner, men er forelsket i et en katastrofe i mange tilfeller.

Du må ta ansvar for egne dumme valg, du kan ikke skylde på han. Han er en dritt,, men det er ikke nytt.

Lovebombing er en ting. 

Noen kan og vil spille et skuespill til de vet at de har "fanget" partner.

Faktisk er det nøyaktig hva de sykeste gjør. Se til forsking, før du uttaler deg så bastant om ting du tydeligvis ikke har peiling på..

Anonymkode: 827ea...c14

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, bare nei! En voksen oppfører seg ikke slik mot et barn og 11 åringen er et barn som i mange år i følge TS (kanskje siden denne var 8 år og det nye barnet ble født) har følt på at lillebror/søster er mer verdt enn en selv fordi det kommer tydelig frem.. Du har bommet så fullstendig at det er vondt på dine vegne å lese at noen faktisk er så blottet for empati overfor barn, det er nesten utrolig at det er mulig. Har du det egentlig helt bra med deg selv i eget liv? Tolerant mot egne barn og egentlig grei med andres barn er ikke godt nok, som voksen er man "egentlig grei" med alle barn man har i livet sitt. Makan! jeg blir irritert over at det er mulig å si det høyt og tilsynelatende være stolt av det.. 

Anonymkode: b9663...c59

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Lovebombing er en ting. 

Noen kan og vil spille et skuespill til de vet at de har "fanget" partner.

Faktisk er det nøyaktig hva de sykeste gjør. Se til forsking, før du uttaler deg så bastant om ting du tydeligvis ikke har peiling på..

Anonymkode: 827ea...c14

Dette går jo begge veier når noen er forelsket. Alle viser seg fra sin beste side i større eller mindre grad, uten at de er mentalt syke av den grunn. Man trenger ikke gjøre en diagnose ut av alt.

Mannen min har to særkullsbarn og vi var sammen i flere år uten at de ble involvert. Argumentet var at de skulle skjermes fra nye partnere og bli vant med skilsmissen. Det viser seg i etterkant at et av barna har en diagnose og er veldig utfordrende å forholde seg til. Mannen har vedkjent seg at han ikke snakket om dette fordi han ikke ville «skremme meg vekk». Og det er forståelig at han tenker annerledes om egne barn enn andre gjør. Men det endret ikke det faktum at jeg føler jeg har kjøpt katta i sekken.

Anonymkode: 6c159...3f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Faktisk så var han helt annerledes de første årene. Merkelig nok. Nå har andre sider kommet frem. Er det ikke typisk enkelte mennesker? 

Enig i at det er skadelig for de andre barna. Jeg vet jeg må gjøre noe med situasjonen. 

Anonymkode: 7ad63...197

Så du har bare latt barna dine ha det slik i minst 3 år nå? Du er jo ikke noe bedre enn han, som lar barna dine oppleve dette. Var dere lenge sammen før dere fikk felles barn? Blir helt matt av foreldre som ikke setter barna sine først.

Anonymkode: 14c73...f3a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fy faen! Dette gjør vondt langt inn i hjerteroten! 💔 Det burde vært en lov mot å blande mine og dine barn og i tillegg lage ny kjærlighetsfamilie!!! Beklager, men er så drittlei av at voksne ikke klarer å se mer enn sin egen lykke, og pule i vei for å lage nye barn med ny mann/kvinne! Det går så jævlig utover førstekullsbarna! 😢😢

Anonymkode: 2db4b...7ba

Helt enig i at TS' mann høres ut som en drittsekk, men det er faktisk ikke sånn at sånne som ham er normalen.

Vi er en sammensatt familie som begge har barn fra før. Vi behandler alle som om de var våre felles. Mine barn har lite kontakt med sin far (hans ønske), og stefaren er derfor deres farsfigur i hverdagen. Han behandler dem like bra som de han er biologisk far til. Stebarna mine er hos sin mor minst halvparten av tiden, og har sånn sett ikke behov for en "ny mor" (og det prøver jeg heller ikke å være), men håper og tror likevel at jeg er en positiv voksenfigur i livene deres, og jeg er oppriktig glad i dem.

Så nei, det bør ikke være en "lov mot å blande mine og dine barn" fordi noen få mennesker er idioter. De fleste av oss takler nemlig rollen som steforelder helt fint.

Anonymkode: 6bc41...8c1

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan ikke tvinge noen til å elske dine barn. Steforeldre elsker ikke sine stebarn som sine egne, det vet du godt. Det kan du lese om av alle innleggene om stemors behandling av ste barn. Slik er virkeligheten. Men man kan behandle folk med respekt selv om man ikke liker dem.

Det er flest overgrep og mishandling fra steforeldre enn biologiske foreldre. 

Anonymkode: eb355...3ea

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

La oss si at stemmer at hennes særkullsbarn er bortskjemte drittunger.

Hvorfor i h**** tenker han da at å sette nok en unge på denne (da åpenbart elendige) kvinnen av ei mor er en god idé? 

Anonymkode: 36b64...3d2

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du kan ikke tvinge noen til å elske dine barn. Steforeldre elsker ikke sine stebarn som sine egne, det vet du godt. Det kan du lese om av alle innleggene om stemors behandling av ste barn. Slik er virkeligheten. Men man kan behandle folk med respekt selv om man ikke liker dem.

Det er flest overgrep og mishandling fra steforeldre enn biologiske foreldre. 

Anonymkode: eb355...3ea

Trenger ikke å elske de som sine egne barn. Litt respekt og folkeskikk kommer man langt med. 

Anonymkode: 36b64...3d2

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paradisetmitt

Jeg har selv søsken som har en annen far. Og nå skal ikke jeg sette min biologiske far på pidestall, for han var ikke en helgen men når han tok meg med på ting tok han også søskene mine med på ting, vi dro alle sammen på turer, han var der for oss alle.

Men derimot faren deres, jeg var på mange måter hans " datter"  men plutselig snudde det helt, han tok ikke med meg noe sted når han tok med søskene mine. Han spanderte den ene turen etter den andre for de men jeg var bare helt usynlig for han. Han  dro det så enormt langt at når mamma jobbet kveld så laget han mat til seg og sine barn men jeg måtte ordne meg selv, enda jeg ikke var voksen. De kunne dra på bowlingen mens jeg ble igjen hjemme.

Jeg anbefaler deg å dra TS. rett og slett av hensyn til dine egne barn. Ellers kan det være at de bærer nag og hat til ikke bare han men også deg fordi du ikke gjorde noe,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ts, du får noen krasse svar her, grunnen er jo at folk synes dette er veldig leit for de eldste barna dine. Og det skjønner jeg.

Jeg tror deg når du sier at han kan ha forandret seg. Vi viser vel alle godsiden når vi er forelsket og ønsker å kapre partneren. Men det kan og være at det å få et biologisk barn har gjort noe med ham, det kan være litt sårt at du har opplevd alt før og at du på en måte har mange barn mens han selvsagt er oppslukt av sitt eget barn.

Likevel, det er ikke ok å overse og ikke prate eller inkludere dine to barn fra før. Ser han dette selv? Hvis ikke ville jeg tatt en runde på familievernkontoret for å bevisstgjøre ham. De har masse er faring med sammensatte familier der, og det er mange som opplever utfordringer. Det kan jo tenkes at historien fortalt fra hans side hadde vært litt annerledes?

Jeg tenker at om han ikke endrer seg og jobber med forholdet så har dere det bedre hver for dere.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...