Gå til innhold

Renhold på legevakt…🙈.

Rødstrupa

Anbefalte innlegg

Reagerte på renholdet på legevakten i går. Veldig møkkete i vinduskarmer, gulvlistene, gulv og understell på bordene, æsj! Det var heller ikke toalettpapir og håndsepe igjen på dispenseren. Ga beskjed om tilstand på WC. Det ble gjort noe med etter et par timer. Jeg har ingenting å utsette på selve sykehuset eller legevaktens ivaretagelse som sådan . Jeg har vært innom noen ganger i årenes løp og har fått veldig god behandling/oppfølging. Men renholdet på venterom var som sagt kritikkverdig. Hit kommer syke og skadede mennesker. Er det greit med så mye møkk/urenhet ? Jeg trodde faktisk at man kunne forvente en høyere standard enn dette  i Norge….?!

IMG_8896.jpeg

Endret av Rødstrupa
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rødstrupa skrev (2 minutter siden):

Reagerte på renholdet på legevakten i går. Veldig møkkete i vinduskarmer, gulvlistene, gulv og understell på bordene, æsj! Det var heller ikke toalettpapir og håndsepe igjen på dispenseren. Ga beskjed om tilstand på WC. Det ble gjort noe med etter et par timer. Jeg har ingenting å utsette på selve sykehuset eller legevaktens ivaretagelse som sådan . Jeg har vært innom noen ganger i årenes løp og har fått veldig god behandling/oppfølging. Men renholdet på venterom var som sagt kritikkverdig. Hit kommer syke og skadede mennesker. Er det greit md så mye møkk/urent ? Jeg trodde faktisk at man kunne forvente en høy standard her i Norge….?!

IMG_8896.jpeg

Dette er du ikke alene om å observere. 
Selv på akutten på sykehus, var det så skittent og fullt av mugg bak døra at du kunne spy. 
Du kan og se på nattbordene på sykehus. Nederst mot gulvet er de fleste så støvete at det er til å bli kvalm av. 

Detter på plasser der sårbare mennesker kommer, med behov for helsehjelp. Å komme ut igjen fra slike steder med mer enn man går inn med, skulle være det minste man kunne forvente. Er det tyggegummi eller drops det rosa klisset?

Anonymkode: 9dff8...e41

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik blir det når det er firmaet som bruker kortest tid og skal ha minst betaling som får oppdraget med renhold...

Anonymkode: 71d04...760

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykehuset her jeg bor fant ut at de skulle spare penger, og sa opp alle fast ansatte renholdsarbeidere og ga jobben til et privat vaskefirma.

Det førte til slike tilstander som du beskriver, Ts.

Så ille har det vært at jeg vet at pasienter som må ligge inne, men som likevel kan bevege seg rundt har begynt å vaske, fordi de har ansett det som helseskadelig.

Nå har sykehuset snudd helt rundt og skal igjen ha fast ansatte renholdere...

Og hele prosessen med å la private ta over viste seg å bli dyrere enn opprinnelig ordning, samt at renholdet ble langt dårligere og i stor grad uforsvarlig.

Jeg ville tatt dette til avisen om jeg var deg, Ts, for å klage i systemet vil trolig ikke føre noen vei. Jeg tipper de ansatte vil være takknemlig for at noen tar det opp, for jeg antar at de selv har forsøkt å ta det opp mange ganger.

Anonymkode: 9979f...98e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang jeg ble innalgt på psykiatrisk avd. var det fullt av hårstrå på gulvet og i sengen, og moppen var helt grå av støv og skit etter at jeg vasket gulvet der. Ikke like viktig med renhet på en psykiatrisk avdeling, men det sier jo likevel litt. 

Anonymkode: 3e795...e61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt vanvittig hvor stor forskjell det er på renholdet på f.eks. Volvat eller Aleris kontra offentlig legevakt/sykehus. Når det kan gjøres så bra som hos de private så betyr jo det at det går an om man faktisk bruker penger på folk til å gjøre jobben. 

Anonymkode: cac73...530

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det handler om to ting, tid og pris. Renhold settes ut på anbud. De med lavest pris vinner anbudsrunden. 
Og renholdet blir deretter.

Anonymkode: 9dff8...e41

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips lokalmedia. De skal spare penger så det tas ikke tak i før det blir sak ut av det.

Anonymkode: a4520...ad4

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hvilken legevakt er dette?

Anonymkode: 9537a...4d5

Tipper Bergen siden det manglet sepe. 

Anonymkode: fed45...628

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Sepe?? 😂

Anonymkode: 75fad...1b6

Ja? 🤦🏼‍♀️Det er da et helt normalt ord det. Man sa det før. 

Anonymkode: 92793...e7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...