Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Anonymslitensjel
Skrevet

Hei! 

Er førstegangsmor med en baby på 2 uker. Har hele tiden hatt god melkeproduksjon og ammingen går bra. Baby var tilbake i fødselsvekt etter 1 uke og fremstår fornøyd etter måltid. Grunnet stort sugebehov og nærhetsbehov ble vi anbefalt å pumpe slik at far kan gi en flaske ila natten så jeg kan få sove ihvertfall 2 timer sammenhengende. 
Problemet er at jeg bare fikk ut 10 ml av begge bryst ved pumping (prøvde 2 forskjellige elektriske + 1 håndpumpe). Når jeg håndmelker står strålen ut, men når jeg bruker pumpen får jeg ingenting ut. 

Noen som her vært borti lignende? Har dere tips eller triks? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Jeg fikk aldri til å pumpe, selv om jeg hadde god produksjon. Kom mer når jeg håndmelket, så gjorde det innimellom. Men klarte egentlig aldri å få ut nok til å erstatte ammemåltider.

Anonymkode: f00de...2e8

AnonymBruker
Skrevet

I starten klarte jeg bare å pumpe hvis baby diet på den andre puppen. Har du prøvd det? Jeg pumpet lite i starten, syntes det var mye styr, og fikk ut lite selv om jeg hadde mye melk. 

Anonymkode: 35533...c5a

AnonymBruker
Skrevet

Fikk aldri ut mye på pumpe, men vet jeg hadde mer enn nok melk (baby spratt opp fra 50- til 95-prosentilen). Jeg håndmelket, det var det mest effektive. Og ammet sovende! Men hun måtte bli noen uker før vi fikk det til. 

Anonymkode: 48a3f...46f

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri fått ut noe særlig ved pumping, får ut mer ved håndmelking.

Anonymkode: 44752...b64

AnonymBruker
Skrevet

Ville nok heller øvd på liggende amming, så kan du sove mens baby dier.

Anonymkode: cf20c...597

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke alle som klarer å pumpe så mye, men likevel har god produksjon. Kanskje bør du prøve en annen traktstørrelse for å se om det kan hjelpe. Kan forsåvidt og tipse om omgivelsene - jeg får ingenting ut ved pumping om omgivelsene ikke er lagt til rette. Jeg må ha det rolig rundt meg, ikke være stressa, se på baby/evt se på bilder av baby og kanskje ha på noe dølt på tv (som man ikke må følge så masse med på). Dersom jeg er stressa, eller holder på med noe (går rundt, strikking, serier etc) så kommer det ikke en dråpe ut for min del. Er forsåvidt også enig i de som foreslår liggende amming, nattesøvnen ble noe helt annet etter vi starta med det, for alle i husholdningen.

Anonymkode: 051ba...f2a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...