Gå til innhold

Neste vakt kommer alltid for sent på jobb!

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 17.2.2025 den 18.31):

Skriv en time overtid. Du blir tvunget til å være på jobb en time ekstra fordi ledelsen ikke følger opp ansatte. Jeg gjentar som de andre sier, ledelsen har ikke lov til å nekte deg overtid når du tvinges til å bli over avtalt arbeidstid. Hvis du er fagorganisert er dette en sak for tillitsvalgt, hvis du opplever utfordringer med dette. Dersom du ikke er tillitsvalgt kan du snakke med verneombud. Evt kontakte leder til din leder. 

Anonymkode: bcab7...aff

Hun kan jo ikke skrive overtid for mer enn den tiden hun må vente på neste vakt. F.eks. 5-10 minutter. Det er jo en privatsak hvordan man kommer seg hjem fra jobb. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 17.2.2025 den 17.44):

være ferdig skiftet til klokken er hel. Sånn at jeg faktisk kan gå hel

Hmm, høres ut som dere begge prøver dere på et par minutters drøying av arbeistid. Du slutter ikke 2 på hel. Du har arbeidstid til hel. og deretter må du skifte og så kan du gå hjem. Hun starter ikke 2 på hel, men hel og så er det forventet at hun skal være ferdig skiftet og klar til å ta over fra deg hel.

For min del høres del høres dette aller mest ut som arbeidsgiveren stjeler litt av begge deres tid hver eneste dag. Dere burde be om å få betalt skifte-tid. Hvis dere ikke har kontrakt på det, kan ikke du kreve noe av din kollega som du ikke er villig \til å gjøre selv, altså skifte innenfor arbeidstiden.

Men seff kjipt å miste bussen. 

Anonymkode: 31eea...e0b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...