Gå til innhold

Neste vakt kommer alltid for sent på jobb!

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hun ene kollegaen min kommer alltid for sent på jobb. Det gjør at jeg mister bussen min. Vi skal egentlig møte opp på jobb noen minutter før vaktstart, og være ferdig skiftet til klokken er hel. Sånn at jeg faktisk kan gå hel. Da rekker jeg bussen min som går tolv over. Men hun ene kollegaen kommer alltid for sent og da må jeg vente en time på neste buss. Jeg er så innmari lei av henne. Vi er flere som klager til sjefen, men det skjer jo ikke noe! 

Anonymkode: d67a6...06e

• Hjerte 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du gå uavhengig av om hun er kommet? Er hun der hel, og bare ikke har skiftet? 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere sagt det direkte til henne?

Ellers hadde jeg bare gått når jeg skulle, så fikk det være hennes problem at hun ikke var på plass til rett tid.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva jobber dere med? Jeg hadde bare gått på tiden min, jeg. Ærlig talt.

Anonymkode: 7ec7d...ae0

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Si det til henne. 

Hei Olga. Har lagt merke til at du kommer når du skulle startet og det gjør at jeg må vente en time på bussen min. Dersom du fortsetter, må jeg ta det videre..?"

Du har vel en HR avd? Kontakt dem. 

Skriv overtid HVER gang, så må sjefen ta tak når det går utover økonomien..

Anonymkode: 89b86...207

• Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 17.2.2025 den 16.50):

Skriv overtid HVER gang, så må sjefen ta tak når det går utover økonomien..

Ekspander  

Money talks!

Anonymkode: 95bdd...d5e

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Skriv én time overtid hver gang.

Anonymkode: f3794...051

• Liker 9
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi jobber i helse så kan ikke bare gå. Hun må være på plass på avdelingen. Garderoben er i kjelleren.

Vi har tatt det opp med henne hundre ganger. Vi klager til sjefen men ingenting skjer. Vi har ikke lov til å skrive overtid med mindre det er avtalt på forhånd. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tja, jeg ville sagt fra hver gang, du er sen i dag også ja,, regner med du snart betaler meg ventetid nå siden JEG blir sen på grunn av deg.. 

Anonymkode: f8de5...3a5

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Har vært i samme situasjon selv. Jobbet seinvakt i bolig og nattevakten kom oftest for seint. Skikkelig irriterende. Ikke bare å gå når en jobber med mennesker. Sa ifra til sjefen, men ingenting skjedde. Jeg begynte å skrive overtid når hun kom for seint. Da ble det dyrt for ledelsen, og kollegaen min var presis etter det😊😊

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.2.2025 den 16.53):

Vi jobber i helse så kan ikke bare gå. Hun må være på plass på avdelingen. Garderoben er i kjelleren.

Vi har tatt det opp med henne hundre ganger. Vi klager til sjefen men ingenting skjer. Vi har ikke lov til å skrive overtid med mindre det er avtalt på forhånd. 

Ekspander  

Får ikke lov.. det hadde jeg gjort helt til han tok tak. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekspander  

De har ikke lov til å holde deg på jobb uten å betale deg heller. Så hvis de ikke tar tak i en ansatt som ikke dukker opp i tide, da fører du overtid.

• Liker 33
  • Hjerte 1
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

De kan jo ikke kreve at du skal jobbe overtid, og så ikke engang gi deg lov til å skrive overtid. Per nå, så er du påkrevd å jobbe overtid fordi kollegaen din kommer sent. Eller vil de at du heller bare skal dra... Noe du åpenbart ikke kan. 

Anonymkode: f3a7d...956

• Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekspander  

Dersom du ikke bare kan gå, er det pålagt overtid.

Skriv overtid med snøskuffe og sendt det til sjefen, de kan ikke holde deg der dersom de ikke betaler for det.
Dersom du ikke får overtid, skal du bare spasere hjem, de kan ikke ha folk jobbende gratis heller, det er mot arbeidsmiljøloven det.

Lag problemer for sjefen og be de betale for tiden din, eller rydde opp i dette.

Eventuelt sjekk med fagforeningen.

Endret av RaulAngelsk
  • Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  BobbySocks skrev (På 17.2.2025 den 16.56):

Får ikke lov.. det hadde jeg gjort helt til han tok tak. 

Ekspander  

Jo, det har du lov til. At sjefen din sier at det ikke er lov er bare tull. Hvis du er ferdig på jobb kl 15, og må jobbe lenger, så skriver du 30 min overtid. Klart sjefen prøver seg, men det er bare å finne frem i lovverket det. Eller snakk med fagforening eller HR. 
jobber selv i kommunen og skriver overtid hver eneste gang jeg jobber lenger. Det blir enten utbetalt i form av overtid eller lagt i bank slik at jeg kan avspasere. Det er ulovlig å nekte deg det. 

Anonymkode: 38e27...e31

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har stor tålmodighet. Hva med å skjelle henne ut etter noter neste gang? Evt komme for sent når du skal avløse henne på vakt, flere ganger. Jeg hadde en sånn kollega i annen type jobb, jeg måtte i tillegg gjøre hennes oppgaver, da hun ikke gjorde noe, annet enn å smiske med sjefen. Jeg skjelte henne ut etter noter en gang, og hun forsvant, for godt.. Jeg fikk ut min årelange frustrasjon og fikk lønnsforhøyelse, og sjefen sluttet også.. Jeg lærte opp den nye sjefen, men begeret mitt var fullt og jeg sluttet også.. 

Sånn oppførsel går ikke an, uansett hva årsaken måtte være. Gi beskjed til leder at hun aldri mer kan komme etter ditt skift, hva med fagforening?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du tvinges til å stå over din arbeidstid fordi kollegaen din stadig er forsinket, og du ikke får skrive overtid, så sender du det videre til fagforeningen.

Anonymkode: 2c04c...5cd

• Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 17.2.2025 den 16.44):

Hun ene kollegaen min kommer alltid for sent på jobb. Det gjør at jeg mister bussen min. Vi skal egentlig møte opp på jobb noen minutter før vaktstart, og være ferdig skiftet til klokken er hel. Sånn at jeg faktisk kan gå hel. Da rekker jeg bussen min som går tolv over. Men hun ene kollegaen kommer alltid for sent og da må jeg vente en time på neste buss. Jeg er så innmari lei av henne. Vi er flere som klager til sjefen, men det skjer jo ikke noe! 

Ekspander  

Dere må kreve at leder løser det. Den kan ikke holde dere på jobb uten å betale for tiden, og det må dere kreve at blir løst. Koble gjerne inn tillitsvalgte. Personen som kommer for sent er ikke problemet, den er bare årsaken til problemet. Det egentlige problemet er leder og der kan dere sette krav til løsning. Så får leder løse årsaken som den vil, det angår ikke dere. 

Anonymkode: 8beb1...336

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ingenting er bedre enn konfliktskye ledere 🙃

Anonymkode: 4c820...e4c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...