Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Bounty_*
Skrevet

Jeg har lyst å farge håret mitt lysere.

Helst vil jeg at det skal se solbleket og naturlig ut med masse striper. Men saken er at jeg ikke har så lyst å ende opp med bimbo-hår... noen som har erfaringer og tips til hva jeg skal si til frisøren? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Be om masse, masse naturlig blonde striper, ikke gylne.

Jeg gjorde det i fjor en gang og det ble kjempefint og så helt naturlig ut. Kledde det faktisk bedre enn min ordentlige farge.

Gjest Gjest
Skrevet

Hvordan hårfarge hadde du i utgangspunktet? Jeg har selv mellomblondt hår, og har utrolig lyst på lysere, men forklarte nok ikke dette godt nok til frisøren sist. Endte opp med noen gyldne og få striper. Er det noen som kan legge inn link med lignende hårfarger, som den du forklarte? :)

Skrevet

Bruker dere da folie eller hette når dere striper? :)

Gjest Tristessa
Skrevet

Jeg har brukt hette til striping, og får da et solbleket resultat.

Gjest Gjesta
Skrevet
Hvordan hårfarge hadde du i utgangspunktet? Jeg har selv mellomblondt hår, og har utrolig lyst på lysere, men forklarte nok ikke dette godt nok til frisøren sist. Endte opp med noen gyldne og få striper. Er det noen som kan legge inn link med lignende hårfarger, som den du forklarte?  :)

Jeg har vanlig brunt hår så da burde det gå bra med mellomblondt. Sånn ble håret mitt før og etter. :)

Frisøren min brukte foile.

Gjest Gjest_Guest_*
Skrevet

Jeg vil og ha solbleket hår, men har litt problemer med å forklare til frisøren min hvilken farge jeg mener , Ender alltid opp med feil resultat (for lite striper i mitt mellomblonde hår) :) Noen som har forslag?

Gjest Gjest
Skrevet

spragleknas, hårfargen din på bilde #2 var kjempefin! men ser ut som hele håret er samme farge, ikke at det er stripet...? nyyydelig farge...

Gjest Tristessa
Skrevet
Jeg har vanlig brunt hår så da burde det gå bra med mellomblondt. Sånn ble håret mitt før og etter. :)

Frisøren min brukte foile.

Fin farge! Jeg har sånn jeg også, min naturlige er noen nyanser mørkere. Kald blond.

Skrevet

Kan du ikke bare si akkurat det du sier til oss da?

Jeg har farget håret mange ganger på egen hånd og spurt om hjelp i butikken for å finne rett farge.

Har sagt jeg ønsker at det skal bli skikkelig lyst men at det skal se ekte ut og at jeg ikke vil at det skal bli bimbohvitt.

Jeg ble fortalt at det er to typer blondefarger.....de som er gule og de som er grå....(eller noe i den stilen) og da velger jeg de gule fordi de ser ekte ut mens de andre blir sånn fake bimbohvit.

Gjest Tristessa
Skrevet

Ikke alle som kler gulblondt hår, Emma. Jeg har ganske kald farge i håret til vanlig, som blir bimbohvitt i solen. Skulle jeg farget med varme farger i kaldt hår ville det sett sinnsykt ut.

Gjest Gjesta
Skrevet
spragleknas, hårfargen din på bilde #2 var kjempefin! men ser ut som hele håret er samme farge, ikke at det er stripet...? nyyydelig farge...

Det ser litt sånn ut på bildet fordi håret er dratt tilbake men det så naturlig ut IRL. :)

Tusen takk, forresten! Savner det litt. :sjenert:

Gjest Gjest
Skrevet

Trådstarter her, Er litt confused... :)

Er konklusjonen at det er best med folie og be om masse tynne lyse striper eller bruke hette? Hva ser best ut? :)

Gjest Tristessa
Skrevet

Jeg synes at hette gir det resultatet som er nærmest solbleket, men det gjelder for mitt hår (mørk blond), men jeg vet at frisører gjerne vegrer seg for å bruke hette, da det er litt avleggs.

Gjest journal
Skrevet

Har rødblondt hår og har også lyst til å stripe det så det ser solbleket ut sånn som om sommeren.

Får vel kanskje gå for hette med masse små striper? For med folie får man vel bare brede striper?

Gjest Gjest
Skrevet

bruker å stripe mammas hår med hette og bleking, hun har mørk blondt hår i utgangspunktet. hun får veldig fint resultat.

man skal være bra håpløs å klare å ødelegge striping når man bruker hette.

Skrevet

Ser ut som hette gir finest resultat her... hvorfor har frisører da begynt å bruke folie?

Gjest Gjest
Skrevet

da kan man lage mer "presise" striper, og kan bruke flere farger på en gang.

Gjest Gjest
Skrevet

Ok.

Da høres det vel absolutt best ut å bruke hette hvis man vil ha et naturlig solbleket resultat? :)

Gjest Tristessa
Skrevet

Jepp, det synes i alle fall jeg. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...