AnonymBruker Skrevet 28. februar #81 Del Skrevet 28. februar Barna mine heter Ava og August. Veldig fornøyd med det! Anonymkode: 4a7a9...e2c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 28. februar #82 Del Skrevet 28. februar Om jeg skulle hatt flere barn: Jente: Éowyn (kjælenavn Evy) Gutt: Sannelig om jeg vet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #83 Del Skrevet 28. februar Barna mine har navn som er relativt lite brukt, men de er likevel litt i samme gata som navn som er mye brukt. F.eks. har den ene et navn som 300 andre i landet har, men det er et jentenavn med to stavelser som slutter på -a, og dermed glir det likevel rett inn som et ganske typisk navn nå om dagen. Hadde jeg valgt navn alene, kan det hende barna hadde hett Unni og Inger. Veldig vanlige navn, og det er langt flere kvinner i Norge med de navnene enn med navnene barna endte med å få. Men likevel vil jeg si at de har mer "vanlige" navn enn de ville hatt om det ble Unni og Inger, for sin generasjon. Anonymkode: d645c...cca 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars #84 Del Skrevet 1. mars AnonymBruker skrev (På 28.2.2025 den 19.32): Vi valgte jentenavn med Æ i fjor. Anbefales. Vi bor i Norge, og jeg syns vi skal ta vare på særbokstavene våre. Det er eksotisk i det store utland, og man kan alltids få seg et kallenavn om dette skulle bli et stort problem. Anonymkode: 622cb...d48 Oj, hvilke jentenavn har Æ i seg? Anonymkode: 6847a...796 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars #85 Del Skrevet 1. mars AnonymBruker skrev (På 18.2.2025 den 19.37): Hvis jeg noen gang skulle fått en gutt, skulle han hete Sæming 💕 Anonymkode: b1a11...92c Er det seriøst ment? På vår dialekt betyr det treiging. Anonymkode: f1299...2d5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars #86 Del Skrevet 1. mars AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Er det seriøst ment? På vår dialekt betyr det treiging. Anonymkode: f1299...2d5 Her også..Men Sæmund er et hakk bedre. Anonymkode: 54c54...6b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars #87 Del Skrevet 1. mars Har ei Guro og ei Regine Anonymkode: 3e017...9e4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars #88 Del Skrevet 1. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Oj, hvilke jentenavn har Æ i seg? Anonymkode: 6847a...796 Lærke er det eneste jeg kommer på i farta. Nok vanligere i Danmark enn i Norge. Synes det er et kult navn. Anonymkode: 0b867...ff6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jukkapalme Skrevet 2. mars #89 Del Skrevet 2. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Lærke er det eneste jeg kommer på i farta. Nok vanligere i Danmark enn i Norge. Synes det er et kult navn. Anonymkode: 0b867...ff6 Hæge er også et jentenavn med Æ i. Flere kommer ikke jeg på heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars #90 Del Skrevet 2. mars Jeg liker Håvard, Håkon, Harald, Tuva og Hedda. Men har selv en Theodor, det var langt unna topplisten når gutten vår fikk det navnet. Anonymkode: 1fc73...529 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars #91 Del Skrevet 2. mars Agnete, Kaya, Kirsten, Henny, Henning, Viljar, Sjur, Vegard Anonymkode: b057d...4ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KjerstiT Skrevet 4. mars #92 Del Skrevet 4. mars Jentenavn: Marita, Karina, Sigrid, Rita, Karen, Ellen (mine døtre heter Marita og Karina) Guttenavn: Sigurd, Edvart, Haavard, Hallvar (uten d), Klaus, Eskil, Espen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #93 Del Skrevet 4. mars Agathe Anonymkode: 79064...807 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars #94 Del Skrevet 10. mars Synnøve, Øyvind, Kirsti, Vegard, Henna, Johan, Petra, Arild, Sigrid, Endre, Tone, Sindre Anonymkode: 51477...f3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars #95 Del Skrevet 10. mars AnonymBruker skrev (På 18.2.2025 den 20.29): Det er ikke lov å kalle barnet sitt Vidkun, don't worry Anonymkode: e9537...1c6 Joda. Det tas vel en vurdering, men det er flere som heter det. Kan også bruke Vidkunn. Det er et gammelt ordtak som lyder: "Navnet skjemmer ingen, om du ikke skjemmer navnet". Nå synes ikke jeg navnet er noe fint, så jeg ville ikke ha brukt det, men det er altså ikke navnet som er skyld i handlingene til han vi assosierer det med. Anonymkode: 51477...f3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars #96 Del Skrevet 10. mars Kim-Schnappi Anonymkode: ae327...d93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april #97 Del Skrevet 5. april AnonymBruker skrev (På 17.2.2025 den 17.23): Hvilke navn som ikke er eller nylig har vært på topplistene har du selv nylig brukt (seneste par årene), eller liste over navn som du seriøst vurderer bruke? Anonymkode: ab736...fe8 Når jeg var gravid i 2012, valgte vi 2 og 3 plassen på topp 10,men vi hadde også Syver Per Ole Jacob ( var ikke på listen da ) Ferdinand Gabriel Daniel på listen Anonymkode: fcaf3...5fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå