Gå til innhold

Ikke-trendnavn du har valgt eller tenker bruke

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vi kommer til å velge et navn med Æ/Ø/Å i navnet sitt til en fremtidig gutt. Det er forholdsvis lite trendy i dag pga alt skal være så internasjonalt. Slikt bryr vi oss ikke noe om her i hus. Han er en norsk unge som skal bo i Norge. Da får han heller være litt spennende og eksotisk når han reiser utenlands.

Anonymkode: 6847a...796

Øyvind er veldig fint, synes jeg 😊.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mine tre (i alderen 2 - 7 år) heter Trygve, Guro og Erlend. Vanlige navn, men ikke så mange i deres generasjon som heter det. Jeg får ofte komplimenter for navnene deres😍

Anonymkode: 0b867...ff6

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Henrik, som foreløbig ligger på 16.plass på navnestatestikken.

Markus, plass 50.

Ine, plass 168.

Anonymkode: 014ac...ee8

Disse navnene er alle oppbrukt, de har ligget høyt på listene i åresvis. Dette er typiske navn for ungdomskoleelever.

Anonymkode: bbbfb...de9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Mine tre (i alderen 2 - 7 år) heter Trygve, Guro og Erlend. Vanlige navn, men ikke så mange i deres generasjon som heter det. Jeg får ofte komplimenter for navnene deres😍

Kult😃

Orginalt, har ikke møt noen barn i barnehage de siste 15 år som heter noen av det navna.

Anonymkode: bbbfb...de9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Ragnhild :) Nå for tiden er det 20-30 babyer som får det navnet hvert år. Vi venter barn nr to og vet ikke kjønn ennå, men har selvsagt begynt å tenke på mulige navn. Vil gjerne velge et tilsvarende gammelt og tradisjonelt navn, som ikke har rukket å finne veien til topplistene ennå. 

Anonymkode: 52789...28d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om jeg får et barn til er disse på lista: 

Gutt- Thorvald, Rasmus, Thomas, Lavrans

Jente: Birgitte, Lina, Hanne

Anonymkode: a91af...473

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jente: Eva

Gutt: Jerusalem

Anonymkode: 89bae...07c

Ville ikke kalt barnet mitt Jerusalem med mindre jeg var jøde, og i disse dager kan veldig Israel-assosierte navn som nettopp Israel og Jerusalem være en belastning.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvis du er seriøs; stakkars barn. Han kommer til å bli mobbet og plaget ihjel pga det navnet. Er greit at folk velger utradisjonelle navn, for all del, men man er bare grusomme hvis man velger et så belastet navn. Stakkars gutt.

Anonymkode: f48d2...609

Tror hun tuller 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Henrik, som foreløbig ligger på 16.plass på navnestatestikken.

Markus, plass 50.

Ine, plass 168.

Det er veldig vanlige og litt kjedelige navn, siden så mange har dem. Én ting er navnetoppen 2024, men Henrik og Markus har vært i topp 5 i mange år på 2000-tallet, så det er mange av dem der ute. Ikke riktig så mange Ine.

Endret av Grüner
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det heter min gutt, nydelig navn❤️

Anonymkode: 231e3...4f3

Det er så vakkert. Vi har en Vilje fra før, så hadde vært så fint sammen også syns jeg 😁😍

Anonymkode: 26e67...711

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guro var veldig populært på 80-, 90-, starten av 2000-tallet, men litt mindre nå. Guri derimot er ikke like mye brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner to små med navn Guro. Jeg liker navnet, men med liten familie så tar vi ikke noens navn.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Randi og Inga på lista om det blir jente og Severin og Albert om det blir gutt.

Anonymkode: 098f0...553

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Grüner skrev (48 minutter siden):

Det er veldig vanlige og litt kjedelige navn, siden så mange har dem. Én ting er navnetoppen 2024, men Henrik og Markus har vært i topp 5 i mange år på 2000-tallet, så det er mange av dem der ute. Ikke riktig så mange Ine.

Markus har aldri vært topp 5. Var inne og sjekket nå. Henrik vet jeg har gått opp og ned på listen, men de siste årene har den ikke vært på topp ti. Det var de siste årene ts spurte etter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Vi har Randi og Inga på lista om det blir jente og Severin og Albert om det blir gutt.

Anonymkode: 098f0...553

Randi er så koselig🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Randi er så koselig🥰

Enig, jeg kjenner en Randi som jeg er veldig glad i ♥️ Meeeen....kan være litt belastende i et engelskspråklig land..

Anonymkode: f28e7...e61

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...