Gå til innhold

Vi vil flytte, MEN Hvor i landet scorer det høyest på ;

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

By

barneskoler

barnehager

lange sommere 

fritidstilbud

barnefamilier

nærhet til det meste

videreutdannung 

vi ønsker jo selvsagt beste for våre barn. Vi som voksne er veldig utadvendte og blir lett kjent med folk. Gjerne kom med konkrete navn på skoler, byer, byggefelt osv..

Anonymkode: 84ea1...ac6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

By

barneskoler

barnehager

lange sommere 

fritidstilbud

barnefamilier

nærhet til det meste

videreutdannung

vi ønsker jo selvsagt beste for våre barn. Vi som voksne er veldig utadvendte og blir lett kjent med folk. Gjerne kom med konkrete navn på skoler, byer, byggefelt osv..

Anonymkode: 84ea1...ac6

By: Oslo er størst.

Barneskoler: Oslo vest får høyest karakterer (kilde). Songdal har best trivsel (kilde)

Lange sommere: Oslo (varmest), Sør-Norge (lengst)

Fritidstilbud: Oslo

Barnefamilier: Sør-Norge har sterkest familiekultur (kilde)

Nærhet til det meste: Oslo

Videreutdannung: Oslo

Anonymkode: b6db1...56e

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

By: Oslo er størst.

Barneskoler: Oslo vest får høyest karakterer (kilde). Songdal har best trivsel (kilde)

Lange sommere: Oslo (varmest), Sør-Norge (lengst)

Fritidstilbud: Oslo

Barnefamilier: Sør-Norge har sterkest familiekultur (kilde)

Nærhet til det meste: Oslo

Videreutdannung: Oslo

Ai eller?!

Hvorfor legger du lenke til levendefødte barn som kilde for sterk familiekultur?? Sør Norge har flest unge mødre og flest mødre utenfor arbeidslivet. 

Ts: Ut i fra det du beskriver ville jeg sjekket ut Sandefjord, ev en av de andre byene nær Oslo. 

Anonymkode: c8316...366

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ai eller?!

Hvorfor legger du lenke til levendefødte barn som kilde for sterk familiekultur?? Sør Norge har flest unge mødre og flest mødre utenfor arbeidslivet. 

Ts: Ut i fra det du beskriver ville jeg sjekket ut Sandefjord, ev en av de andre byene nær Oslo. 

Nei, ikke AI.

Og sjekk lenken igjen. Den innholder også data om hvem som får barn og den viser at andelen som er gift og får barn er høyere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei, ikke AI.

Og sjekk lenken igjen. Den innholder også data om hvem som får barn og den viser at andelen som er gift og får barn er høyere.

Men dette sier mer om religion og sosial kontroll enn familie kultur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva vektlegger dere innenfor kategoriene, og hvilken kategori er viktigst? Det finnes ikke ett sted som har "best" på alt. Om dere vil ha videreutdanning innen samisk kultur/språk eller innenfor nordområdekunnskap er det jo viktig å være nært alta/tromsø/UiT. Om dere vil ha videreutdanning innen sexologi er vel Grimstad eneste mulighet.

Hva vil dere bruke sommeren til? Den er lang i lofoten også, men ikke så varm. Men om høye fjell er viktig, er det jo et pluss å være der. Samme gjelder fritidstilbud. Er det viktig med nærhet til naturen og fritid der, eller til organisert fritidstilbud? 

Nærhet til alt er også vanskelig å vite hva dere vilha. Til næfbutikken? Flyplassen? Familie? Harryhandel? Nærhet til både isbre og kunstishall? Jeg syntes vi bor i "nærhet til alt", men samtidig er det 2 timer til nærmeste sykehus. Det er allikevel kort vei til butikken, jobb, flyplass og kjøpesenter.

Hva jobber dere med? Ikke alle steder i innlandet det er så lett å være utdannet skipsmekaniker og fisker. Sjeldent lett å få fulltidsjobb som bibliotekar utenfor byene, mens lærer/helsepersonell stortsett kan få jobb på sekundet overalt. Er dere uføre/uten jobb er det kanskje greit å komme et sted hvor man kan finne på ting på dagtid?

Er dere åpen for å flytte til utlandet? Skal dere eie/leie? 

(Jeg har skikkelig lyst å komme med forslag altså, bare mangler litt info for å gi forslag)

Anonymkode: 8aef0...4c7

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sjekket ut Vestfold. Mye bra, og ganske kort til Oslo hvis det er et poeng.

Minuset er jobb og karriere - det er mange om beinet i en del yrker. Så litt avhengig av yrke/hva dere utdanner dere til er det en ting å være klar over.

Anonymkode: 65dfd...6c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

(Jeg har skikkelig lyst å komme med forslag altså, bare mangler litt info for å gi forslag)

Samme her. Hva som er viktig for denne familien vil jeg ha svar på. 

Anonymkode: 16bee...1f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...