Gå til innhold

Dere kvinner som eier hus, hvor mye er mannen med på å betale av diverse?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er samboer med en på 10. året og han betalte meg her om dagen ca 4500 «for betaling for diverse» (strøm, mat, kommunale avgifter osv), men det er nesten ingenting mot det jeg må betale. Jeg står for matinnkjøp, jeg betaler strømmen, kommunale avgifter, om det skjer noe, ja, jeg betaler for alt, og så synes han at han bidrar med så mye. 

Hvordan gjør dere det? 

Anonymkode: da7d4...b0a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor bor du sammen med en freeloader?

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Dere har vært sammen i 10 år, og han betalte 4500. Mulig man kunne sett annerledes på det etter 5 år, og 2000 kroner. Også mulig om man er 20 og 21, sett mot 40 og 41. Vanskelig tema når du oppgir så få tall. 

Anonymkode: 58eff...0f6

AnonymBruker
Skrevet

Men hva eier dere? 

Anonymkode: ac13c...024

AnonymBruker
Skrevet
Snok1 skrev (1 minutt siden):

Hvorfor bor du sammen med en freeloader?

Fordi jeg er ikke en sånn person som vet min verdi. 
Foreldrene hans sa til ham at han måtte bidra mer. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men hva eier dere? 

Anonymkode: ac13c...024

Jeg eier en enebolig og to biler. Han eier ingenting annet enn sine eiendeler. Jeg skjønner jo at jeg skal ta mesteparten, men han bruker mest vann og strøm. 

AnonymBruker
Skrevet

4500 pr mnd? Og inkl mat?!?!? Himmel, han lever billig ! Vil kalle han en snylter! 

Anonymkode: 01d0b...b93

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fordi jeg er ikke en sånn person som vet min verdi. 
Foreldrene hans sa til ham at han måtte bidra mer. 

Han kommer aldri til å gi deg lykke, bare bekymringer. Hvor mye får han utbetalt i måneden?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor forsørger du han?

Anonymkode: d56d4...1ba

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Snok1 skrev (1 minutt siden):

Han kommer aldri til å gi deg lykke, bare bekymringer. Hvor mye får han utbetalt i måneden?

Ca 40000. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor forsørger du han?

Anonymkode: d56d4...1ba

Fordi han ellers blir sint.

AnonymBruker
Skrevet

Ok.. du trenger egentlig hjelp til å bli kvitt denne mannen? Han der kan umulig tilføye deg noe positivt i livet? 

Anonymkode: 01d0b...b93

• Liker 3
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo helt irrelevant hvordan andre gjør det. De fleste flytter ikke sammen med noen og bor med dem i ti år uten å ha en ordentlig samtale og avtale om økonomi. 

Hvis du bor med noen som utnytter deg fordi vedkommende blir sint hvis du lar være, kan politi og krisesenter være aktuelle instanser.

Anonymkode: 0bd3f...61a

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Her betaler samboer halvparten av mat kr4000 hver. I tillegg deler vi kostnad på strøm, kommunale avgifter, bolig- og innboforsikring, streaming i tillegg til at han betaler 45% av rentene. Blir boligutgifter på 5000kr per måned for han. For meg blir det 6000kr på det vi deler, pluss 7200kr i avdrag.

Anonymkode: 2c773...213

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Serr?

Gjør det slutt med ham. Han er en dritt.

Anonymkode: 32ba2...757

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg eier en enebolig og to biler. Han eier ingenting annet enn sine eiendeler. Jeg skjønner jo at jeg skal ta mesteparten, men han bruker mest vann og strøm. 

Du setter opp et regnestykke der han betaler halvparten av alt utenom det du eier. 

Hvordan har du holdt ut så lenge?

Anonymkode: 16937...904

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ta hva du betaler i renter + halvparten av strøm og kommunale avgifter. Mat betaler han selvsagt selv. 

Anonymkode: 7525b...15c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sett dere ned med FINN. Søk opp utleieboliger tilsvarende der dere bor i dag. Sjekk hva disse koster, og del på to. Pluss på halvparten av strømmen dere betaler, internett, forsikringer, veiavgifter, billån, SIFO-kalkulatorens sum for mat til en voksen mann osv.  Da er dere oppe i de reelle levekostnadene hans en måned. Se bort ifra hva som er avdrag og renter i det du betaler, han må betale det han ellers ville betalt for å leie sammen med deg (markedspris). Din egenkapital i boligen subsidierer jo hvor stor rentene på boliglånet er pt. Så det er dårlig indikasjon på reelle utgifter å trekke fra avdragsdelen og dele rentene på to. Det blir for lite. Blir han sinna, så blir han sinna. Spør om han forventer at du forsørger han med dine penger, og om du da kan få lommepenger fra ham slik at du kan leve like godt som han. Han kan ikke ha en masse lommepenger (36.000) og du mye mindre.

Anonymkode: e0654...b1f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg eier huset, det står 100% i mitt navn. Kjøpt mens vi var sammen. Alle utgifter deles 50/50. Dette gjelder boliglån, strøm, kommunale avgifter, mat osv. 10 år sammen vi også. 

Anonymkode: 1c1e8...77f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ta hva du betaler i renter + halvparten av strøm og kommunale avgifter. Mat betaler han selvsagt selv. 

Anonymkode: 7525b...15c

Hennes egenkapital i boligen subsidierer hvor stor rentene på boliglånet er pt. Så det er dårlig indikasjon på reelle utgifter å trekke fra avdragsdelen og dele rentene på to. Har hun da spyttet inn 2 mill i egenkapital slipper han unna renter på 6000 delt på to. Hun har også vedlikeholdskostnadene, det utgjør mye i bruksslitasje med en person til i boligen. De bør heller finne markedsleie for lignende boliger og så dele på to. 

Anonymkode: e0654...b1f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...