AnonymBruker Skrevet 17. februar #1 Skrevet 17. februar Jeg ble anbefalt av jordmor å søke da jobben jeg jobbet i ikke kunne tilrettelegge for meg, og den ble for tung å stå i. Jeg søkte dermed 40% svangerskapspenger. Grunnet mye surr fra HR angående å sende inn inntektsmelding, og NAV som har bedt om ytterligere dokumentasjon to ganger, har saksbehandlingstiden blitt lang. Jeg søkte i desember, og har fått forskuddsbetaling fra jobben min for de dagene jeg ikke jobber sidne da. Nå er jeg redd for at søknaden skal bli avvist, og jeg lurer på hva som skjer da? Noen som har opplevd dette? Anonymkode: 53f4c...dd1
AnonymBruker Skrevet 17. februar #2 Skrevet 17. februar Jordmor sa til meg at alle som søker får det godkjent når det foreligger skriv fra jordmor eller lege på at jobben kan være skadelig for fosteret (f.eks pga stress eller tung fysisk belastning etc). NAV har vel ingen mulighet til å overprøve helsepersonell sin beslutning. Anonymkode: 3b0c5...c10 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar #3 Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg ble anbefalt av jordmor å søke da jobben jeg jobbet i ikke kunne tilrettelegge for meg, og den ble for tung å stå i. Jeg søkte dermed 40% svangerskapspenger. Grunnet mye surr fra HR angående å sende inn inntektsmelding, og NAV som har bedt om ytterligere dokumentasjon to ganger, har saksbehandlingstiden blitt lang. Jeg søkte i desember, og har fått forskuddsbetaling fra jobben min for de dagene jeg ikke jobber sidne da. Nå er jeg redd for at søknaden skal bli avvist, og jeg lurer på hva som skjer da? Noen som har opplevd dette? Anonymkode: 53f4c...dd1 Står svart på hvitt på søknadsskjema at nav ikke kan overprøve jordmor/lege ift svangerskapspenger. Anonymkode: 8b821...df8 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar #4 Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jordmor sa til meg at alle som søker får det godkjent når det foreligger skriv fra jordmor eller lege på at jobben kan være skadelig for fosteret (f.eks pga stress eller tung fysisk belastning etc). NAV har vel ingen mulighet til å overprøve helsepersonell sin beslutning. Anonymkode: 3b0c5...c10 Jeg får håpe at det stemmer 🤞 Anonymkode: 53f4c...dd1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå