AnonymBruker Skrevet 17. februar #1 Skrevet 17. februar Jeg er dame 44år, har nærmest ingen treningserfaring, men har vært i helt grei, ikke bra, men helt grei form. De siste årene har jeg vært psykisk syk og kan være inne på sofaen i flere dager. Formen er deretter... Jeg har det nå bedre i hodet og ønsker å komme meg ut av sofaen og ut i frisk luft. Gikk endel i fjellet før, men har nå flytta til by. Skjønner at jeg kan hive på meg skoa å gå en tur, men jeg skulle gjerne lært meg å jogge. Det høres kanskje dumt ut, men jeg kan ikke jogge ute, jeg får det til på mølla. Jeg aner egentlig ikke hvor det skorter for jeg har gitt opp for lenge siden. Løper jeg til bussen er det skikkelig kjeitete og jeg føler meg teit. Så finnes det håp for en sofasliter for å bli en jogger? Og hvordan kommer jeg meg dit, med verdighet i behold? Jeg har ikke råd til treningssenter pluss at mye av poenget er frisk luft. Finnes det en "bli en jogger trin for trin" guide? Anonymkode: ed387...2d2 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar #2 Skrevet 17. februar https://loplabbet.no/artikler/treningsprogram/12-ukers-nybegynnerprogram?srsltid=AfmBOoqXB0qBByP_lJBvJbarlUmWVnvyU4gTmJPPlH0f25IIm7B41TOf Liker dette treningsprogrammet. Og tror det at du ikke "greier" å løpe bare sitter i hodet. Prøv å ikke tenkt på hvordan du ser ut, men heller beveg bena dine litt raskere og kom opp i joggetempo. Ikke tenkt på fart i starten. Og ja, fult mulig å gå fra sofa-gris til jogger! Bare ikke start for hardt ut!! Anonymkode: 6afee...778 1 1
Snok1 Skrevet 17. februar #3 Skrevet 17. februar Det går kjempefint! Ga lange turer på sti hvor du løper en del enkle strekk. Strekk godt før og etter. Øk intensiteten gradvis, men ikke mer enn at du alltid finner glede i aktiviteten. Utfordre deg selv på å finne nye stier og ruter. Bli kjent i nærområdet ditt. På mindre enn et halvt år vil du være i stand til å løpe en mil uten å slite deg helt ut. Finn en løpegruppe med lave skuldre. Kjøp heller flere par rimelige sko enn ett par sinnsykt dyre sko. Løp på variert underlag for å dempe belastningen på beina. Kos deg og lykke til!
AnonymBruker Skrevet 17. februar #4 Skrevet 17. februar Vil tipse om en podcast som heter Nhs couch to 5k! Gratis, det er rett og slett en oppskrift du kan følge. Helt genial! Anonymkode: 109fa...15a
Apis Skrevet 17. februar #5 Skrevet 17. februar Rask gange i bratte bakker, er sterkt undervurdert som grunntrening for å styrke muskler, ledd og skjelett,for å gjøre det lettere å begynne å jogge. 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar #6 Skrevet 17. februar Finnes masse fra sofagris til 5k programmer bla, det er bare å google. Anonymkode: c2fb9...7f1 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar #7 Skrevet 17. februar Alle ser dust ut når de løper etter bussen. Jeg jogger ofte 5 km før jobb, og opptil 15 km på fridager. Jeg ser fortsatt ut som ei gås når jeg løper etter bussen. Jeg startet med å finne meg en løperute som ikke var for lang, men som var litt uten så mye trafikk, og i starten løp jeg hovedsakelig på tidspunkt hvor de fleste enten satt hjemme i sofan (kvelder) eller når folk var på jobb. Anonymkode: 90678...9e6
AnonymBruker Skrevet 17. februar #8 Skrevet 17. februar Appen "Couch to 5k" (Jeg har den på Android, vet ikke om den finnes til iOS) Anonymkode: c3f30...7be
AnonymBruker Skrevet 17. februar #9 Skrevet 17. februar Støtter appen couch to 5k! Er en gå-jogg intervall app med mye gåing og lite løping i starten så øker joggeintervallene etterhvert. Når jeg var ferdig med det programmet klarte jeg å løpe 5-10km uten pause/problemer. Anonymkode: 730b9...8b2 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar #10 Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Støtter appen couch to 5k! Er en gå-jogg intervall app med mye gåing og lite løping i starten så øker joggeintervallene etterhvert. Når jeg var ferdig med det programmet klarte jeg å løpe 5-10km uten pause/problemer. Anonymkode: 730b9...8b2 Er det den grønn/blå appen til 55kr? Er det en engangsavgift eller abonnement? Anonymkode: ed387...2d2
AnonymBruker Skrevet 20. februar #11 Skrevet 20. februar Hei TS! Jeg har gjort nybegynnerprogrammet til Løplabbet. Før jeg begynte på det, så klarte jeg så vidt 5-15 min sammenhengende jogging i sakte sakte joggetempo. Bestemte meg for å prøve programmet og det virket! Jogger nå 50 min sammenhengende etter ca 1 år!! Just do it! Jeg brukte litt lenger tid på nybegynnerprogrammet fordi det var ikke alle uker jeg fikk til å jogge tre dager. Men gjennomførte alle øktene. Tror jeg brukte 15 uker på 12 ukers programmet. Lykke til☺️ Anonymkode: 80db2...544
AnonymBruker Skrevet 23. februar #12 Skrevet 23. februar Fra en sofagris til en annen 😉 Dette klarer du 🙌 Anbefaler 4x4. Søk 4x4 ntnu. Det klarer jeg, men jeg klarer ikke konstant løping. Så en fin plass å starte. Anonymkode: 4b502...562 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå