AnonymBruker Skrevet mandag kl 13:40 #1 Del Skrevet mandag kl 13:40 Hvor mye eksakt la du på deg og hvor lang tid tok det å gå ned igjen? Ammet du og var fysisk aktiv? Spiste du noenlunde sunt etter fødsel? Altså ikke interessert i å høre fra de som la på seg lite her da det ikke er relevant for min del. Jeg personlig har såvidt rundet 3.trimester og er allerede opp 17 kilo pluss, og legger på meg rundt 1 kilo uka så derfor jeg ser for meg en ganske høy vektoppgang totalt. Har tidligere gått ned mye ved amming og gå lange trilleturer ,så vet ikke hva jeg kan forvente meg denne gangen. Er redd jeg blir å slite i åresvis med de ekstra kiloene. Anonymkode: 5fc53...a84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:08 #2 Del Skrevet mandag kl 16:08 Jeg hadde nok ligget på 25 kilo+ hvis svangerskapet varte helt ut, men jeg gikk opp ca 20 kg til uke 35. Gikk opp 1-2 kg i uka fra uke 23. Hadde hatt normal oppgang frem til da. Jeg fikk påvist svangerskapsforgiftning i uke 33, men jeg er selv overbevist om at den vektoppgangen var det første tegnet på at ting ikke var som det skulle. Jeg spiste jo ganske normalt selv om jeg gikk opp ekstremt mye. Det var altså veldig mye væske. Veier 6 kg mer enn da jeg ble gravid nå når baby er 10 uker. Så vær på vakt når du har så rask vektøkning. Anonymkode: 57e38...1d1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:14 #3 Del Skrevet mandag kl 16:14 Gikk opp 20-25kg per svangerskap, fikk to tette. Vekten er som en jojo på 10kg opp og ned, og der står jeg fast samme hva jeg prøver både av trening og kosthold. Så ligger på 40-50kg mer enn før første svangerskapet enda. Det barnet er nå 1.klassing. Anonymkode: e8aa4...72a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anononyma Skrevet mandag kl 16:14 #4 Del Skrevet mandag kl 16:14 Gikk opp 22 kg og de satt fortsatt 2 år senere. Begynte å ligne meg selv da barnet var nærmere 2,5, men ble da gravid på nytt så enden på visa har jeg ikke sett enda. Ammet frem til barnet var 2 år, men har på ingen måte gjort noen innsats for å slanke meg. Trives på sofaen og lever på sjokolade og boller, sånn sett er jeg imponert over å ha mistet mesteparten av kiloene i det hele tatt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:20 #5 Del Skrevet mandag kl 18:20 Fødte for 5mnd siden, og gikk opp 25kg i svangerskapet. Gikk ned 20 kg på ca 1,5 mnd. Skal sies jeg hadde en traumatisk fødsel og slet en del i etterkant, spesielt med matlyst. Fikk i meg minimalt med mat og drikke de første ukene. Hadde derimot myyyye væske i kroppen. Så jeg sitter igjen med ca. 4-5 kg pr.dags.dato. Jeg fullammer, prøver å gå tur hver dag, men jeg spiser det jeg har lyst på. Har jobbet mye for å holde melkeproduksjonen min oppe, så «motivasjonen» min har vert en del mat🙈 Anonymkode: 6b36d...ad1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:28 #6 Del Skrevet mandag kl 18:28 Sist svangerskap gikk jeg opp 30 kg, og noen uker etter fødsel, hadde jeg bare gått ned 5 kg. I første svangerskapet mitt gikk jeg opp 20 kg, og 2 uker etter fødsel hadde jeg gått ned 21 kg. Så trodde det skulle gå litt lettere andre gang. De 3 første månedene så gjorde jeg ikke så mye for å gå ned i vekt. Men etter det var det sunt kosthold og trening, og gradvis mer trening. Og de neste 9 mnd, så gikk jeg ned 30 kg. Anonymkode: 31f79...e5b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:24 #7 Del Skrevet mandag kl 19:24 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg hadde nok ligget på 25 kilo+ hvis svangerskapet varte helt ut, men jeg gikk opp ca 20 kg til uke 35. Gikk opp 1-2 kg i uka fra uke 23. Hadde hatt normal oppgang frem til da. Jeg fikk påvist svangerskapsforgiftning i uke 33, men jeg er selv overbevist om at den vektoppgangen var det første tegnet på at ting ikke var som det skulle. Jeg spiste jo ganske normalt selv om jeg gikk opp ekstremt mye. Det var altså veldig mye væske. Veier 6 kg mer enn da jeg ble gravid nå når baby er 10 uker. Så vær på vakt når du har så rask vektøkning. Anonymkode: 57e38...1d1 Jeg hadde det sånn første svangerskap. Det endte i svangerskapsforgiftning, men da hadde jeg mye vann i kroppen og forhøyet blodtrykk. Blodtrykket mitt er fint nå, ingen protein i urin og har heller ikke noen ødemer så langt. Om jeg får svangerskapsforgiftning er jeg redd vektoppgangen kommer til å bli enda verre. Høres ut som du er på god vei å gå ned nå da😊 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Gikk opp 20-25kg per svangerskap, fikk to tette. Vekten er som en jojo på 10kg opp og ned, og der står jeg fast samme hva jeg prøver både av trening og kosthold. Så ligger på 40-50kg mer enn før første svangerskapet enda. Det barnet er nå 1.klassing. Anonymkode: e8aa4...72a Det betyr at du ikke greide å ta av gravidkiloene etter hver fødsel og veier nå 50 kg mer enn da du var gravid første gang? Høres kjipt ut om du trener og følger et sunt kosthold at vekten ikke rikker seg😪 Anononyma skrev (3 timer siden): Gikk opp 22 kg og de satt fortsatt 2 år senere. Begynte å ligne meg selv da barnet var nærmere 2,5, men ble da gravid på nytt så enden på visa har jeg ikke sett enda. Ammet frem til barnet var 2 år, men har på ingen måte gjort noen innsats for å slanke meg. Trives på sofaen og lever på sjokolade og boller, sånn sett er jeg imponert over å ha mistet mesteparten av kiloene i det hele tatt Så ammingen stagnerte vektnedgang for deg? Men bra de forsvant i etterkant da😊 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Fødte for 5mnd siden, og gikk opp 25kg i svangerskapet. Gikk ned 20 kg på ca 1,5 mnd. Skal sies jeg hadde en traumatisk fødsel og slet en del i etterkant, spesielt med matlyst. Fikk i meg minimalt med mat og drikke de første ukene. Hadde derimot myyyye væske i kroppen. Så jeg sitter igjen med ca. 4-5 kg pr.dags.dato. Jeg fullammer, prøver å gå tur hver dag, men jeg spiser det jeg har lyst på. Har jobbet mye for å holde melkeproduksjonen min oppe, så «motivasjonen» min har vert en del mat🙈 Anonymkode: 6b36d...ad1 Høres ut som du er på riktig vei da😊 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Sist svangerskap gikk jeg opp 30 kg, og noen uker etter fødsel, hadde jeg bare gått ned 5 kg. I første svangerskapet mitt gikk jeg opp 20 kg, og 2 uker etter fødsel hadde jeg gått ned 21 kg. Så trodde det skulle gå litt lettere andre gang. De 3 første månedene så gjorde jeg ikke så mye for å gå ned i vekt. Men etter det var det sunt kosthold og trening, og gradvis mer trening. Og de neste 9 mnd, så gikk jeg ned 30 kg. Anonymkode: 31f79...e5b Jeg gikk også raskt ned etter første svangerskap så spent på neste. Synes uansett det er bra om du klarte gå ned 30 kilo på 9 mnd. Jeg er fornøyd om jeg klarer alt på 1 år😅men drømmen er jo selvsagt at det skal gå raskere. Anonymkode: 5fc53...a84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anononyma Skrevet mandag kl 19:27 #8 Del Skrevet mandag kl 19:27 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så ammingen stagnerte vektnedgang for deg? Men bra de forsvant i etterkant da😊 Anonymkode: 5fc53...a84 Nei, synes ikke det, var vel kanskje det eneste jeg gjorde som bidro til vektnedgang 😅 Mulig jeg formulerte meg litt rart. Alle kiloene satt ikke helt til ammeslutt, det gikk gradvis nedover helt til barnet var 2,5. Ved 2,5 begynte jeg for alvor å ligne meg selv, men vet jo ikke hvor lang tid det ville tatt til jeg ble meg selv igjen siden jeg ble gravid igjen før alle kiloene var av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:00 #9 Del Skrevet mandag kl 20:00 Anononyma skrev (32 minutter siden): Nei, synes ikke det, var vel kanskje det eneste jeg gjorde som bidro til vektnedgang 😅 Mulig jeg formulerte meg litt rart. Alle kiloene satt ikke helt til ammeslutt, det gikk gradvis nedover helt til barnet var 2,5. Ved 2,5 begynte jeg for alvor å ligne meg selv, men vet jo ikke hvor lang tid det ville tatt til jeg ble meg selv igjen siden jeg ble gravid igjen før alle kiloene var av. Aha da skjønner jeg😅 For min del raste jeg ned de første 6 mnd til fullammingsperioden var over. Etter det la jeg på meg noen kilo igjen og de satt bom fast til jeg ble gravid på nytt. Ammet til 2 år og 2mnd og da var jeg allerede gravid. Tror egentlig jeg måtte kutte ammingen helt for å gå ned de siste kiloene men fant heller ikke ut av det😅 Anonymkode: 5fc53...a84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 22:00 #10 Del Skrevet mandag kl 22:00 Gikk opp 25 kg i svangerskapet, og var nede på startvekt+2kg etter 6 mnd. Spiste voldsomt usunt, men gikk likevel fort ned. Nå, etter 1½ år er jeg på startvekt +6kg, og jeg tror det er fordi jeg ikke ammer noe særlig lengre. Skal ned til startvekt igjen før vi prøver på nr 2, så nå blir det mindre skokolade fremover😅 Anonymkode: 81eb6...dd1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 22:22 #11 Del Skrevet mandag kl 22:22 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg hadde det sånn første svangerskap. Det endte i svangerskapsforgiftning, men da hadde jeg mye vann i kroppen og forhøyet blodtrykk. Blodtrykket mitt er fint nå, ingen protein i urin og har heller ikke noen ødemer så langt. Om jeg får svangerskapsforgiftning er jeg redd vektoppgangen kommer til å bli enda verre. Høres ut som du er på god vei å gå ned nå da😊 Anonymkode: 5fc53...a84 Ja, jeg har bare gått ned 1 kilo fra første gang jeg veide meg et par uker etter fødsel. Så "bare" 7 av kiloene var fett, resten var vann i kroppen i tillegg til babyen, fostervann og morkake. Jeg ble alvorlig syk igjen 2 dager etter fødsel og da jeg fikk magnesium mistet jeg 5 liter væske på det ene døgnet (hadde kateter). Anonymkode: 57e38...1d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 22:33 #12 Del Skrevet mandag kl 22:33 Jeg gikk opp fra 50 til 75. Gikk saaakte ned igjen til 50 i løpet av 8 måneder ved å bare spise normalt igjen og trene normalt igjen (hadde ekstrem bekkenløsning med krykker og periodevis rullestol i svangerskapet, og spydde av alt av kjøtt og fisk, så ble mye karbohydrater og lite ordentlig trening…). Delammet (for lite melk til å fullamme) i 1,5 år, og med en gang etter fødsel gikk jeg tilbake til mitt normale paleo-kosthold og begynte gradvis opptrening. Gikk mye fjellturer med bæresjal og trillet tur, men det anser jeg som bevegelse, ikke trening. Men trente calisthenics og ashtangayoga. Anonymkode: 76d16...5c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 22:35 #13 Del Skrevet mandag kl 22:35 Jeg har gått opp 25+kg i mine tre svangerskap, og har gått tilbake til vanlig vekt i løpet av 7mnd ca. For min del har jeg på ingen måte slitt med å gå ned vekten igjen, det har skjedd av seg selv. Virker som min kropp lagrer alt jeg spiser mens jeg er gravid, og jeg har i tillegg vært veldig sulten i graviditetene. Har en teori om at det er det kroppen min trenger, for etter fødsel minker matlysten min betraktelig og med ammingen har alt forsvunnet «av seg selv» 😅 Virker som jeg har trengt å hatt litt på «lager» 😅 Husker jeg også var veldig nervøs med første hvordan det skulle gå å bli kvitt vekten, men det var en unødvendig bekymring 😊 Anonymkode: bf418...e01 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 23:39 #14 Del Skrevet mandag kl 23:39 Gikk opp 26kg, var 58kg fra start noe som er lite til å være meg (ligger normalt på 64-66). Ammet ikke, og begynte på jobb med en del aktivitet etter 4 mnd. Lange trilleturer igjennom sommeren, i ca 2 mnd. Da gikk jeg 1,5-2t hver dag, i ganske raskt tempo. Så ca 7-8 mnd etter fødsel var jeg ned på normalvekt igjen, ca 65kg. Aldri drevet med noe form for trening, verken før eller etter. Syns trilletur og gåing er supert. Anonymkode: c44cd...caf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 23:42 #15 Del Skrevet mandag kl 23:42 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Gikk opp 26kg, var 58kg fra start noe som er lite til å være meg (ligger normalt på 64-66). Ammet ikke, og begynte på jobb med en del aktivitet etter 4 mnd. Lange trilleturer igjennom sommeren, i ca 2 mnd. Da gikk jeg 1,5-2t hver dag, i ganske raskt tempo. Så ca 7-8 mnd etter fødsel var jeg ned på normalvekt igjen, ca 65kg. Aldri drevet med noe form for trening, verken før eller etter. Syns trilletur og gåing er supert. Anonymkode: c44cd...caf Jeg var stillesittende de første 4 mnd etter fødsel, men fra der ble jeg mer aktiv med hverdagsaktivitet og lange trilleturer. Så brukte ca 4 mnd på å gå ned de fleste kiloene. Anonymkode: c44cd...caf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 07:58 #16 Del Skrevet tirsdag kl 07:58 La på meg 25-26 kilo i alle mine tre svangerskap. Rett og slett fordi jeg fikk enorm matlyst, så mesteparten var fett. Brukte mellom 1-1,5 år hver gang på å komme tilbake til normalvekten min. Har alltid trent mye, men det er når jeg passet på kostholdet at vekten gikk ned. Er veldig glad i mat, så valgte å skeie ut litt her og der underveis. Hvis jeg hadde vært strengere med meg selv, kunne det gått raskere. Men valgte som sagt heller å ta det litt rolig rett og slett for å bevare litt livskvalitet 😅 Det var ingenting som bare gikk av seg selv, som enkelte kan fortelle om, for min del måtte jeg være målrettet for å få det til. Anonymkode: 10212...3a7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:27 #17 Del Skrevet tirsdag kl 09:27 Gikk opp 24kg men fødte 3 uker før, så hadde bikket godt over 25kg. Fullammet og fikk ulvehunger av det og gikk opp 2kg etter at vekta stoppet opp etter fødsel. Var da 14kg i pluss. Når baby begynte med fast føde roet det seg, og jeg spiste sunt uten å telle kalorier, men lå vel akkurat på dagsbehovet da jeg ikke fikk av meg så mye som en halv kg en gang på det neste året før jeg ble gravid igjen. sitter nå med tredje ungen og er 26kg i pluss🫠 Anonymkode: 20205...5c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 12:18 #18 Del Skrevet tirsdag kl 12:18 Jeg gikk opp fra 56 kg til 86 kg. Etter fødsel gikk jeg ned til 78 kg og en uke etter fødsel til 72 kg. Etter 9 mnd veide jeg 58 kg, og ble liggende der. Jeg gikk 10k skritt nesten hver dag, og sørget for å spise mest mulig råvarer og ha et relativt sunt kosthold etter fødsel, uten at jeg telte kalorier. Jeg ammet ikke, men det var relatert til sykdom. Anonymkode: 91ead...c09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 15:02 #19 Del Skrevet tirsdag kl 15:02 Gikk opp over 20 kg med mine, alt rant av i løpet av noen få uker uten at jeg trengte å gjøre noe som helst for det. Amming var slankekur for min del. Men førstemann endte jeg opp nesten 10 kg under startpunktet etter 6 måneder med fullamming. Hadde BMI på rundt 23 i utgangspunktet. Anonymkode: 240bf...d2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:44 #20 Del Skrevet i går, 06:44 La på meg 30 og 25 i mine svangerskap og de forsvant relativt raskt etter fødsel. Jeg er i utgangspunktet veldig slank og det var ikke kiloer kroppen min "ville ha" så det forsvant. Ingen tiltak ift kosthold og trening, ammet ikk. e Anonymkode: 46182...199 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå