Gå til innhold

Fastlegen har brutt taushetsplikten, hva nå?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du endrer stadig på forklaringene dine TS. Er det en eller to menn ? Hvor mange menn er det i flertallsbetegnelsen "elskere" ? Hvor mange innrømmer du ovenfor deg selv ? 

Anonymkode: 9252e...d1e

Kanskje du burde prøve å lese hva ts skriver i stedet for å tro at du tar henne i løgn?

Ts har truffet to menn.

Datteren har visst om den ene, men aldri truffet ham.

Anonymkode: 55ea7...61c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du endrer stadig på forklaringene dine TS. Er det en eller to menn ? Hvor mange menn er det i flertallsbetegnelsen "elskere" ? Hvor mange innrømmer du ovenfor deg selv ? 

Hva pokker har det med denne saken ? 
Skjerp deg menneske ! 

Anonymkode: f9627...740

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Å du er ironisk nok mobberen her. Dette er en alvorlig ting å si til andre, at datteren selvskader seg fordi hun har hatt sex med 2 fast emenn i det siste. Se deg i speilet og tenk litt. 

Anonymkode: 46424...19e

Det er ikke to faste menn, nå er det bare en ;) Du må følge med i tråden !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

"Ikke tro på mora".... Wow ok... 

Nok en gang.... Jeg har ikke introdusert mine barn eller hatt med ett manne-menneske (uansett type relasjon) hjem de siste 7 årene. Min datter, som er 15, vet om at jeg har truffet EN mann på disse 7 årene hvor jeg og denne mannen hadde ett forhold men ventet med å treffe barn osv. 

Ovenfor min lege så har jeg aldri sagt noe annet, men informert om at jeg har hatt elskere, og ville teste sykdommer når jeg byttet disse. Som andre har nevnt, det kan være så mange grunner til å sjekke kjønnssykdommer og jeg mener man bør ta vare på helsa ... Går det an å være uenig i det? 😅

Det finnes ikke noe grunnlag for min fastlege å skrive at jeg har risiko atferd, ligger med fremmede som om det uansett er relevant, eller noe annet. 

Nå har jeg uansett skrevet inn til statsforvalteren og lagt ved journalen som viser tydelig at jeg har satt p stav, sjekket for sykdommer, og snakket om plager ved livmor fremfall. VED TO BESØK. ikke ofte, og ei heller kun for å sjekke sykdommer som påstått ...

Ts

Anonymkode: 92822...ab6

Stå på! 👍

Anonymkode: 3c622...83a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har ikke forandret på noe som helst, hvor leser du det?

Om jeg så hadde hatt mange elskere så mener jeg det ikke spiller noen rolle, for mitt sexliv er mitt, og jeg har ikke hatt med noen menn hjem. Og noe annet enn det har jeg aldri sagt til min fastlege, og dermed er det en påstand om at jeg har risiko atferd , ikke fakta, på samme måte som at hennes påstand om jeg har vært ofte innom er løgn, når det står i journalen at jeg har vært der to ganger, og at jeg kun sjekker for kjønnssykdommer er løgn når det står i journalen at jeg har sjekket for livmors plager og satt prevensjon. Skjønner du nå? 

Ts

• Liker 2
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Morsomt at du uansett overser at jeg ikke har hatt noen menn hjemme på 7 år og at min datter bare vet om en mann da... 

Ts

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vedder på at dette bare er en liten bit av historien.

Anonymkode: 8020b...f92

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hva så? Om TS hadde gangbang i kjelleren når datteren var hos faren, så er vel det noe bv, legen, du eller noen andre ikke har noe med. Det har heller intet med omsorgsevne å gjøre. 

Anonymkode: 3c622...83a

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hater meg selv da ;) 

Kvinner er kvinner verst, så ingen sjokk at du dømmer kvinner for de har sex. Dessverre har mange ikke kommet lenger enn dette å forstår at kvinner er også seksuelle og har sex. 
Dette hadde aldri vært meldt om en mann som var far og hadde testet seg for kjønnssykdommer. 
Synes det er svært trist at du som kvinner ikke ser at dette er brudd på taushetsplikten og har ingenting med ts som mor. 
Dessverre er psykiskhelse til barn og ungdom blitt dårligere, mange etter koronaen blant annet da venner og det sosiale forsvant og de ble plassert foran skjerm og fikk inn masse korte klipp om psykiskhelse, guttasteming, slik skal jenter se ut, bodycount, har til og med blitt sendt selvmord på direktesending på tiktok. Dette ødelegger våre barn, dette burde du kjempe om hva barn får opp i monitor. 
Ikke hvor mange mor har sex med, barn er sjeldent (heldigvis) involvert i sexlivet til sine foreldre. 

Håper du får medhold i klagen ts, dette må bli slettet og bytt fastlege. 

Anonymkode: ba03f...192

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Barneverntjenesten er underlagt forvaltningsloven og må journalføre alt som kan være relevant for en sak. Det inkluderer selvfølgelig bekymringsmeldinger i sin helhet. Saken er barnets - det eksisterer ikke noen journal på mor. 

Det er først ved spørsmål om utlevering av opplysninger man må vurdere om det er informasjon i saken som kan/bør unndras en eller flere parter. Det finnes ingen slik adgang hva gjelder informasjon til barnevernsnemnda og den er svært begrenset hva gjelder involverte advokater.

Det er i dette tilfellet sannsynlig at informasjonen kan unndras for datterens innsyn. Men den vil likevel ligge i saken.

Dersom en lege tror den kan skriftliggjøre informasjon og sende den til en offentlig instans uten at den blir del av sakskomplekset der, har legen så svak systemforståelse at den neppe burde praktisere.

Anonymkode: e6cb7...f91

Jeg kjenner en sak der hemmelig adresse for et fosterbarn (som barnevernet selv fikk igjennom) ble lekket til biologisk mor etter kort tid,  fordi advokaten hennes ba om innsyn i saken. 

Barnevernet bare delte ut hele saksmappa. Så der var det ikke "svært begrenset" det var ubegrenset. Og dette skjer jevnt og trutt i de forskjellige BV rundt om i landet, dessverre.

Konsekvensen i dette tilfellet ble at biologisk, rusbelastet og voldelig mor dukket opp på barnets "hemmelige" adresse før noen rakk å si "saksbehandling".

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Min datter har strevd en del psykisk, og har holdt på med selvskading. Jeg bestilte en legetime hvor hun skulle fornye noen resepter og med ønske at hun skulle snakke om psykisk helse og eventuelt få en henvisning.

Vi har strevet de siste to årene med dette og jeg har hatt utallige møter med bv, skole, fraværsteam osv. Poenget er at jeg er på saken/ongoing.

Datteren min fortalte om at hun er sur på meg ved spørsmål om skading osv og andre ting... (Ikke noe jeg ikke har hørt før eller som hun allerede får hjelp for.)

Så ventet jo på en bekymringsmelding, og det er helt greit fordi vi allerede er i systemet.

Saken er bare det at i bekymringen så er det mye synsing og usakligheter fra legen, blant annet denne setningen:

"Mor har selv høy risiko atferd med ubeskyttet samleie med fremmede, er kun og ofte til utredning for kjønnssykdommer"

Altså, what???? For det første har jeg vært inne TO ganger for å ta en gyn sjekk, hvor jeg da JA, sjekket for sykdommer, satt ny p stav og var bekymret for livmor fremfall etter fødsel av tvillinger... 

Jeg har hatt to faste elskere de siste årene (som mine barn aldri har sett eller hørt om) og det var i forbindelse med bytte av disse at jeg ville teste meg for alt. Nå står altså denne infoen i mitt barns mappe, det er ikke lov. Bv var sjokkert og mente jeg må ta tak i det umiddelbart og reagerte også veldig på denne fremstillingen av meg som person!!!

Jeg skal såklart ikke la det gå og i resepsjonen hos fastlegen reagerte de også på dette men visste ikke hvilke tiltak jeg kunne ta! Verken BV eller mitt barn eller noen andre har jo noe med hva jeg holder med på priven seksuelt uansett!!! Til og med om jeg faktisk hadde pult rundt på fremmede (som jeg altså ikke har)... Blir trist og sjokkert!! 

Har hentet oversikt over besøk hos denne fastlegen og har alt på det rene der.

Hva gjør man?

Vet ikke hvor du skal klage. Men skift lege. Han høres ikke god ut.

Anonymkode: dba68...3d6

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tja, hvorfor antar du at alt hun sier er sant ? Hun er trolig ute etter bekreftelse på at "hun har rett", og omformulerer sannheten slik at den passer. Hvorfor driver barnet med selvskading ? Hvor mange menn har hun egentlig innom ? Det at det holdes skjult for barna er bare piss, barn kan lukte/føle/være at det har vær menn innom. Alle tror barn er dumme og uvitende, men barna ser og hører ALT !

Det blir veldig vanskelig å forholde seg til noen som helst tråd på KG hvis man alltid skal anta at ts lyger.

Det finnes mange ulike årsaker til selvskading, så å konkludere med at det har noe som helst med mors sexliv å gjøre er i hvert fall søkt.

Anonymkode: aa8c5...583

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

"Ikke tro på mora".... Wow ok... 

Nok en gang.... Jeg har ikke introdusert mine barn eller hatt med ett manne-menneske (uansett type relasjon) hjem de siste 7 årene. Min datter, som er 15, vet om at jeg har truffet EN mann på disse 7 årene hvor jeg og denne mannen hadde ett forhold men ventet med å treffe barn osv. 

Ovenfor min lege så har jeg aldri sagt noe annet, men informert om at jeg har hatt elskere, og ville teste sykdommer når jeg byttet disse. Som andre har nevnt, det kan være så mange grunner til å sjekke kjønnssykdommer og jeg mener man bør ta vare på helsa ... Går det an å være uenig i det? 😅

Det finnes ikke noe grunnlag for min fastlege å skrive at jeg har risiko atferd, ligger med fremmede som om det uansett er relevant, eller noe annet. 

Nå har jeg uansett skrevet inn til statsforvalteren og lagt ved journalen som viser tydelig at jeg har satt p stav, sjekket for sykdommer, og snakket om plager ved livmor fremfall. VED TO BESØK. ikke ofte, og ei heller kun for å sjekke sykdommer som påstått ...

Ts

Takk for at du tok det videre i systemet. 

Heier på deg. 

❤️

Anonymkode: 08b05...1ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for brukerdebatt og innlegg signert av helsepersonell.

Sciurus, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Pasientombudet - statsforvalter - bli sykemeldt og oppsøke dps for traumer- når du får medhold av npe så søker du erstatning og anmelder fastlegen og går til sivilt søksmål.

Anonymkode: e91c3...851

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...