Gå til innhold

Fastlegen har brutt taushetsplikten, hva nå?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

"Ikke tro på mora".... Wow ok... 

Nok en gang.... Jeg har ikke introdusert mine barn eller hatt med ett manne-menneske (uansett type relasjon) hjem de siste 7 årene. Min datter, som er 15, vet om at jeg har truffet EN mann på disse 7 årene hvor jeg og denne mannen hadde ett forhold men ventet med å treffe barn osv. 

Ovenfor min lege så har jeg aldri sagt noe annet, men informert om at jeg har hatt elskere, og ville teste sykdommer når jeg byttet disse. Som andre har nevnt, det kan være så mange grunner til å sjekke kjønnssykdommer og jeg mener man bør ta vare på helsa ... Går det an å være uenig i det? 😅

Det finnes ikke noe grunnlag for min fastlege å skrive at jeg har risiko atferd, ligger med fremmede som om det uansett er relevant, eller noe annet. 

Nå har jeg uansett skrevet inn til statsforvalteren og lagt ved journalen som viser tydelig at jeg har satt p stav, sjekket for sykdommer, og snakket om plager ved livmor fremfall. VED TO BESØK. ikke ofte, og ei heller kun for å sjekke sykdommer som påstått ...

Ts

Anonymkode: 92822...ab6

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ts sier jo at barnet ikke vet om disse to mennene? Hvorfor antar du at ts lyger?

Anonymkode: aa8c5...583

Tja, hvorfor antar du at alt hun sier er sant ? Hun er trolig ute etter bekreftelse på at "hun har rett", og omformulerer sannheten slik at den passer. Hvorfor driver barnet med selvskading ? Hvor mange menn har hun egentlig innom ? Det at det holdes skjult for barna er bare piss, barn kan lukte/føle/være at det har vær menn innom. Alle tror barn er dumme og uvitende, men barna ser og hører ALT !

Anonymkode: 9252e...d1e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er jo du som legger noe i sitatet som gjør at du tolker det på den måten. I seg selv er det bare en opplysning/informasjon.

Nesten så jeg lurer på om du får betalt, eller om du bare får et kick av å være vrang.

At man har hatt to faste partnere over en bestemt periode er er en nøytral faktaopplysning.

At dette er risikoadferd er en påstand. Om en påstand skal bli fakta så må den belegges ganske grundig. 

Dette har ingen ting med min tolkning av sitatet å gjøre.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det er jo du som legger noe i sitatet som gjør at du tolker det på den måten. I seg selv er det bare en opplysning/informasjon.

...

Man aner selvsagt ikke hva en elsker/FF gjør ellers, og det er selvsagt en risikoatferd å ha ubeskyttet sex med de.  

Anonymkode: 51851...f10

Da kan man da definere all sex med et annet menneske kan som risikoatferd. Ektefeller og samboere kan også være utro.

Anonymkode: 55ea7...61c

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tja, hvorfor antar du at alt hun sier er sant ? Hun er trolig ute etter bekreftelse på at "hun har rett", og omformulerer sannheten slik at den passer. Hvorfor driver barnet med selvskading ? Hvor mange menn har hun egentlig innom ? Det at det holdes skjult for barna er bare piss, barn kan lukte/føle/være at det har vær menn innom. Alle tror barn er dumme og uvitende, men barna ser og hører ALT !

Du hater kvinner du 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Erfarenmann skrev (1 minutt siden):

Nesten så jeg lurer på om du får betalt, eller om du bare får et kick av å være vrang.

At man har hatt to faste partnere over en bestemt periode er er en nøytral faktaopplysning.

At dette er risikoadferd er en påstand. Om en påstand skal bli fakta så må den belegges ganske grundig. 

Dette har ingen ting med min tolkning av sitatet å gjøre.

Det er ikke en nøytral faktaopplysning, det er en påstand. En påstand fra Ts, som legen åpenbart bestrider. Hvem du velger å tro på er opp til deg, men jeg har sett litt for mye grums til at jeg tror på TS i allefall. Det å ligge med mange fremmede menn er også en form for selvskading forøvrig. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Om hun finner på sin egen sannhet på kg, så vil ikke det endre noe i retten. Så om det er tilfelle, er det eneste som skjer at hun får en falsk mangel på skyldfølelse. 

Om alle barn som såkaldt føler en mann! har vært i huset og gjort en seksuell akt uten at de har bevitnet det, hvor mange selvskadende barn tror du da vi hadde hatt her i verden? For jeg har på følelsen at antallet hadde vært så sinnsykt at det hadde blitt internasjonal krise. 

Anonymkode: 46424...19e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du hater kvinner du 

Hater meg selv da ;) 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Klag til Statsforvalter, men forbered deg mentalt på ting ikke vil gå din vei. Navarsete fremmet bekymring for at pasienters rettsikkerhet er truet hos Statsforvalteren. Det er høyst legitim bekymring. Det tar mange måneder å få svar på klagesaker og de setter seg ikke inn i materialet pasienter sender inn. De bare lar bare all mulig dritt fra helsetjenesten som noen kaller for "faglig vurdering" passere selv når den "faglige vurderingen" er løgner og drittslenging om pasienter man ikke kjenner eller har møtt.

Anonymkode: 0ea08...498

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om hun finner på sin egen sannhet på kg, så vil ikke det endre noe i retten. Så om det er tilfelle, er det eneste som skjer at hun får en falsk mangel på skyldfølelse. 

Om alle barn som såkaldt føler en mann! har vært i huset og gjort en seksuell akt uten at de har bevitnet det, hvor mange selvskadende barn tror du da vi hadde hatt her i verden? For jeg har på følelsen at antallet hadde vært så sinnsykt at det hadde blitt internasjonal krise. 

Nei ingen internasjonal krise, men en krise for de barna som må oppleve dette. Det er heldigvis ikke så mange som man skulle tro, selv om KG-mobben virker å skulle normalisere dette over en lav sko. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Nå skal vi ikke dømme hverken den ene eller andre her. Det kan være legen er en "moralist", men det kan også hende at moren (altså TS) selv skaper disse problemene for sitt barn ved å dra nye menn hjem stadig vekk. Dette skjer det en god del av, og jeg har nære naboer som holder på sånn over en lav sko. Bekreftelsessyke middelaldrende skilte og tinderskadde kvinner som "tar for seg" av det de får i håp om litt kjærlighet. Når barna ser dette, kan godt selvskading være et resultat. jeg kjenner til flere tilfeller ....

Kanskje vi skal heie på barnet, lege og barnevern her, og ikke mora... just saying ...

Ditt utgangspunkt er at TS lyver? Ganske spesielt utgangspunkt. Men uansett om TS lyver, så har ikke legen lov til å bringe kvinnens underlivshelse inn i en rapport til bv. Det er et klart brudd på taushetsplikten. Det burde bekymre oss alle, da vi alle er noens pasienter. Som pasienter har vi rettigheter, og leger som behandler våre rettigheter på en så lemfeldig måte bør rapporteres.  

Anonymkode: 3c622...83a

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke en nøytral faktaopplysning, det er en påstand. En påstand fra Ts, som legen åpenbart bestrider. Hvem du velger å tro på er opp til deg, men jeg har sett litt for mye grums til at jeg tror på TS i allefall. Det å ligge med mange fremmede menn er også en form for selvskading forøvrig. 

Herre gud, menneske. Jeg tar stilling til den grunnleggende forskjellen på disse to sitatene. Hvem jeg tror på spiller ingen rolle i denne sammenhengen

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har ikke en eneste gang i mitt liv, heldigvis, følt at mamma har hatt sex med noen. Aldri blitt redd av at en mann jeg ikke ser akkurat nå, har vært der før meg. Ikke en gang, å om jeg hadde hadde jeg ikke sakt, jeg lukter mann! 😂 Hadde tenkt energien var et spøkelse.

Å mamma datet og har ikke bare vært med pappa gjennom livet. Hun har ikke utsatt oss, men hun har garantert hatt sex uten at jeg har vist noe som helst. Å bra er jo det. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Nei ingen internasjonal krise, men en krise for de barna som må oppleve dette. Det er heldigvis ikke så mange som man skulle tro, selv om KG-mobben virker å skulle normalisere dette over en lav sko. 

Skrev en kommentar om min egen MANGLENDE sanse evne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Nå har jeg uansett skrevet inn til statsforvalteren og lagt ved journalen som viser tydelig at jeg har satt p stav, sjekket for sykdommer, og snakket om plager ved livmor fremfall. VED TO BESØK. ikke ofte, og ei heller kun for å sjekke sykdommer som påstått ...

Ts

Kjempebra!

Måtte legen få svi

Og at din datter får den nødvendige hjelpen hun trenger i sin situasjon.

Anonymkode: e5dc6...72b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Å du er ironisk nok mobberen her. Dette er en alvorlig ting å si til andre, at datteren selvskader seg fordi hun har hatt sex med 2 fast emenn i det siste. Se deg i speilet og tenk litt. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Erfarenmann skrev (11 timer siden):

MEN

Det kan godt være at han mente dette skulle være et internt saksdokument og «informasjon» KUN til barnevernet. 
Så det kan like gjerne være barnevernet som har puttet dette ukritisk inn i saksmappen til datteren. 
Det er ikke første gang barnevernet putter taushetsbelagte opplysninger om tredjepart inn i mappen til et barn - så tenker de at «det er jo taushetsbelagt» men så har advokat og nemnd og datteren rett på innsyn og dermed er slike opplysninger plutselig allment kjent 

Med andre ord: ta med barnevernet også i anmeldelsen til statsforvalter 

Barneverntjenesten er underlagt forvaltningsloven og må journalføre alt som kan være relevant for en sak. Det inkluderer selvfølgelig bekymringsmeldinger i sin helhet. Saken er barnets - det eksisterer ikke noen journal på mor. 

Det er først ved spørsmål om utlevering av opplysninger man må vurdere om det er informasjon i saken som kan/bør unndras en eller flere parter. Det finnes ingen slik adgang hva gjelder informasjon til barnevernsnemnda og den er svært begrenset hva gjelder involverte advokater.

Det er i dette tilfellet sannsynlig at informasjonen kan unndras for datterens innsyn. Men den vil likevel ligge i saken.

Dersom en lege tror den kan skriftliggjøre informasjon og sende den til en offentlig instans uten at den blir del av sakskomplekset der, har legen så svak systemforståelse at den neppe burde praktisere.

Anonymkode: e6cb7...f91

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

"Ikke tro på mora".... Wow ok... 

Nok en gang.... Jeg har ikke introdusert mine barn eller hatt med ett manne-menneske (uansett type relasjon) hjem de siste 7 årene. Min datter, som er 15, vet om at jeg har truffet EN mann på disse 7 årene hvor jeg og denne mannen hadde ett forhold men ventet med å treffe barn osv. 

Ovenfor min lege så har jeg aldri sagt noe annet, men informert om at jeg har hatt elskere, og ville teste sykdommer når jeg byttet disse. Som andre har nevnt, det kan være så mange grunner til å sjekke kjønnssykdommer og jeg mener man bør ta vare på helsa ... Går det an å være uenig i det? 😅

Det finnes ikke noe grunnlag for min fastlege å skrive at jeg har risiko atferd, ligger med fremmede som om det uansett er relevant, eller noe annet. 

Ts

Du endrer stadig på forklaringene dine TS. Er det en eller to menn ? Hvor mange menn er det i flertallsbetegnelsen "elskere" ? Hvor mange innrømmer du ovenfor deg selv ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Man aner selvsagt ikke hva en elsker/FF gjør ellers, og det er selvsagt en risikoatferd å ha ubeskyttet sex med de.  

Hva så? Har barnevernet noe med om TS fink klamydia? Hva har klamydia med omsorgsevne å gjøre. Til opplysning: 23 447 tilfeller av genitale klamydiainfeksjoner (klamydia) i Norge i 2021. Mange med dårlig omsorgsevne i Norge, i så fall. Barnevernet fikk MYE å gjøre. 

Anonymkode: 3c622...83a

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du er jo virkelig helt ute! 
Det er livssynet ditt som farger ditt syn på TS. 
Nå var det datteren som selvskadet seg, og ikke TS. At du er så fordomsfull lager bare problemer for deg . Grøss og gru ! 

Anonymkode: f9627...740

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...